![]() |
[scenario]
(Een klein tweekamerflatje in een buitenwijk. Binnen is het donker, de gordijnen zijn dicht. In de vensterbank staan margrietjes en viooltjes. De inrichting is een bij elkaar geraapt zooitje. Niets past bij elkaar.)
EMMA: De mensen zullen wel denken Wel sjaals breien Sjaals van twee meter Die aanvoelen als katten Maar niet gaan werken (Ze schenkt een bibberig kopje thee in.) Maar het gaat zo niet De wereld draait te snel En ik heb 27 uur per dag nodig om het bij te houden Ik ben te moe om te slapen En te uitgerust om wakker te zijn Gek in je hoofd, zeggen ze. Ja, dáág. (Ze neemt een slokje van haar thee.) Ze zeggen: Je zit achter de geraniums Volgens mij zijn ze niet goed wijs Dat zijn geen geraniums Dat zijn margrietjes En viooltjes Maar geen geraniums Daar zou ik ze een plezier mee doen. Ja zeg Dat zouden ze nou eens leuk vinden En dan bellen ze Hoe het nou gaat Of ik nog lang thuiszit Al een half jaar! En dan verwachten ze nog elke week dat ik weer beter ben Maar het gaat zo niet De wereld draait te snel De wereld draait te snel (Stilte) Gisteren nog Gisteren was Marja er nog Met een fruitmand Alsof ik ziek ben Alsof ik vitamines nodig heb Ik kan zelf mijn boodschappen doen Maar dat snapt ze niet Maar ze snapt nooit iets Ze snapt niet dat je moe kan zijn van niks En ik wil wel Ik wil best een heleboel Maar ik moet niet teveel willen van de dokter Dat zegt ie nou wel zo mooi Maar ik weet niet wat teveel is Marja vindt van wel Marja vindt dat ze het weet Marja wil mij het liefst zien instorten Als een kaartenhuis Of een flatgebouw waar ze met mokers tegenaan slaan Zodat ze kan wijzen en zeggen Zie je nou weg? Goed voor niks, zij Goed voor sjaals breien Nou, denk maar niet dat ik met Kerstmis Ook maar een pannenlap voor haar brei. |
(y)
Kan geen juiste woorden vinden, maar ik dig dit wel! |
Gaaf! Ik zie het ook helemaal voor me... :D
|
(y).
|
het is een verhaaltje, een toneelstukje én een beetje een gedichtje. Leuk gedaan, echt waar.
(y) |
Merci :) ik ben een beetje begonnen met scenario's schrijven, maar het is geloof ik wel wat.
Inspiratie opgedaan door het boek van Nirav Christophe, 'het naakte schrijven'. Geweldig (Y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |