![]() |
antw. gvr. In verband met de zin
Hoi
Mijn moeder is aan het studeren geslaan althans ze wilt volgend jaar nederlands gaan studeren. Nu heeft ze 30 jaar niet meer gestudeerd en wil weer inkomen in het studeren zelf. Dus heeft ze een boek van de bibliotheek geleend dat ze ook in het eerste jaar van de opleiding gebruiken. De titel is In verband met de zin door J Luif. Het is een algemeen gang baar boek ook voor andere opleidingen. Nou is ze dus druk bezig met de vragen aan het maken en de tekst te studeren maar ze zou graag de antwoorden willen weten om het te kunnen controleren. Wie helpt haar aan antwoorden. |
:eek:
|
antwoorden heb ik niet, maar ik kan wel een paar sarcastische definities posten:
gang·baar (bn.) 1 courant, algemeen gebruikt => gewoon 2 (van geld of geldswaardig papier) geldig als wettig betaalmiddel <=> ongangbaar 3 (van koop- of handelswaren) gewild, in trek 4 [techn.] (van schroeven en instrumenten met schroefdraad) de draad met gemak volgend kom·ma (het, de ~, ~'s) 1 leesteken, aangeduid door een punt met een staartje, dat in het algemeen een korte rust aangeeft, om syntactische delen binnen een volzin van elkaar te scheiden 2 hetzelfde teken als apostrof 3 hetzelfde teken om bij tiendelige breuken de eenheden van de tienden te scheiden => decimaalteken 4 [muz.] het kleinst hoorbare interval :D |
Citaat:
hoofd·let·ter (de ~) 1 grote letter van bijzondere vorm zoals men gebruikt aan het begin van een zin, van eigennamen en titels enz. => kapitaal :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
he Mathfreak je bent me net voor :evil:
is gewoon erg hoe moeilijk sommigen het met hun MOEDERTAAL hebben |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |