![]() |
repetitie bewijzen
Ik heb donderdag een repetitie over redeneren en bewijzen
(getal & ruimte NT6 hoofdstuk 1) maar ik snap er geen zak van zijn er nog speciale tactieken voor ofzo, want met het hoofdstuk kon ik ongeveer 5 bewijzen zonder antwoordenboek dus.... |
Kun je misschien precies aangeven wat je niet begrijpt?
|
Je leert eerst alle eigenschappen van de figuren (die staan in het begin van het hfdstuk ergens)
Dan schrijft je alle gegeven zaken op. Je tekent natuurlijk de situatie. Je gaat kijken wat je moet bewijzen. En dan krijg je meestal een paar basis zaken waar je op in moet gaan, het makkelijkst vind ik altijd kijken naar de oppervlakte, je zoekt dan naar iets als A=B C=B ==> C=B ofzo. En je moet veel geluk hebben dat je de goede en makkelijkste weg kiest, maar dit geluk kan je door oefening vergroten. Verder kan ik je niet echt helpen, maar werk met de oppervlakte En dan zet je eronder Quod Erat Demonstrandum, oftwel QED |
Citaat:
|
Citaat:
ik zet er altijd O.I.D. onder |
Citaat:
odala-itie in dublin? euh... :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.