![]() |
teveel slaap
weet een van jullie een goede site waar je informatie kan krijgen over dat teveel slaap niet goed is of over dat je door teveel slaap ook vermoeidheidsproblemen kan krijgen
in ieder geval argumenten dat teveel slaap niet goed is? ik zou jullie daar heel dankbaar voor zijn. |
Van teveel slaap krijg je ernorme hoofdpijn .
|
van te veel slaap of iig te veel nietsdoen (hoeveel dat is, verschilt per persoon) ga je je ook loom en suf voelen... bovendien krijg je er, hoe ironisch, slaapproblemen van.
|
hm, dat is niet helemaal wat ik bedoel
ik ben, door omstandigheden heel moe geweest, of in ieder geval ik dacht dat het vermoeidheid was, daardoor ben ik heel veel gaan slapen, echt alle vrije tijd die ik had of kon maken...en ik bleef moe. Nu heb ik door school en stage enzow niet zoveel tijd meer om te slapen waar ik enorm lusteloos van wordt en heb moeite met concentratie. ook laat mn geheugen me vaak in de steek. Ik heb hier een poosje geleden wat over gelezen, maar kan het niet meer vinden, ook geen soortgelijke teksten of sites... misschien zit hier iemand die me hiermee kan helpen? |
is het niet zo dat je eigenlijk die slaap tóch nodig hebt? Misschien is er wel een andere oorzaak dan je denkt voor de vermoeidheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
EEN keer de klok rond slapen maar wel ECHT slapen dan .. en daarna optijd naar bed en optijd opstaan. dan kom je weer in een gezond slaap en waak ritme. slaappillen kan je als het niet nodig is beter niet gebruiken trouwens. en 's avonds geen koffie meer drinken. 's Morgens wel :) |
Dat weet ik niet :P Je zou pfeiffer kunnen hebben, of bloedarmoede. Ik weet niet wat de 'omstandigheden' zijn, maar ook van een depressie kun je een energietekort krijgen.
|
Hier in ieder geval wat bewijs dat het waar is, maar een uitleg kan ik ook zo gauw niet vinden..
|
Slaap kan je wat dat betreft niet inhalen, dus een keer de klonk rond slapen werkt niet.
Leer jezelf een ritme aan, in het begin zal je dan misschien nog lusteloos zijn, maar op den duur weet je lichaam waar het aan toe is, en zal het daar rekening me houden. Sta 's ochtends altijd even laat op, of probeer dat in ieder geval zo veel mogelijk te doen. Eet op vaste tijdstippen, zorg dat je goed en genoeg eet, zodat je energie hebt. Ontbijten is belangrijk, daar haal je veel energie uit. Hou 's avonds ook een vast ritme aan; neem voor dat je na een uur of tien geen inspannende dingen meer doet. Douche elke avond, lees wat, kijk tv, doe iets ontspannends. En dan kies je een tijd waarop je elke avond gaat slapen. Ik reken voor mezelf altijd 7 uur slaap minimaal, 10 uur slaap maximaal. Ik ga meestal rond 23 uur slapen en sta dan rond half acht op, genoeg slaap dus. Ik weet dat dit niet is waar je om vraagt, maar dit zou je wel goed kunnen helpen. |
Citaat:
slaappillen gebruik ik nooit, heb geen problemen om in slaap te komen, slaap altijd en overal, zelfs als ik gewoon zit ofzow en koffie drink ik ook niet:d |
Citaat:
pfeiffer is het niet, bloedarmoede ook niet, heb al onderzoeken gehad enzow... |
Citaat:
(veel wetenschappers zijn het namelijk met elkaar oneens) iig bedankt voor het zoeken |
Citaat:
voordat ik deze stage liep heb ik trouwens een half jaar lang een ritme volgehouden. van half 11 tot half 8 slapen. dus 10 uur naar bed. elke dag, ook in het weekend. en het hielp niets. :( maar verder lukt het slapen altijd meteen, ik slaap gewoon zodra mn hoofd op mn kussen ligt, heb alleen altijd slaap, daar wordt ik gewoon helemaal gek van. als ik maar 1 seconde niets doe dan dutten mn hersens alvast in:d zou haast staand slapen of op de fiets. bedankt voor de tips, maar deze heb ik dus al uitgeprobeert, et lijkt wel of niets helpt bij mij |
Citaat:
Ze hebben dan mooie statistiek, maar ze leggen geen link tussen oorzaak en gevolg, dan heb je er gewoon GEEN REET AAN Ik erger me echt aan hoe dom sommige mensen zijn.... |
Citaat:
Dolphin, je hoeft niet het hele verhaal te pm'en; maar als die 'omstandigheden' waren dat je neerslachtig was/niet lekker in je vel zat, dan zou de depressie een oorzaak kunnen zijn. of dat zo is kun je zelf bepalen, daarvoor hoef je geen privedingen met onbekenden te delen :) |
Citaat:
veel psychologen hebben wel gelijk, sommigen ook niet, sommigen overdrijven! |
Citaat:
en als je dr niet op in wilt gaan moet je dat zelf weten, maar ik vind het niet erg om te sturen ofzow |
ik zou gaan sporten als ik jou was.... werkt zeker weten
|
Citaat:
heb pm gestuurd! |
Sporten helpt niet hoor.... iig niet bij mij.
|
Citaat:
|
Ook al ren ik 8 km, ik val niet eerder in slaap ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik slaap al zodra mn hoofd mn kussen raakt |
Hm, misschien zijn er externe factoren die je slaap(ritme) in de war sturen? Denk dan aan verkeerde matras, een alarm dat zonder dat je het weet tijdens je slaap afgaat, verkeerde slaaphouding of iets anders dat de REM-slaap bedoezelen kan.
Ikzelf had ooit 2 dagen achtereen het alarm van m'n horloge op half 4 's nachts gezet, was ook 2 ochtenden onverklaarbaar moe/uitgeput. (ik was het vergeten ;)) |
Citaat:
|
Kamer donker genoeg? :/
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het vreemde is wel dat ik er de ene week wel, en de andere week geen last van heb :s |
Iig geen slaappillen nemen, daar gaat je lichaam al helemaal van uit zn ritme..(n)
|
Citaat:
kmoet maar hopen of het de volgende dag goed gaat.... |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn moeder wil dat ik ermee naar de dokter ga, ze denkt dat ik suikerziekte heb, omdat ik ook best veel drink :s Maarja, zelf vind ik dat het wel meevalt :) |
Citaat:
behalve chronisch vermoeidheidssyndroom of dat et nog iets heel anders kan zijn...zoals bijvoorbeeld 'endorfineverslaving'.. maar ik kan altijd slapen..als ik ga zitten slaap ik al zowat, moet blijven lopen of iets blijven doen iig |
Citaat:
Wat voor een tests heb jij daar gehad? Bloed laten prikken ofzo? |
Heb je wel eens gedacht aan narcolepsie?
Dat is een slaapstoornis waarbij je overdag sterk de neiging hebt om overal in slaap te vallen, maar juist 's nachts worden mensen met narcolepsie heel vaak wakker. Ook hebben narcolepsie patienten last van symptomen als: heftige, levens echte dromen etc. Meer info: http://www.narcolepsie.nl |
Dat heb ik in ieder geval niet!
's Nachts wakker worden? Pff, ik slaap aan 1 stuk door! En als ik ff wakker word, dan draai ik me om en slaap ik weer verder :s |
Citaat:
|
Citaat:
iig bedankt voor et meedenken |
Citaat:
|
Zou 't ook iets met luiheid te maken kunnen hebben eigenlijk? Mijn vader maakte een tijdje geleden namelijk eens een opmerking (of grapje?!) van: 'och, je bent gewoon lui!'
Dus nu er een topic over is, wil ik jullie mening er wel eens over weten. |
Citaat:
maar genoeg mensen hebben medische problemen waardoor ze veel slaap nodig hebben aan de andere kant.. als je je moe voelt en gedraagt zal het ook nooit beter worden (ik weet dat ik hier dolphin niet mee help maar toch :p ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nu denk ik dus hele tijd dat ik niet moe ben (ook al is het wel zo:D) soms helpt et een beetje om mezelf op deze manier te bedriegen, bijvoorbeeld als iets echt moet gaat et ook wel! btw, je hebt een leuke sig |
Citaat:
heb je er ff een pm over gestuurd, wel zo makkelijk je leest maar als je er zin in hebt. het aspect van het sporten en van gewenning zitten er allebei in. Sporten helpt, teveel slaapt helpt niet, en te weinig ook niet (alleen helpt precies genoeg slaap ook niet :s) |
Citaat:
Veel succes ermee verder! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |