![]() |
[GSM] Niet kunnen smsen.
Mijn vriend heeft een Nokia, met een pre-paid simkaart van Vodafone en sinds kort kan hij van het ene op het andere moment niet meer smsen.
Hij krijgt deze foutmelding: 'Kan bericht (nu?) niet verzenden!' Verder kan hij wel bellen, gebeld worden, smsjes ontvangen. Het ligt niet aan het nummer van de smscentrale, want als het goed is klopt die. (I checked :p) Hij zegt dat het ook niet aan eventueel sms-tegoed kan liggen. Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn? |
Hoe lang heeft hij er al last van?
Misschien is er een storing op het SMS-C van Vodafone. [edit] Sorry, het ligt niet aan Vodafone. Ik heb net even gekeken en er komt nog steeds verkeer van hun SMS centrale :o Misschien telefoon aan en uit zetten? En alle smsjes verwijderen? Misschien is het berichtgeheugen vol. |
Citaat:
Telefoon uit en aan zetten hebben we al geprobeerd. En een berichtgeheugen dat vol zit heeft toch niks met het verzenden van smsjes te maken? Alleen met het ontvangen, en dat kan hij wel.. |
Zet hem gewoon terug op fabrieksinstellingen. Ook kan je proberen het nummer van de sms centrale weg te halen en het opnieuw in te voeren (klinkt raar, maar soms pakt die het niet)
|
Idd nummer van smscentrale, zo heb k t bij mij ook opgelost. Je kan (hoorde ik) naar klantenservice bellen dan sturen zij je t nummer van de smscentrale. Invoeren bij berichten en dan iets van instellingen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lag volgens mij aan vodafone, ik heb het ook gehad
|
Ik heb met T-mobile dat ik onder de twee euro beltegoed geen smsjes meer kan verzenden, dat kan het misschien ook zijn?
|
Citaat:
Citaat:
|
Probeer het eens met een ander toestel.
Dan kun je vaststellen of er iets met de SIM is, of met het toestel. |
Had ik vorige week ook 'n keer en een vriendin had dat toen ook.
Beide Vodafone. Volgens mij lag het niet aan de telefoon maar gewoon aan Vodafone |
Probeer eens een ander netwerk te selecteren. Dus als je vodafone hebt dan selecteer je t-mobile. Dit gaat natuurlijk niet. Daarna weer vodafone selecteren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41. |