![]() |
[Software] Lyrics programma
Ik weet niet of het hier hoort maar ik ben op zoek naar een programma waar ik eenvoudig de lyrics van allerlei liedjes kan bijhouden.
Ik ben niet op zoek naar een programma dat de lyrics zelf gaat zoeken op internet, ook geen te uitgebreid programma. Gewoon een programma waar ik titel, artiest en de lyrics kan opslaan en waar ik dan de lyrics kan zoeken. Iemand een idee? :) Bedankt! |
Microsoft Access
Of eender welke andere database. |
explorer.exe
???? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Code:
Tabel: Liedjesteksten |
Citaat:
Gewoon goed in mappen zetten.. |
Citaat:
|
Citaat:
En hoe kan ik nu ze makkelijk zoeken en gewoon weergeven (zonder invulvorm)? |
Zoeken kan je gewoon in de tabel, dan krijg je een lijst met alle lyrics.
Als je wilt sorteren op een bepaald criterium (artiest, titel) dan klik je op die kolom en kies je sorteren. Wil je nu zoeken op iets, dan kun je dat ook in tabelweergave doen via Zoeken of op Filter (een trechtertje), dan krijg je een leeg record, waar je je zoekterm in kan geven, dus zoiets Code:
Index | Artiest | Titel | Tekst Code:
Index | Artiest | Titel | Tekst Code:
Index | Artiest | Titel | Tekst Het weergeven om af te drukken zou je in een rapport kunnen doen, en dat laten sorteren op artiest/titel/index, wat jij het handigst vindt. |
Citaat:
Via een database kan het ook, misschien eenvoudiger in gebruik, maar dan moet je het wel eerst maken ;) |
Citaat:
Ik heb nu geen goesting om heel het systeem om Lyrics3-tags in een mp3 te krijgen uit te leggen, maar ik geef je wel dit mee: http://www.google.com/search?q=mp3+lyrics |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05. |