![]() |
examenopdracht tekenen
Ik heb uit de examenopdrachten vwo voor tekenen dit jaar de gedicht opdracht gekozen, zou zo uit me hoofd ff niet weten hoe het gedicht gaat, maar voor degene die het gelezen hebben :
Ik wil mijn SE in de stijl van Dali maken, maar mag je wel een andere schilder na-apen? |
kzou het niet weten :confused:
maar is het niet altijd beter je eigen creatieve input erin te verwerken? dus niet klakkeloos een stijl overnemen maar je eigen stijl laten zien? of ligt dat dan aan mij? |
Citaat:
|
vorig jaar was er iemand die gewoon een schilderij had nageschilderd als profielwerkstuk
|
advies:
jez ou de stijl surrealisme in zijn algemeen als inspriratie kunnen gebruiken, er zijn namelijk meer schilders die erg interessant werk maakte, en misschien erg geschikt zijn. daarnaast: kijk of de stijl goed bij de stijl van het gedicht past, ga op zoek naar schilderijen, of andere kunstwerken, die je daar bij vind passen, dat kunnen dus misschien ook werken uit een andere stijl zijn, en die zou je weer meer om kunnen buigen naar een surealistische manier a la dali. andere interessante surrealisten: max ernst , giorgio de chirico, magritte, en miro, hans arp (meer een van de dada), meret oppenheim en frida kalho zijn de grootste in deze stijl. |
als je kan schilderen als Dali vind ik dat al heel knap!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |