![]() |
Joint roken met astma
Ik heb dus van mijn 12de - 14de last van astma gehad. Ben er nu al jaren bijna helemaal vanaf, maar altijd huiverig gebleven tegenover roken/blowen. Ben er toch wel nieuwsgierig naar maar ben nogal bang dat het helemaal fout gaat. Zijn er mensen die ook astma hebben (gehad) maar toch geblowd hebben en ging dat gewoon goed?
|
Weet je katje, het blijkt zelf gezond te zijn ofzo. Google is je vriendje. Zoek maar op astma blowen.
|
is astma niet gronisch?
|
Citaat:
|
ach ja, same shit
|
Ik heb ontzettend last van mijn ademhaling als mensen in mijn buurt roken maar bij blowen heb ik dat totaal niet.
Gewoon proberen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
nah ik heb veel last van astma
en blowen gaat prima (y) |
als je echt stom bent moet je dat doen ja :s (y)
er zijn genoeg alternatieven hoor |
Citaat:
maar zoooo ontzettend stom is het nou ook weer niet |
Als je nou zoekt op google, naar Nl websites en zoekterm "astma blowen". Dan vind je als eerste veel fora waarop mensen zeggen dat ze er juist voordelen aan hebben als ze blowen met astma. Dus ik weet het niet hoor..... Maar heb die sites ook niet verder gelezen.
|
Citaat:
|
rook het zonder tabak...
|
Citaat:
|
Citaat:
tboeit me ook gewoon niet.. :o |
mja, ik was ook voormalig CARA/ bronchites patient en ik rook/ blow chronisch :p Je verneemt het wel in de zin van kortademigheid, hoestbuien, sputum e.d. However, je moet er wat voor over hebben.. ;)
|
ik heb ook last gehad van astma, en ik merkte geen negatief verschil. Soms was ik zelfs minder kortademig. Ik zou wel puur roken met een water pijp, want tabak is echt zooi als je astma hebt.
Als je medicijnen heb tegen een acuute astma aanval, zou ik die wel meenemen. Just in case. |
Pure wiet maakt je bloedvaten wijder (als je het rookt dan) dus je zal er alleen maar meer lucht van krijgen.
Tabak werkt tegenovergesteld, dus dat is niet zo handig. (vernauwt de bloedvaten dus, voor de heel domme mensen) |
Dag medeCat.
Zelf heb ik inspanningsastma en longproblemen, maar rook al sinds mijn 15e. Uiteindelijk rook ik eigenlijk vrij weinig, maar ik heb nog nooit echt last gehad door het roken, wel eens een ochtend erna als ik veel had gerookt, maar dat gaat weer zo over. Blowen al helemaal niet, soms wat keelpijn, maar geen van 2 hebben een merkbare invloed gehad, mijn longen doen nog steeds even raar als ervoor en niet raarder ^^. Oh en in tegenstelling tot wat DeVeroorzaker zegt, kan een sigaret bij mij wel eens verlichting brengen in een hoestperiode ^^ |
laat ik dan toch zo goed zijn een waarschuwing te posten :p
als jullie maar wel weten dat als je rookt terwijl je een longaandoening hebt je daar rond je 40ste veel gevolgen van zult merken (veel meer dan andere rokers) en dat je rond je 40ste nauwelijks nog iets kan met je longinhoud tot zo ver mijn wijze les, trek je er vooral niks van aan maar zeg niet dat niemand je gewaarschuwd heeft als t zo ver is :o :D |
Ik kan niet wachten op de flamewar die nu gaat komen :p
|
Citaat:
|
Citaat:
aaaaaaarghhhh... neeeee.... nu kan ik niet verstoffen achter mijn geraniums.... *toekomstbeeld valt in stukken*....*grijpt naar hart* *stort ten gronde**neemt zich voor zodra ze van de schok is bekomen het pakje sigaretten te vertrappen en te stoppen met roken* Bah. geschreven sarcastisch drama is niet zo leuk... |
Citaat:
gaan we nog ns blowen anders? |
Denk niet dat die ene keer blowen om je nieuwsgierigheid te bevredigen je longen compleet verwoest. Je zult tijdens het blowen al merken dat je er last van hebt.
Wat ik niet aanraad is Indianen (Americanen, Mexicanen enz enz) of een shotje krijgen. Dat is al moordend voor gewone mensen, laat staan met een longprobleem. Je kunt er trouwens wel een brakke keelpijn van overhouden de dag erop. |
Citaat:
nu kan je je juist 20 jaar EERDER vestoppen achter je geraniums :eek: |
Citaat:
en als we er aan sterven geven we gewoon theo maassen de schuld |
Citaat:
bedankt voor het op je nemen van de rol van zeikende ouder though, had ik nu net behoefte aan. |
Citaat:
|
Citaat:
wil duiken omdat ze dat heel leuk vind en haar vriend eht regelmatig doet maar ze kan het niet omdat haar long inhoud te klein is tja... |
Citaat:
|
ik heb astma en smoke wel, heb nergens last van. maar ik heb dan ook een vage vorm ofzo. heb ook vrij weinig last van rook en roken zelf
|
Is het niet zo dat astma een overgevoeligheid is tegenover bepaalde deeltjes? Ik kende ooit een meisje die keihard astma had, maar geen last van rook, in ieder geval (ze rookte zelf ook, namelijk.)
Iemand meer info hierover? |
Citaat:
Het schijnt dat je longblaasjes er verder open van gaan staan, wat goed is voor astmapatienten |
ik heb geen astma, maar wel snel hyperventilatie
ik blowde eerst ebest veel... geen last van, nergens last van maar na een tijdje telkens als ik blowde, werd ik ziek (zelfs tot kotsen) en kreeg hyperventilatie enzo dusjah, heb et nou alweer een tijdje niet gedaan heb niet zoon zin om weer ziek te worden en geen adem te krijgen misschien heb ik tochw el astma :rolleyes: maar ja dat verschilt natuurlijk weer bij iedereen |
ik had ook astma, maar ik rook al 2 jaar, no problemos :)
|
ben van mn astma af doordat ik ben gaan roken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik quote Uit je Bol :
Citaat:
|
niet zeiken, gewoon doen dan weet je het pas echt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |