![]() |
een gitaar- vraag...
ok, ik heb laatst een aantal tabs van internet gehaald, maar er is een dingetje wat ik niet snap:
wat is het verschil tussen dit: (bv) -2-2-2-3-3-3-3-3- of dit: (bv)-222333-33 (of is het misschien een typfout in de tab) |
De tijd die je wacht tussen de aanslagen. Bij een streepje pauseer je even.
|
'pauseer'
hehe.. dat klinkt zo lang :P het is gewoon van.. iets met bijv. 55555 gaat heel snel achterelkaar en 5-5-5-5-5 is trager, |
Ligt aan degene die de tab heeft geschreven, tabs zijn alleen maar een aanduiding van waar de vingers neergezet moeten worden... heeft dus niets met de snelheid of maat te maken.
Dus 2-2-2-2-3-3-3-3 of -----22222233333---- is t zelfde. luister naar t nummer om er achter te komen! ;) |
ok, bedankt!!
|
Citaat:
Maar het is inderdaad geen officiëele regel. |
notenschrift > tabs
|
't Is allebij kut. Je moet niks naspelen. Alleen improviseren enzo.
|
nee
naspelen op gehoord met die handel! |
idd bladmuzeik is gay
laatst zag ik nog zo'n maffe pianist on-stage die het nodig vond redelijk simpele akkoordprogressies van papier te spelen onstage vind ik bladmuziek gebruiken echt not done (n) |
ik kijk een keer naar tabs
en dan gelijk na proberen te spelen met tempo. het gaat idd makkelijker om er gewoon naar te luisteren en meespelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
He moet zoiezo niet naspelen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee.
|
nou dan
|
Maar ik heb van mijn fouten geleerd. Dus, nu doe ik dat niet meer.
|
Citaat:
:p |
wat is er verkeerd aan naspelen dan??
daar leer je toch alleen maar van... misschien leer je er zelfs beter door omdat je diegene allemaal dingen hoort spelen waar je zelf misschien nooit op was gekomen... |
Citaat:
|
Mja "Het wiel opnieuw uitvinden" kost je alleen meer tijd
|
alles is toch al een keer gedaan
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die streepjes dienen volgens mij enkel als indicatie of je even moet wachten of niet. Verder word t door elkaar gebruikt. Bij tabs moet je sowieso het nummer ernaast luisteren....anders kun je er nog geen zak van maken als je het nummer niet kent.
Bij notenschrift hoeft dat niet perse lijkt me. Ik kan amper noten lezen though. Ben er wel mee bezig. Wel zo handig. Goede theoretische kennis is nooit weg. Slechter word je er sowieso niet van lijkt me. |
Citaat:
want als je iets naspeeld doe je dingen op geheugen (zoals het ritme) en leer je niet de basisprincipes ervan, waardoor je als je dingen moet leren die je niet kent je veel minder flexibel bent en dus meer moeite hebt om ze wel te leren als je vanaf het begin aanleert dat niet te doen is het beter ofzo je kan beter nummers leren spelen die je zelf iig niet kent [= |
Citaat:
Code:
kwart noten: |
maar wel 2 keer meer aanslaan.
Maar goed, tab is toch stront als het om timing gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Code:
----------------- |
Citaat:
|
tss wat een gedoe om tabs..
als je een nummer wilt naspelen luister er goed naar, speel mee en lees gewoon via de tab wat je moet aanslaan (en dan maar hopen dat het er correct staat). |
er zijn redenen dat de wereld overloopt van baggermuzikanten en tab is er een van :P
|
Citaat:
|
nee, kben een oldschoolnotenpoeper (y)
|
heh bah.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor mij geldt eerder het tegenovergestelde.
|
yeah dat is helemaal om te huilen, zeker als het aankomt op onderverdelingen, ga jij maar eens n maat uittabben met triolen/sextolen/septolen, nog wat accentjes en wat versieringen...dan krijg je iets van dit:
7777-d6d6d6-f33 of weet ik het. lijkt wel 1337 taal. Laat staan als er nog een sticking bij moet ;| maar goed dus dat de meeste muziek in tabs (rock, punk en metal) van dusdanig simpel niveau is dat men bovenstaande horror bespaard blijft :P |
Citaat:
techniek is eigenlijk iets vanzelfsprekend als je enigszins serieus met je instrument bezig bent, ik wil zelf ook nog ooit n keer toch iets van piano in combinatie met theorie (met name harmonie en melodieleer oid) oppikken. |
http://www.musicianforums.com/forums...261&styleid=17
ik vind van niet. als de 'techniek' er niet voor nodig is van wat jij het liefst wil met je instrument.. en achja, is misschien handig als je iets anders dan bijv. een gitaar oid wil gaan spelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Techniek? :P |
muzikaal en technisch. Anders vragen ze je niet om op te komen draven voor studiosessies en clinics ;P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04. |