![]() |
[Java] txt bestanden inlezen probleempje
Hey
ik heb een "telefoonboek" in .txt formaat staan en ik moet daarbij een programma maken die dat kan inlezen. Ik doe dit via een 'BufferedReader out' en daarna out.readLine(); maar nu heb ik iemand met een achternaam van meerdere woorden en als ik die inlees krijg ik geen String maar een String rij :( Kan ik dus een String rij naar 1 String omzetten? |
Kan je niet werken met .Tostring() ?
|
Citaat:
|
Je kan in een lusje toch wel de rij achter elkaar plakken?!
Die .tostring was een beetje kansloos :o |
nee, dat is als je er van uitgaat dat het hoe dan ook een rij wordt, maar bij personen met een één woord achternaam gaat dat dan errors geven.
|
huh readLine() geeft gewoon een String terug hoor.. wat bedoel je met een rij trouwens? een array?
|
Kan je de variabele waarin je je gegevens opslaat (wat dus ofwel een string-variabele is, ofwel een string-array) niet gewoon parsen naar een string-variabele. Zodat de string array in één string variabele gestoken wordt ?
Met javascript gaat dat alleszins, maar het is lang geleden dat ik nog in echte java geprogrammeerd heb. Moet wel lukken denk ik hoor, trouwens, een string is eigenlijk toch gewoon een array van char's. Niet ? |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.cafeaulait.org/slides/int...javaio/57.html http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/ap....html#readLine() Citaat:
|
Trouwens, anders doe je een check of het een string is of stringarray, in geval van het laatste, zet je het ff om naar string, maar ik dnek dat er hier iets verkeerd gaat, want ik kan het me gewoon niet voorstellen :)
|
readLine() levert strings op, geen arrays van strings. Post je code eens, hier klopt niks van.
En: zo'n ding heet een array: geen rij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maargoed. Gaan we nog code zien?
|
Ja idd, zo kunnen we er weinig mee..
|
ik wil gerust mijn code eens posten maar het probleem doet zich blijkbaar toch niet voor zoals ik dacht:
Code:
import java.io.*; |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16. |