![]() |
Michelin sterren
Ik moet een opdracht maken voor school.
Ik moet uit leggen waar de michelin sterren voor staan en wanneer je er eentje krijgt. Nu ben ik aan het zoeken op internet maar heb nog steeds niks gevonden. Misschien weet iemand hier wat ze precies inhouden en waar ze voor staan. b.v.d. |
Het is gewoon een prijs voor de keuken, betekend dat de keuken goed is, zeer goed.
Hoog niveau, etc. Er is wel geloof ik zo een boekje, staat van alles in. Ga langs bij een restaurant, die een ster heeft :) |
Ja maar volgens mij gaat het niet alleen om de keuken toch?
is het niet voor alles bij elkaar ofzo? |
Alles bij elkaar; keuken, service, sfeer, alles.
De stress in die restaurants is vreselijk hoog, er zijn ook koks die helemaal depressief zijn geworden na het verliezen van een ster. Het behalen is al stressvol, het behouden nog veel erger. Maar ik heb begrepen dat de manier van testen etc vrij geheim is, dus daar zal je niet veel over vinden. (Ik heb 1 keer in een restaurant met 1 ster gegeten, dat was echt zó goed. Alles was goed. Vreselijk lekker eten, hele goede behandeling (je voelt je echt een koningin) en de service is ook super (je krijgt telkens een vers broodje op een schoteltje naast je, soms *poef* ligt er weer een nieuwe, heel grappig :) ze vullen telkens je wijn perfect bij (zo dat je denkt dat je maar 1 glas gedronken hebt, maar eigenlijk waren het er 5 :P) tot je fles op is etc). Echt (y) (y) |
Ik werk in een sterrenrestaurant.
M'n baas heeft al 18 jaar een ster, en hoopt op een 2e, maar we (bediening) denken niet dat we 'm krijgen, maar we verliezen 'm ook niet. (Want dan was wel 'de grote baas' van Michellin langs geweest.) Verder weet ik niet presies waar ze allemaal op letten, alleen op het geheel, of iedereen correct werkt, of alles schoon en netjes is, of de wijn volgens 'de regels' geschonken wordt (juiste temperatuur ect.) |
|
Bedankt allemaal voor de info!
en die link is helemaal top! Ik kan nu iig weer verder met mijn opdracht! bedankt voor de moeite. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |