![]() |
Hoeveel uur per dag mag je max. werken als je 15 bent?
maandag: 7.00 - 15.00
donderdag: 13.00 - 17.30 vrijdag - 6.00 - 16.00 mag dit wel op 15 - jarige leeftijd? :s |
15 jaar
Op een schooldag mag je maximaal 2 uur werken. Op een vrije dag mag je maximaal 8 uur per dag werken. Als je zaterdag hebt gewerkt, mag je zondag niet werken. Per week mag je maximaal 12 uur werken. Je mag alleen werken tussen 7 uur ´s morgens en 19 uur ´s avonds. In de vakantie mag je maximaal 40 uur per week werken en maximaal 5 dagen achter elkaar. ------------------------------------------------------------------------- Dus nee mag niet maar als je er zelf geen problemen mee hebt maakt het natuurlijk niet uit Heb je geen school ofzo dat je dat werkt. Of is het alleen voor de kerstvakantie want dan mag het namelijk WEL |
Citaat:
Als jij het niet wil: geef dit aan en doe het niet. Als jij het wel wil: wat maakt het je dan uit wat de officiële werktijden van 15-jarigen zijn? |
Hahaha als ik me aan die regels had gehouden was ik nu een arme scholier geweest..
Zoals wordt gezegd: als je het zelf niet leuk vindt moet je er wat van zeggen, als jij het verder geen probleem vindt, moet je het gewoon doen |
Citaat:
10 uur per dag werken mag volgens mij alleen als je ploegendiensten draait. |
Citaat:
|
ik heb wel zaterdagen van 7:30 tot 21:30 gewerkt 1.5-2.0 uur pauze heb ki dan wel
|
Citaat:
|
Ik zou zeggen loonsverhoging vragen, zeggen ze nee, arbeidsinspectie langs laten komen :D
|
Citaat:
|
Citaat:
En zoals iedereen zegt, heeft diegene er problemen mee, het mag dus niet en kan geweigerd worden. Maakt het diegene niet uit, dan maken de regels ook vrij weinig uit. |
Moet diegene niet naar school dan :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik werk af en toe meer dan 10 uur op een dag, met maar ongeveer een uur pauze in totaal, maar ja dat is horeca he
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49. |