![]() |
Mening over een laptop.
"
Te koop Fujitsu-Siemens Lifebook C4355 in ZEER GOEDE STAAT !!! Nauwelijks gebruikt, paar opdrachten voor school verder niet. Recommended Use Small Business, Corporate Business Processor Intel Celeron 700 MHz Installed Memory 64 MB (SDRAM) Display 12.1 in. TFT Active Matrix Operating System Microsoft Windows 98 SE Processor Processor Type Celeron Processor Manufacturer Intel Processor Speed 700 MHz Motherboard Bus Speed 100 MHz Display Display Tech TFT Active Matrix Display Size 12.1 in. Display Color Support 16-bit (64K colors) Display Max. Resolution 800 x 600 Hard Drive Hard Drive Capacity 6 GB Storage Controller Type (List) IDE Memory Installed RAM 64 MB RAM Technology SDRAM Max Supported RAM 320 MB Installed Cache Memory 128 KB CD Type CD-ROM Optical Drive Read Speed 24x (CD) Other Drives Floppy Drive 3.5" 1.44 MB floppy Video Installed Video Memory 4 MB External Video Resolution 1280 x 1024 Audio Audio Output Type Sound card Modem Modem Type Fax / Modem Analog Modulation Protocol ITU V.17, ITU V.21, ITU V.22, ITU V.22, ITU V.22bis, ITU V.25bis, ITU V.27ter, ITU V.29, ITU V.32, ITU V.32, ITU V.32bis, ITU V.33, ITU V.34, ITU V.90 Battery Battery Technology Nickel Metal Hydride Battery Run Time 2 Hour(s). Dimensions Width 12.14 in. Depth 10.8 in. Height 1.58 in. Weight 6.62 lb. Miscellaneous Input Method Keyboard, Touchpad Platform PC Exterior Color Gray MPN MOB-C4355-0125 Met PCMCIA netwerkkaart / laptoptas / en boekjes etc. " Is dit een goeie laptop om op te internetten, muziek luisteren, word gebruiken, photoshop gebruiken, en gewoon foto's e.d. kwijt te kunnen? En is het een snelle computer of traag? Ik weet niet of dit hier mag, maar dat merk ik vanzelf. :o |
Je wilt wel Windows XP op je laptop kunnen installeren, want dat is vele malen stabieler dan voorgaande versies van Windows. En voor Windows XP is deze laptop volstrekt onvoldoende. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
750Mhz is te langzaam :) denk ik de buurt van minstens 1,6 Ghz
|
750MHz is voldoende voor Windows XP, het gaat meer om de hoeveelheid intern geheugen. Windows XP werkt pas echt lekker vanaf 256MB. Dan heb je op zich een prima laptop om mee te internetten e.d., alleen Photoshop zal wat problematisch worden.
|
En deze :
Aangeboden: Dell Latitude C400 laptop Prijs: € 400,00 Beschrijving: Dell Latitude C400 laptop intel Pent 3 1200 Mhz processor 20 GB harddisk 256 MB werkgeheugen 12" TFT 10/100mb 3com netwerkkaart onboard 56k modem onboard cd rom speler Dockingstation Lader laptoptas Windows XP incl SP2 geinstalleerd officexp geinstalleerd Norton virusscanner De prijs staat vast |
Da's al beter :) Voor Photoshop is zo'n ding niet echt geschikt (nou ja, 't zal wel werken, maar niet echt lekker), maar je kan er gewoon mee internetten, muziek luisteren, brieven tikken, enz.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Idd... ik heb ooit eens XP geinstalleerd op een ouwe laptop, Pentium II 266 met 64MB intern. Geloof me, dat wil je niet. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed, dat kun je vinden. Ik vind het zelf niet acceptabel. Ik begon de PC waar ik nu op werk met 256 MB intern geheugen. Dat werd al heel snel uitgebreid naar 512 MB en momenteel werk ik met 1024 MB. Dat is gewoon onontbeerlijk als je zoals ik met grote bestanden werkt en gewoon geen gezeik wilt met grote swaps en ratelende harde schijven.
|
Citaat:
Hoewel 512 mb toch fijner werkt, merk ik de laatste tijd :P (nieuwe pc) |
Citaat:
|
Citaat:
Al raad ik dan alsnog 128MB RAM als minimum aan. En serieus werken met Photoshop zal er niet inzitten bij die specs, maar gewoon internetten enzo wel. Verder ben ik het niet met je eens dat Windows XP 'vele malen stabieler' is. Het baseert net zoals Windows 2000 gewoon op de NT kernel, maar met meer zooi erin waardoor de kans op crashen alleen maar groter wordt. Microsoft staat onder grote druk met het toevoegen van functionaliteit, wat de stabiliteit niet ten goede komt. Ik ben daar ook vaak genoeg getuige van op mijn werk. Echt belachelijk hoe userspace applicaties als Internet Explorer een heel XP systeem ten gronde kunnen brengen. [edit] Ik zie net dat de specs van haar laptop Windows 98SE bevatten. Dat is natuurlijk rotzooi vergeleken met 2000/XP. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jeez, wat een gezeik, zet er toch windows 98 op ofzo. dat is nog te doen met 64 mb. Met een beetje liefde wil windows 2000 ook nog wel hoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58. |