![]() |
De Verlichting
De Verlichting
"Zie, daar gaat er weer één!" ik weet wat hij bedoelt. Donker lijkt het nooit genoeg, hoewel het zo beklemmend voelt. Ja, was het maar wat lichter, ware ik dichter bij de vrijheid want terwijl ik naar mijn pen grijp vallen anderen bij bosjes flauw. Wat nou, gruwelijke rampen wanneer er weer een nagel breekt? Geen korsetten! We hebben nu tl-buis lampen. |
Is dat toeval? :confused:
mooi gedicht. heb er geen woorden voor, maar het geeft een mooi 'verband' weer. |
Hé, dat is weer eens iets anders dan wat je normaal post.
Leuk gedaan :) vallen anderen bij bosjes flauw valt voor mijn gevoel een beetje uit de toon, ik weet hoe dat komt, misschien omdat ik daar een rijm verwacht? Verder zit er wel een fijn ritme in. Wat nou, gruwelijke rampen wanneer er weer een nagel breekt? Geen korsetten! We hebben nu tl-buis lampen. vind ik erg leuk :) |
Hm. Ik vind je andere gedichten mooier :) het gevoel erin mist.
|
Citaat:
|
Ik ben het wel met thoughtful eens, waar jij 'flauw' gebruikte, verwachtte ik ook een rijmwoord.
Verder vind ik het vernieuwend! Leuk dat je iets anders geprobeerd hebt, deze stijl spreekt me aan, meer nog denk ik dan de stijl die je meestal toepast. Dit komt origineler over. Ik hoop dat je doorgaat met deze manier van schrijven, ik denk dat het nog veel interessante gedichten op kan leveren :) . |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dit net eens een van de betere gedichten. Gewoon omdat dit niet overloopt van duidelijk omlijnde gevoelens, er blijft iets te raden en te denken over. Al zou ik de 1e 4 zinnen niet opdelen in 2, dat breekt te snel en onnodig, maar achter grijp hoort voor mij wel een komma. Evenals na vrijheid. Maar leuk! (y) |
Bedankt allemaal! :) Het was ook wel mijn bedoeling om iets anders uit te proberen. Ik heb een wirwar van gedachten die die dag in mijn hoofd zaten, bij elkaar gegooid en daar kwam dit gedicht uit.
@ CSN: ik zal het proberen. Kijken wat er de volgende keer uit komt. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |