Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   kleding vriend (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1047809)

Tabbetje 19-12-2004 18:47

kleding vriend

Hallo,
Mijn superlieve vriend heeft soms (naar mijn mening) verschrikkelijke kleren aan.. Van die bekakte geblokte hemden bijv :|... Ik zit hier best wel mee, ik schaam me een beetje voor hem als ie zoiets aanheeft :bloos: Zouden jullie hier iets van zeggen? :confused: Ik wil hem nou ook weer niet mijn mening opleggen ofzo, maar ik zou ook weer graag hebben dat hij kleren draagt die ik leuk vind :s

Lotte 19-12-2004 18:50

Citaat:

Tabbetje schreef op 19-12-2004 @ 19:47 :
Hallo,
Mijn superlieve vriend heeft soms (naar mijn mening) verschrikkelijke kleren aan.. Van die bekakte geblokte hemden bijv :|... Ik zit hier best wel mee, ik schaam me een beetje voor hem als ie zoiets aanheeft :bloos: Zouden jullie hier iets van zeggen? :confused: Ik wil hem nou ook weer niet mijn mening opleggen ofzo, maar ik zou ook weer graag hebben dat hij kleren draagt die ik leuk vind :s

Gewoon zeggen dat het je smaak niet is, maar dat hij zelf mag uitmaken wat ie aantrekt. Of zoiets van: 'Ik zou het niet aantrekken'.

devilious 19-12-2004 18:50

hmmm ga eens een keer samen winkelen, meestal zijn ze wel te beinvloeden (ik wel:p) enne nou ja niet te veel over gaan zeuren e.d. want dat komt echt niet goed aan:)

hi 19-12-2004 18:51

misschien is het slim om is samen met hem kleren te kopen :)! Dan kun je gelijk zijn kledingsmaak proberen te verruimen!

devilious 19-12-2004 18:56

Citaat:

Lotte schreef op 19-12-2004 @ 19:50 :
Gewoon zeggen dat het je smaak niet is, maar dat hij zelf mag uitmaken wat ie aantrekt. Of zoiets van: 'Ik zou het niet aantrekken'.
dat komt hard aan, is niet lief:) soms kunnen wij moeilijk tegen kritiek hoor:p

Alex 19-12-2004 18:57

Je kan het tegen hem zeggen maar als ik een vriendin zou hebben en mijn kleren bevallen haar niet dan heeft ze gewoon pech.

Nog gekker, straks bevalt het haar ook niet dat ik graag cornflakes voor mijn ontbijt eet.

Eleanor Rigby 19-12-2004 19:06

als iemand lelijke kleren heeft is het mijn vriend niet, want ik ben kortzichtig

devilious 19-12-2004 19:07

Citaat:

Tabbetje schreef op 19-12-2004 @ 19:47 :
Hallo,

lol sorry maar idd ik vind dat bekakte ook maar niks maar ja als hij het mooi vindt, neem hem een in ieder geval mee om te winkelen (heb ik al een x eerder gezegd:p)

baas 19-12-2004 20:00

"he, trek eens heel gauw wat anders aan, anders dump ik je!"

RaoulDuke 19-12-2004 20:11

Ga samen winkelen. Meeste mannen (me included) hebben nou eenmaal geen smaak in kleren. Daar zijn vrouwen voor, om ons te onderrichten:)
Kies zelf zijn leuke kleren, en uiteindelijk komen jullie wel op iets dat jullie beiden leuk vinden!

elledc 19-12-2004 20:35

Citaat:

RaoulDuke schreef op 19-12-2004 @ 21:11 :
Ga samen winkelen. Meeste mannen (me included) hebben nou eenmaal geen smaak in kleren. Daar zijn vrouwen voor, om ons te onderrichten:)

zo hoor ik het graag :D
mannen hebben inderdaad in vele gevallen niet veel smaak qua kledingdracht en kunnen dus advies van vrouwen goed gebruiken. ik wil niet veralgemenen maar ik praat uit eigen ervaringen :)

ik zou hem er dus op wijzen, subtiel, voorstellen om samen te gaan shoppen.

Sarah 19-12-2004 20:53

heeft hij niet een paar kledingstukken die je wel leuk vindt? Je kunt hem natuurlijk terloops adviseren die wat vaker aan te doen :)

alpha 19-12-2004 20:53

Ik denk niet dat je daar veel invloed op hebt. De kleding van mijn ex vond ik ook niet altijd even mooi (niet dat ik me schaamde hoor!) maar hij had wel door wat ik wel mooi vond, want dat had hij vaker aan ;)
Misschien dat je subtiel kan zeggen wat je mooi vind en dat jullie eens moeten gaan winkelen.

shibby almighty 19-12-2004 20:57

Citaat:

Eleanor Rigby schreef op 19-12-2004 @ 20:06 :
als iemand lelijke kleren heeft is het mijn vriend niet, want ik ben kortzichtig
het vervelende is dan dat jij er nog goed uitziet ook en je het dus best kunt permiteren kortzichtig te zijn. :p

MevrouwM 20-12-2004 10:59

Ik zou er niet te lullige opmerkingen over maken, dat maakt hem alleen maar verdrietig en onzeker.
Je kan wel goed zeggen kleren die je wel mooi vindt staan bij hem. Doe ik ook bij mijn vriendje wel eens, sommige dingen vind ik echt mooi staan, sommige dingen vind ik echt (n).
Maar ja mijn vriend geeft niet zoveel om kleding, tsjaa ik vind het de laatste tijd allemaal niet zo erg meer :). Immers hij blijft de liefste, ongeacht wat hij aangeeft :D

Jules 20-12-2004 11:08

Citaat:

:cool:

VLeinV 20-12-2004 13:53

hehe

tja.. zelf heb ik hier nooit last van.. Wel als er op z`n trui of t-shirt iets staat wat ik niet netjes vind voor familiebezoeken. Dan moet ie gewoon even een blanko iets aan. Verder maakt het mij niet zoveel uit :)

bracelance 20-12-2004 16:06

gewoon vragen of ie een keer mee wil kleren shoppen voor hem

Random Moron 20-12-2004 19:34

agh, als ik om hem geef zou het mij persoonlijk op een gegeven moment minder schelen.

En anders geef je hem een leuk shirt cadeau en zeg je hem dat dat soort shirtjes vrij prettig staan..

hi 20-12-2004 19:50

Citaat:

utopia5 schreef op 19-12-2004 @ 21:35 :
mannen hebben inderdaad in vele gevallen niet veel smaak qua kledingdracht en kunnen dus advies van vrouwen goed gebruiken. ik wil niet veralgemenen maar ik praat uit eigen ervaringen :)

:nono:

Ridder 20-12-2004 20:22

Citaat:

hi schreef op 20-12-2004 @ 20:50 :
:nono:
behoorlijk ja, ze moest es weten wat erop LS rondloopt :bloos:

suikerprinses 21-12-2004 12:45

Citaat:

(y)

Pletterprater 21-12-2004 15:19

Mijn vriendin heeft ook een keer een bepaalde "look" voor mij gekozen door eens haar mij helemaal aan te laten kleden. (winkelen duz). Daarbij heb ik gezegd dat ze me mag aankleden zoals ze wilt. En dat heeft ze gedaan :s... hehehe, met invloed. Veel mensen herkenden me niet meer terug.

Wel leuk en het is een kledingdracht die ik vaker zal dragen en mocht ik nu nog inkopen doen, dan probeer ik me aan die kledingdracht te houden.

Wat een mogelijkheid is om het ter sprake te brengen, is om hem te vertellen hoe je hem er het meest sexiet uit vind zien, in welke kleren. En/of dat je besluit, dat hij ook jou helemaal mag aankleden in de winkels. :p

ik bedoel, wellicht heeft hij ook ergens een hekel aan en durft hij dit ook niet te tonen... moet het wel van 2 kanten komen ;) . (nee, niet het geval bij mijn vriendin. Ik zou echt niet weten in hoeverre ik haar moet veranderen, niets waaraan ik me stoor)

Alex 21-12-2004 15:29

Citaat:

Pletterprater schreef op 21-12-2004 @ 16:19 :
Mijn vriendin heeft ook een keer een bepaalde "look" voor mij gekozen door eens haar mij helemaal aan te laten kleden. (winkelen duz). Daarbij heb ik gezegd dat ze me mag aankleden zoals ze wilt. En dat heeft ze gedaan :s... hehehe, met invloed. Veel mensen herkenden me niet meer terug.

Wel leuk en het is een kledingdracht die ik vaker zal dragen en mocht ik nu nog inkopen doen, dan probeer ik me aan die kledingdracht te houden.

Wat een mogelijkheid is om het ter sprake te brengen, is om hem te vertellen hoe je hem er het meest sexiet uit vind zien, in welke kleren. En/of dat je besluit, dat hij ook jou helemaal mag aankleden in de winkels. :p

ik bedoel, wellicht heeft hij ook ergens een hekel aan en durft hij dit ook niet te tonen... moet het wel van 2 kanten komen ;) . (nee, niet het geval bij mijn vriendin. Ik zou echt niet weten in hoeverre ik haar moet veranderen, niets waaraan ik me stoor)

Sorry hoor, maar dat is gewoon zielig.

bertbart 21-12-2004 15:34

Citaat:

utopia5 schreef op 19-12-2004 @ 21:35 :

nou, de afgelopen paar jaar zijn mannen zich steeds beter gaan kleden... en over het algemeen vind ik mannen beter gekleed dan vrouwen :rolleyes: in de randstad tenminste wel, ik weet niet of dat op de veluwe ook zo is :rolleyes:

Luna 21-12-2004 16:00

Citaat:

oh, en DE schoenen van J. dan. ooh, wat waren die lelijk, daar heb ik ook maanden tegenaan moeten kijken en jij hebt het ook (tijdelijk) geaccepteerd ;) :D

Jules 21-12-2004 16:11

Citaat:

Luna schreef op 21-12-2004 @ 17:00 :
oh, en DE schoenen van J. dan. ooh, wat waren die lelijk, daar heb ik ook maanden tegenaan moeten kijken en jij hebt het ook (tijdelijk) geaccepteerd ;) :D
Daar heeft ze dus duidelijk van geleerd :p sowieso zijn mannen met lelijke schoenen niet te vertrouwen.

Luna 21-12-2004 16:19

Citaat:

Jules schreef op 21-12-2004 @ 17:11 :
sowieso zijn mannen met lelijke schoenen niet te vertrouwen.
kwam ik na een jaar ook achter :p

JJ13 21-12-2004 16:32

geef m n leuk shirt cadeau

Boeing 747-400 21-12-2004 16:32

Als hij eens een keer wel wat leuks aan heeft hem en complimentje geven, dat hij er zo leuk uit ziet, dat die kleren hem zo leuk staan. Of een keertje met hem gaan winkelen, of doe hem eens een leuke trui cadeau. Eigenlijk alles wat hier zo'n beetje gezegd is.

En verder jezelf vooral niet ergeren aan hoe iemand zich kleedt, want dat is zijn keuze, en misschien vindt hij het gewoon niet zo belangrijk en zitten deze kleren lekker. Wat maakt het dan uit...

Cytherea 21-12-2004 16:40

Ga met hem winkelen en pak iets wat jíj leuk vindt. Zeg dan dat je zulke dingen heel leuk vindt, laat het hem passen en als het echt goed staat geef hem dan complimentjes.

Sade 21-12-2004 17:24

Citaat:

RaoulDuke schreef op 19-12-2004 @ 21:11 :
Kies zelf zijn leuke kleren, en uiteindelijk komen jullie wel op iets dat jullie beiden leuk vinden!

Lijkt me ook. Gewoon op een subtiele manier iets aan veranderen.
Als mijn vriend er qua kleren niet uit zou zien zou ik het ook zo aanpakken denk ik. Maar dat probleem heb ik niet, hij is over het algemeen beter gekleed dan ik.

miro 21-12-2004 17:36

Ik zeg t gewoon eerlijk tegen mijn vriend als ik iets niet mooi vind. Of hij dan naar mij luistert is een 2e verhaal maar dan weet ie t in ieder geval. Maar mijn vriend is over t algemeen mooi gekleed.

Bij mijn ex was t een ander verhaal, die had gewoon sullige kleding aan. Als hij nieuwe kleren moest hebben ging ik gewoon mee en meestal kwam ie wel met iets mooi thuis dan. Niet dat ik hem mijn mening oplegde ofzo, hij was er zelf ook blij mee om iemand bij zich te hebben die zijn mening kon geven.

)Vampje( 21-12-2004 17:59

Gewoon over alle mannen op straat, die zich naar jouw smaak kleden dan, zeggen wat een ge-wél-dig leuke kleren ze aan hebben. Maar waarschijnlijk snapt ie het dan nog niet..:(

hola 21-12-2004 18:00

Heb ik ook. In plaats van te zeuren over kleding die ik niet mooi vind, benadruk ik het als ik iets wél mooi vind. ( wat gelukkig ook voorkomt!) Ik merk dat hij dat dan vaker aan heeft als ik er ben. Ik zeg er wel wat van als de combinatie gewoon nergens op slaat..
En samen winkelen helpt ook inderdaad. Maar goed. Ik ben trots op hem.. ookal heeft ie niet mijn smaak aan..

Multilot 21-12-2004 18:03

Hij heeft een keer tegen me gezegd dat hij all stars niks vond, ik heb 4 paar dus in principe heeft hij dan gewoon pech. Hij heeft wel geluk dat het nu winter is want ik heb ze niet meer aangehad.

Samen winkelen helpt natuurlijk

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.