Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Wie controleert de FB's? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1049561)

Hudaifa 21-12-2004 13:39

Wie controleert de FB's?

dat vraag ik me af aangezien ik soms het gevoel heb dat de fb's hun macht misbruiken.

Uitzicht 21-12-2004 14:02

Jon en Simon?

Hudaifa 21-12-2004 14:07

Citaat:

Grim schreef op 21-12-2004 @ 15:02 :
Jon en Simon?
wie zijn dat?

N00dles 21-12-2004 14:15

Citaat:

Rick Steiner schreef op 21-12-2004 @ 15:07 :
wie zijn dat?
De beheerders van dit forum.

Hudaifa 21-12-2004 14:17

Citaat:

N00dles schreef op 21-12-2004 @ 15:15 :
De beheerders van dit forum.
Dan doen ze hun werk wel verdomd slecht. :mad:

Fade of Light 21-12-2004 14:18

een ban voor Rick Steiner, lijkt me zeer gewenst :) Zojuist dictatoriaal besloten.

Lorelei 21-12-2004 14:18

*sigh* :rolleyes:

Mutant_oud 21-12-2004 14:20

Eventueel zou je met voorbeelden kunnen komen ofzo.

Tampert 21-12-2004 14:20

Argumenten geven is niet echt je sterkste eigenschap he...?

(hmm... tweede reactie :o)

Hudaifa 21-12-2004 14:25

Er worden meteen sancties uitgevoerd zonder vooraf eerst te waarschuwen. Discussie met fb's is onmogelijk. Als je ze even niet aanstaat heb je een ban te pakken. Fb's nemen je niet serieus.
Nog meer argumenten?

Hudaifa 21-12-2004 14:29

En behandel de gewone leden niet alsof het kleine kinderen zijn.

Mutant_oud 21-12-2004 14:32

Sommige sancties worden idd zonder voorafgaande waarschuwing uitgevoerd. Bepaalde leden hebben al genoeg waarschuwingen gehad en weten heel goed dat ze op hun tellen moeten passen. En soms worden er harde maatregelen genomen om bepaalde fora van een verpestende sfeer te ontdoen.
Maar normaal gezien gebeurt zoiets niet willekeurig, Discussie is zeer zeker mogelijk, we zijn allen via verschillende wegen te bereiken. Aan vriendjespolitiek of vijandjespolitiek wordt niet gedaan, tenminste, zo min mogelijk, er sluipt altijd een voorkeur of afkeur rond, we proberen dat niet te laten meespelen, maar vergeet niet dat we menselijk zijn.
Waar haal je vandaan dat we leden niet serieus nemen?

Lucky Luciano 21-12-2004 14:46

Kan ik even een lijst krijgen met 10 voorbeelden, als het zo vaak voorkomt moet dat niet al te moeilijk zijn en dan weten we gelijk waar we over praten.

RanC 21-12-2004 14:48

Hij is gewoon pissig dat zijn fotoboek is uitgeschakeld wegens misbruik.

(Misbruik in de stijl van "Machiavelli-gate")

Lucky Luciano 21-12-2004 15:00

Citaat:

RanC schreef op 21-12-2004 @ 15:48 :
Hij is gewoon pissig dat zijn fotoboek is uitgeschakeld wegens misbruik.

(Misbruik in de stijl van "Machiavelli-gate")

1. het fotoboek heeft geen FB's
2. Dus aan de hand van 1 voorbeeld :rolleyes:
3. Dat zal dan vast niet zonder reden zijn

Ieke 21-12-2004 15:01

Citaat:

Rick Steiner schreef op 21-12-2004 @ 15:25 :
Er worden meteen sancties uitgevoerd zonder vooraf eerst te waarschuwen. Discussie met fb's is onmogelijk. Als je ze even niet aanstaat heb je een ban te pakken. Fb's nemen je niet serieus.
Nog meer argumenten?

We kunnen niks zonder voorbeelden. Dit soort algemene opmerkingen hebben we niks aan.

Verder heb je de groepsfb's. Dit zijn de fb+en, zoals je ziet hebben ze allemaal een groep. De beheerder staat daar weer boven. Je kan als je een klacht hebt over een bepaalde fb het op M&M of BZ posten, een pm naar de betreffende fb, de groepsfb aanspreken of naar de beheerder.
Erg is geen speciale controle of zoiets die alles wat de fb's gedaan hebben langsloopt. Kan ook niet. Als je ergens een klacht over hebt kan je die duidelijk maken en dan wordt er naar gekeken.

Overgens is het fotoboek niet echt een onderdeel van het forum zelf. Koen is daar de beheerder en hij heeft wat hulp van Tofke. Verder heeft niemand er echt iets mee te maken, alleen Jon kan natuurlijk ingrijpen. (Jon mag alles)

RanC 21-12-2004 15:04

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 21-12-2004 @ 16:00 :
1. het fotoboek heeft geen FB's
2. Dus aan de hand van 1 voorbeeld :rolleyes:
3. Dat zal dan vast niet zonder reden zijn

Dat vat het wel aardig samen. :)

Krummeltje 21-12-2004 16:14

Citaat:

Ieke schreef op 21-12-2004 @ 16:01 :
(Jon mag alles)
Wat een fijn baantje heeft Jon toch :D

En verder is dit/deze topic een beetje onzinnig naar mijn mening...

Uitzicht 21-12-2004 21:00

Eigenlijk hè, vind ik dat de FB's hun werk juist goed doen. Discussies met Fb's is naar mijn mening erg goed mogelijk en nee, als ze in een hoekje gedreven worden smijten ze niet meteen met bans. Ik denk dat ze dan andere FB'ers roepen om ze te helpen, maar dat terzijde. Verder is mijn ervaring dat FB's je WEL serieus nemen en je NIET behandelen als klein kind.

Zet voortaan dus maar 'ik vind dat' in je posts.

Grim

AngelLena 21-12-2004 21:11

Citaat:

Grim schreef op 21-12-2004 @ 22:00 :
Eigenlijk hè, vind ik dat de FB's hun werk juist goed doen. Discussies met Fb's is naar mijn mening erg goed mogelijk en nee, als ze in een hoekje gedreven worden smijten ze niet meteen met bans. Ik denk dat ze dan andere FB'ers roepen om ze te helpen, maar dat terzijde. Verder is mijn ervaring dat FB's je WEL serieus nemen en je NIET behandelen als klein kind.

Zet voortaan dus maar 'ik vind dat' in je posts.

Grim

:eek: Ik denk dat ik namens het hele team spreek als ik zeg: dank u zeer. Dit mogen wij maar weinig aanhoren... (y)

Uitzicht 21-12-2004 21:12

Citaat:

AngelLena schreef op 21-12-2004 @ 22:11 :
:eek: Ik denk dat ik namens het hele team spreek als ik zeg: dank u zeer. Dit mogen wij maar weinig aanhoren... (y)
Jullie maken het er zelf naar :bloos:

Master HJ 21-12-2004 22:07

Wees blij dat jezelf geen FB bent Rick Steiner. Je wilt niet weten hoeveel shit erop je afkomt. :) Het is niet zo makkelijk als het lijkt.

nuclearwarfare 21-12-2004 22:08

Ik controleer de forumbazen, want ik ben de forumführer.

Anyway, loop niet zo te zeiken, bans en waarschuwingen die hier uitgedeeld worden zijn meestal wel terecht, ook in mijn eigen geval (de mods zullen me nog wel kennen van m'n vorige nick, hihi :bloos: ). Kijk eerst maar eens of het probleem bij jezelf ligt, wat me het meest waarschijnlijk lijkt.

nare man 21-12-2004 22:37

Wat een gezeik, zeg. Overal zul je uiteindelijk iemand hebben die beslissingen neemt die niet gecontroleerd worden.

Krummeltje 21-12-2004 23:00

Citaat:

AngelLena schreef op 21-12-2004 @ 22:11 :
Tis waar. Jullie doen goed werk. :o

Slijmslijm, maar ik meen het wel ;)

Madfet 21-12-2004 23:04

Citaat:

nare man schreef op 21-12-2004 @ 23:37 :
Wat een gezeik, zeg. Overal zul je uiteindelijk iemand hebben die beslissingen neemt die niet gecontroleerd worden.
Ja hoor eens. Als ik ineens een waarschuwing krijg omdat ik een foksmiley een paar keer gebruik, waar verder niemand last van heeft, maar een zo'n sukkel/slet die het klaarblijkelijk nodig vindt om te gaan klikken, terwijl die er zelf ook geen last van heeft, dan voel je je behoorlijk genaaid, wanneer je pleidooi niet mag gegeven omtrent de aanklacht. De straf wordt al gegeven zonder enige inspraak van jouw zijde als VERDACHTE.

Balance 21-12-2004 23:21

Citaat:

Madfet schreef op 22-12-2004 @ 00:04 :
Ja hoor eens. Als ik ineens een waarschuwing krijg omdat ik een foksmiley een paar keer gebruik, waar verder niemand last van heeft, maar een zo'n sukkel/slet die het klaarblijkelijk nodig vindt om te gaan klikken, terwijl die er zelf ook geen last van heeft, dan voel je je behoorlijk genaaid, wanneer je pleidooi niet mag gegeven omtrent de aanklacht. De straf wordt al gegeven zonder enige inspraak van jouw zijde als VERDACHTE.
je mag altijd de fb terug pm'en/mailen over de waarschuwing/ban en uitleggen waarom het volgens jou toch echt onterecht is of laten zien dat er ook andere dingen meespelen oid.
Dit wordt ook geregeld gedaan als iemand de situatie anders ziet of meer uitleg wil hebben ofzo.

nare man 21-12-2004 23:45

Citaat:

Madfet schreef op 22-12-2004 @ 00:04 :
Ja hoor eens. (...) De straf wordt al gegeven zonder enige inspraak van jouw zijde als VERDACHTE.
Hoor eens, een parallel trekken met het strafproces in de werkelijke wereld is absoluut misplaatst. Ik hoop dat je dat zelf inziet. Zoals Balance opmerkt, als jij het met een beslissing niet eens bent kun je de betreffende FB mailen. Antwoordt die FB bewust niet dan schakel je een andere FB in.

Gauloises 22-12-2004 00:38

De forumbazen hebben gewoon altijd gelijk, ze zijn tenslotte gekozen vanwege hun neutrale altijd eerlijke houding en hun kwaliteiten op andere vlakken. :)

RanC 22-12-2004 07:15

Een forum zoals dit, in privé beheer, heeft het recht om een dictatatoriaal beleid te voeren. De Controlerende Macht ontbreekt hier simpelweg en de Uitvoerende en Rechterlijke Machten zijn dezelfde personen.

Ik vind dat het hier nog vrij democratisch aan toegaat over het algemeen.
Klagen, zeuren, argumenten aangeven, etc. helpt in sommige gevallen. Zoals het TPF-incident.

Niet zeuren Rick, je zat gewoon fout met je fotoboek.

Archont_temp 22-12-2004 08:56

O m f g :d

Koen 22-12-2004 09:20

Het topic lijkt me duidelijk. Fb's worden gecontroleerd door Fb+'s, de Fb+'s door Beheerders en die worden niet gecontroleerd, al zullen ze er echt wel wat van horen als de Fb's en Fb+'s het niet een zijn met hun beleid. ;)

Volgens mij is dit topic meer een kwestie van onvrede mbt dit topic, terwijl dat niks met forumbazen te maken heeft.

Gesloten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.