![]() |
Bijna 70 miljoen euro voor voetbalrechten
De Eredivisie CV ontvangt 69.900.000 euro per seizoen voor de uitzendrechten van de eredivisiewedstrijden. Talpa, van John de Mol, krijgt het eerste recht op de samenvattingen, RTL verwierf de rechten op de live-wedstrijden op vrijdag en Versatel kreeg de rechten op de overige live wedstrijden.
Bij de live-duels op vrijdag zitten drie uitduels van Ajax, Feyenoord en PSV. RTL kreeg bovendien ook het recht op de 'tweede' samenvattingen. NOS Langs de Lijn mag de komende drie jaar, de periode waarvoor alle rechten gelden, de radio-uitzendingen verzorgen. De ECV wilde niet ingaan op de verschillende biedingen, maar wel werd er gezegd dat het bod van De Mol vijftien procent hoger lag dan het bod van de NOS. http://www.nieuws.nl/bericht/1/32887 |
Jammer. Zie het liever bij de NOS.
|
nouja ik weet natuurlijk niet hoe die nieuwe zender het gaat doen en ik zal het nooit weten ook want ik heb die kut zender niet
maar ik ben altijd erg tevreden met de NOS geweest |
Idd, dat is waar. We zullen wel zien...
|
Ik ben blij dat John de Mol de voetbalrechten heeft gekregen. Ten eerste is het zo dat het voetbal veel geld kost, wat bij de belastingbetaler vandaan gehaald wordt.
Ten tweede vind ik het de taak van de publieke omroep om dingen uit te zenden die commercieel niet aantrekkelijk zijn. Als iets commercieel aantrekkelijk is, kan het beter door de commerciele omroepen worden uitgezonden. Dan kan de kijker het immers ook zien, maar betaalt er geen belasting voor. Ten derde vind ik dat de NOS de afgelopen jaren niet tegemoet is gekomen aan de diversiteit in de samenleving. Studio Sport ging voor 60% over voetbal en als er voetbal op Nederland 2 is, moet al het andere ervoor wijken. Ook was Studio Sport te Ajax gericht. Dat staat niet in verhouding tot het aandeel mensen dat voetbal- resp. Ajaxfan is. De publieke omroep heeft als taak de maatschappelijke diversiteit in het oog te houden en moet dus ook aan andere sporten aandacht besteden. Hopelijk wordt Studio Sport nu breder in haar aanbod. |
Wat is Versatel? Ook zo stom als de wedstrijden soms op nickelodeon komen...heb ik niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voetbal is stom.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
leuk... dat word dus nooit meer voetbal voor mij
stelletje eikels (n) |
Citaat:
Er moet gewoon een keuze maken en dan kom je al snel uit op populaire sporten als voetbal, F1, basketbal, tennis en hockey. Je kan wel zeggen dat minder populaire sporten ook moeten worden uitgezonden maar dan gooi je echt geld weg aangezien er simpelweg geen hond naar zal kijken. Ik vraag me sowieso bij veel programma's op ned 1,2,3 af waarom ze in hemelsnaam waarom ze worden uitgezonden. Lijkt me dat je dan beter het geld kan steken in programma's die zeker weten worden bekeken zoals voetbal. |
Kan niet zeggen dat ik er wakker over lig. De clubs hadden uiteindelijk het laatste woord, dus ik neem aan dat manier van uitzenden hetzelfde blijft, al ben ik bang dat er meer reclame tussen komt (maar geen 8 uur journaal).
|
dat ze ff ijshockey uit gaan zenden ofzo :P
|
Citaat:
Verder heb ik een hekel aan commerciële zenders en John de Moll. Als je nu het voetbal wil volgen wordt je gedwongen om naar de commercielen te kijken, wat ik een kwalijke zaak vind. Verder zal het me een zorg zijn, want ik ben gelukkig geen fanatieke voetbalvolger. |
Citaat:
Bovendien vind ik de voorbeelden die je aanhaalt, zoals linedancen en paalzitten erg flauw. Er zijn genoeg sporten, zoals roeien en skiën waar wel kijkers voor zijn, maar die onderbelicht worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien zijn er genoeg Nederlanders te vinden die nu naar Eurosport zappen voor de super-G. |
|
70 miljoen euro? Toe maar.
|
Ik ben blij dat de Nederlandse belastingbetaler niet meer hoeft op te draaien voor de voetbalrechten. Hopelijk zal dit de overheid mede doen besluiten om de publieke televisiezenders terug naar twee te brengen.
Het liefst zie ik een gehele afschaffing van de publieke omroepen. Organisaties die niet door de maatschappij in leven gehouden kunnen worden, moeten in principe ook niet door de staat in leven gehouden worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
och ja, mijn vader en broer zijn de wanhoop nabij aangezien wij dat nieuwe John de Mol zender/omroep niet kunnen ontvangen :>
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Money talks...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het gaat zoals gewoonlijk om geld,
alles gaat om geld dus waarom dit niet. Het vervelende is dat die aap dat natuurlijk weer op nickelodeon gaat uitzenden terwijl tekenfilms een stuk relaxter zijn |
Een duitse en engelse zender ging failliet, toen zij de rechten kochten.
Van Raaij beweert dat de rechten nog hoger worden gezien frankrijk en engeland. Wat een regelrechte illusie is, vanwege het bereikte publiek. Vitesse, FC Twente en nog meerdere zullen verdwijnen. Gemeentes moeten geen geld meer steken in bodemloze putten. Voetbal is niet meer van het volk maar van de commercie. Dan moeten ze ook maar zelf hun eigen veiligheid verzorgen. Geen politie inzet meer. Gebeurt toch ook niet bij grootte concerten endergelijke. We financieren toch ook niet de plaatselijke supermarkt. Bedrijven kunnen nu gemakkelijk naar de rechter gaan hierom. Alles eerlijk verdelen. Kortom John en van van Praag die Jood Hebben gezamenlijk het voetbal vanaf 2005 gedoodt. |
Citaat:
Wat die tweede opmerking betreft is het helemaal kut met peren. 'Organisaties die niet door de maatschappij in leven kunnen worden gehouden, moeten ook niet door de overheid in leven worden gehouden'. Zelden heb ik het ongenuanceerder en platter gezien. Je zegt dus in feite dat minderheden nergens recht op hebben, want voor minderheidsinitiatieven is vrijwel nooit geld beschikbaar omdat men gewoon met te weinig is om dat geld bij elkaar te brengen. Het is maar goed dat er niet zoveel van die anarchisten zoals jij zijn, nu niet en in het verleden niet, want dan zou de Nederlandse cultuur en samenleving er heel anders hebben uitgezien, namelijk vele malen minder ontwikkeld. |
Citaat:
en word dat van de mol een aparte zender of gaat ie nickelodeon verpesten? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien vergeet je dat mensen het leuker vinden om naar televisie te kijken waarin minder reclame zit. Dat is ook geld waard. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Belachelijk dat hele sportgedoe het gaat alleen nog maar om geld.
|
Citaat:
Kerel, ga alstjeblieft wat aan je arrogantie doen. (En nee ook ik zie de vrije markt niet als doel, maar ik heb wel een hekel aan arrogante mannetjes) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |