![]() |
Getallen
Veel getallen refereren naar een religieus iets,.. welke getallen in jouw religie (even aangeven welke dat is, anders wordt het onduidelijk) zijn uitermate belangrijk en wat representeren ze? :)
Waarom denk je dat getallen binnen de religie ueberhaupt bestaan? Hebben we ze nodig? :) |
christelijke getallen:
3 voor het goddelijke 7 voor de volheid 12 voor de volkeren 666 voor het kwaad maar ik weet er eigenlijk niets van en vind het ook volkomen oninteressant. |
Pi, e, theta... ;)
|
Citaat:
|
de duivel, waar volgens iedereen het getaal 666 bij hoort. heeft eigelijk het getal 999 omdat de duivel alles opdraaid daarom is een pentagram op zijn kop de pentagraam van het kwaad.
en daarom komt de dag des oordeels of het uur des oordeels ook tijdens een Millennium wissel. |
Citaat:
|
1,6180339887499...
gulden snede is belangrijk voor sommige pantheisten edit: oh, en ze representateert een verhouding die je ongelooflijk veel in de natuur terugvindt, en vaak ook als meest aangename verhouding wordt aangeduid. |
Citaat:
|
ik vind waarde hechten aan getallen sowieso al onzin, maar als dit dan ook nog wordt gerelateerd aan iets binnen een geloof vind ik het persoonlijk helemaal om te janken.
|
Citaat:
Zo heb ik geleerd uit de ontzettend boeiende presentatie die ik voor Nederlands moest houden over een middeleeuws boek. |
40 als aanloop naar een nieuw begin (christendom)
|
11 getal van de zotten :)
|
Citaat:
maten van lichamen, maten van bomen, hoeveelheden, afstanden.... van alles... |
Citaat:
|
EEuh nederlands?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33. |