![]() |
amerikaanse cijfers
Hoe zit het nu precies?
Een D was een 4 ofzo?? :confused: |
Citaat:
|
een A is een 10
een D+ is dus een 5.5 zoals ^^ zei dan kan het toch niet moeilijk zijn? :o |
A is beste, een Perfect (niet per sé 100%, soms is 90% al genoeg voor een A)
B is zéér goed, C is ruim voldoende, D is nog net een voldoende, F is onvoldoende Hoeveel procent hangt af van de standaard die voor de toets geldt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik dacht dat A+ het beste was...
en dan verder zoals Andijvie het zei. En F staat dacht ik voor Failed. |
en er is geen E?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
C- is laagste voldoende
C is een zesje/zesenhalf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
met cijfers onder de B- op je eindlijst, wordt je op veel universiteiten ook niet toegelaten. Ze hebben daar alleen universiteit (niveau varieert van iets-lager-dan-HBO niveau tot hoger-dan-onze-universiteit-niveau) en vakschool (LBO/MBO), voor zo ver ik weet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
EN ze haat ervanuit dat een A een 10 is |
Citaat:
|
volgens mij werkt het daar zowiezo niet echt met gemiddelden enzo, hier heb je echt met percentages enzo.. maar heb je daar gewoon een hoogte ofzo:s.. en net zoals hier bijvoorbeeld een handelingsdeel alleen een o-v-g kan krijgen zonderecht een cijfer daar aan te koppelen, kan je daar geen cijfers aan de letter koppelen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Gemiddelden rekenen ze nog altijd wel uit in de VS mét letters. Wanneer je een A hebt, twee B's, een C en twee D's , dan sta je afgrond een C. |
Citaat:
Citaat:
al klinkt het opzich nog wel logisch:) |
Citaat:
|
In Duitsland is het toch zo dat een 1 het hoogste is (en gelijk staat aan onze 10)?
|
Citaat:
|
Wat ik wil weten is of het bijvoorbeeld zoiets is:
(voorbeeld) A=10 b=8 C=6 D=4 E=2 F=1 |
Citaat:
Een D is nog een voldoende, een F is min of meer gewoon een 1. Dus het zou eerder zoiets zijn als: A = 10 B = 8,5 C = 7 D = 5,5 F = 1 Daarmee zou je het kunnen vergelijken, denk ik zo. |
I've got an A today :D !!
|
94%-100% is een A
85%- 93% is een B 78%- 84% is een C 70%-77% is een D 69% en lager is een F en een D is ook al onvoldoende. op mijn school tenminste. De meeste mensen zijn ontevreden over een C, omdat het in Amerika niet zo moeilijk is om een A te halen. Met alleen maar C's op je rapport heb je een laag gemiddelde score en daar kom je niet ver mee. Dan krijg je bijvoorbeeld geen beurs om naar de universiteit te gaan of je wordt niet aangenomen voor een heleboel opleidingen. |
Citaat:
|
Bij mij op school beoordelen ze op deze manier.
A= 8-10 B= 5,5-7,5 C= 5 D=lager Ik weet niet of dat direct gerelateerd is aan het amerikaanse systeem. |
Bij ons was het zo:
A: 10 B: 7/7,5 C: 6 D: 5 Maar het verschilt per school denk ik. |
In de film Freaky Friday is de F een 2.
|
Volgens mij is het ook zo dat in de VS er niet van tevoren een formule wordt gemaakt om het cijfer te berekenen. Degene met de meeste vragen goed heeft een A en alle andere cijfers worden gebaseerd op het presteren in vergelijking met die persoon. Er heeft dus altijd minstens 1 iemand een A. Daarom zie je in de Amerikaanse series ook altijd dat die leerlingen zo bezig zijn met de beste zijn. Het is niet voldoende om alleen goed te leren je moet er ook nog eens voor zorgen dat je beter leert dan anderen voor een hoog cijfer.
|
Citaat:
En als A het beste is, hoe kunnen sommige mensen dan een A+ halen? Als je beter bent dan de beste, dan ben je zelf toch de beste? |
ik heb afgelopen maand mn Cambridge examen Engels gedaan, en daar (hoewel het natuurlijk niet Amerikaans, maar Engels is) werd het zo beoordeeld:
A= >79% B= 75-79% C= 60-75% D= 55-60% E= <50% |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |