![]() |
Sterven is niet doodgaan
Sterven is niet doodgaan Je naam staat in het zand sierlijk mooi geschreven Doch zullen de golven ze vanavond water geven De letters zullen wel verdwijnen maar je naam zal blijven staan Zoals ook met jouw plotselinge sterven je nog nooit echt bent gegaan Intenser ben je juist gaan leven in mijn hart, en in mijn hoofd Want sterven is niet doodgaan, heb ik je toendertijd belooft |
Mooi gedicht, behalve 'doch', dat past er niet bij, vind ik.
|
Ik vind 'm heel mooi. Ik ben het eens met Anneee dat die 'doch' er niet bij past, maar de rest is echt goed. (y)
Het leest fijn (goed metrum) en je rijm is ook mooi. Ik vind het ook heel mooi dat je begint met een strofe over de naam, die in het zand staat geschreven; je schept daarmee een heel mooi beeld. Één dingetje nog: belooft (laatste woord :p) moet geloof ik met een d. |
Ik vind het ook heel mooi geschrevenhet leest lekker je zit niet vast ofzo, wat ik wel is heb met dingen die ik zelf schrijf of lees van andere mensen. Doch ben ik het idd ook mee eens al stoorde het me okniet heel erg hoor ;). maare echt goed (y)
|
ik vind hem helemaal mooi.. Ik heb me ook niet gestoord aan het woordje 'doch'
|
Ik vind het een erg mooie vergelijking die je maakt. Het loopt goed en rijmt ook nog eens. Mooi! Alleen iets kleins: beloofd is inderdaad met een d en toendertijd moet zijn toentertijd. Tenzij je toendertijd echt mooier vindt staan natuurlijk.
|
Ik vind hem ook heel mooi. Het is een mooi beeld dat je schetst, en ik vind het altijd fijn als het door het ritme al lekker leest.
Ik vind doch trouwens wel mooi, het past mooi bij sierlijk, dat is een zelfde soort woord, voor mijn gevoel :o |
Heel mooi gedicht, lekker ritme, mooie woordkeuze. Tja, 'doch' past er idd niet helemaal in, maar ik stoorde mij er niet aan. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |