Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   antw. gvr. In verband met de zin (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1048535)

swolha 20-12-2004 14:59

antw. gvr. In verband met de zin

Hoi

Mijn moeder is aan het studeren geslaan althans ze wilt volgend jaar nederlands gaan studeren. Nu heeft ze 30 jaar niet meer gestudeerd en wil weer inkomen in het studeren zelf. Dus heeft ze een boek van de bibliotheek geleend dat ze ook in het eerste jaar van de opleiding gebruiken. De titel is In verband met de zin door J Luif. Het is een algemeen gang baar boek ook voor andere opleidingen. Nou is ze dus druk bezig met de vragen aan het maken en de tekst te studeren maar ze zou graag de antwoorden willen weten om het te kunnen controleren. Wie helpt haar aan antwoorden.

pino123 20-12-2004 18:06

:eek:

T_ID 20-12-2004 18:45

antwoorden heb ik niet, maar ik kan wel een paar sarcastische definities posten:

gang·baar (bn.)
1 courant, algemeen gebruikt => gewoon
2 (van geld of geldswaardig papier) geldig als wettig betaalmiddel <=> ongangbaar
3 (van koop- of handelswaren) gewild, in trek
4 [techn.] (van schroeven en instrumenten met schroefdraad) de draad met gemak volgend

kom·ma (het, de ~, ~'s)
1 leesteken, aangeduid door een punt met een staartje, dat in het algemeen een korte rust aangeeft, om syntactische delen binnen een volzin van elkaar te scheiden
2 hetzelfde teken als apostrof
3 hetzelfde teken om bij tiendelige breuken de eenheden van de tienden te scheiden => decimaalteken
4 [muz.] het kleinst hoorbare interval

:D

RaoulDuke 30-12-2004 19:24

Citaat:

T_ID schreef op 20-12-2004 @ 19:45 :
antwoorden heb ik niet, maar ik kan wel een paar sarcastische definities posten:

gang·baar (bn.)
1 courant, algemeen gebruikt => gewoon
2 (van geld of geldswaardig papier) geldig als wettig betaalmiddel <=> ongangbaar
3 (van koop- of handelswaren) gewild, in trek
4 [techn.] (van schroeven en instrumenten met schroefdraad) de draad met gemak volgend

kom·ma (het, de ~, ~'s)
1 leesteken, aangeduid door een punt met een staartje, dat in het algemeen een korte rust aangeeft, om syntactische delen binnen een volzin van elkaar te scheiden
2 hetzelfde teken als apostrof
3 hetzelfde teken om bij tiendelige breuken de eenheden van de tienden te scheiden => decimaalteken
4 [muz.] het kleinst hoorbare interval

Ik heb er dan nog wel een voor jou:

hoofd·let·ter (de ~)
1 grote letter van bijzondere vorm zoals men gebruikt aan het begin van een zin, van eigennamen en titels enz. => kapitaal

Liesjeuh 31-12-2004 10:06

Citaat:

swolha schreef op 20-12-2004 @ 15:59 :
Mijn moeder is aan het studeren geslaan althans ze wilt volgend jaar nederlands gaan studeren.
Doet misschien weinig terzake, maar toch: ze WIL is zonder een 't'!

mathfreak 31-12-2004 12:42

Citaat:

Liesjeuh schreef op 31-12-2004 @ 11:06 :
Doet misschien weinig terzake, maar toch: ze WIL is zonder een 't'!
Je bent nog iets vergeten: het moet namelijk geslagen en niet geslaan zijn.

Sanctus 29-01-2005 22:00

he Mathfreak je bent me net voor :evil:
is gewoon erg hoe moeilijk sommigen het met hun MOEDERTAAL hebben

mathfreak 30-01-2005 12:46

Citaat:

Sanctus schreef op 29-01-2005 @ 23:00 :
he Mathfreak je bent me net voor :evil:
En daar kom je pas ruim een maand na dato mee aanzetten? :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.