![]() |
Leeftijd voor drugs?
Hoe oud vind jij dat iemand minimaal moet zijn om aan drugs te beginnen? En waarom?
Ikzelf vind niet dat het leeftijdgebonden is. Als je bij wijze van spreken een jointje wil roken op je 13e dan doe je dat vroeg of laat toch wel. En laat je je niet tegenhouden door mensen die roepen dat je dat niet mag doen omdat je nog geen 18 ofzo bent. Dus die kan je beter een beetje hun gang laten gaan. Zolang er maar wat oudere en wat meer ervarener mensen bij zijn die evt weten wat ze moeten doen als er wat fout gaat. |
Ik vind dat je minstens 16 moet zijn voor een joint en minstens 18 voor paddo'en. Maar ik ga er niemand voor arresteren of slaan als het niet zo uitkomt.
|
pff, morgen reageer ik hier wel
|
het is niet leeftijdsgebonden, het is verstandsgebonden.
als iemand van 13 weet wat hij/zij doet en er verantwoordelijk mee om kan gaan, dan mag iemand van 13 blowen van mij. Zelfde geldt voor alle drugs, als je maar goed weet waar je mee bezig bent, is het vanaf dan je eigen keus... |
Drugs is eigenlijk net als sex.(y)
|
Citaat:
(btw ik blowde voor t eerst op mn 14de) |
Citaat:
|
Er moeten regels zijn. Je kan niet zeggen, doe wat je wil, want dat loopt nooit goed af. Ik vind de richtlijnen die er nu zijn toch wel redelijk. En kijk, je bent altijd nieuwsgierig, je gaat altijd uitproberen, dat gebeurt toch wel, ik was ook zo. Alleen stam ik nog uit de tijd dat er überhaupt geen controles waren. En daar gaan ze volgens mij de fout in. Wij konden redelijk vrijuit een café binnenstappen enz, maar eigenlijk maakten wij het nooit asociaal bont. Nu zie ik steeds meer kinderen en hoe meer er geroepen wordt dat zij niet mogen bestellen, hoe meer dronken jongeren ik zie rondzwalken. Hou je aan die regel, stel je grens, maar voer die niet als overdreven strenge ouder uit, het werkt averechts (eigen ervaring). Maar dit geldt voor alcohol en sigaretten. Al denk ik niet dat ik op mijn 13e al sterke drank zou gekregen zou hebben ^^.
Wiet daarentegen... voor mij zou de grens naar 16 mogen worden getrokken. |
:p Als je hersens uitgegroeid zijn, dus 18 vind ik prima.
|
Citaat:
en over iedereen die zegt: als je er op je 13e klaar voor bent... wat een onzin, elk kind van 13 vindt zichzelf geestelijk véél ouder dan 13, terwijl dat maar in 5% van de gevallen ofzo ook echt zo is |
Citaat:
@wammus; ok hier het antwoord; ik ben het met Type eens. maar als ik 21 was was ik misschien niet zo hypocriet en zou ik misschien wel zeggen dat t bullshit is om op je 14e te blowen. |
licht er inderdaad aan wie het persoon is, maar voor de vroeg uitgebloeide mensen onder ons
14 joint 16 pado's voor hard-drugs ben je eigenlijk mentaal nooit klaar voor denk ik, maar je moet het zelf weten.. |
ben je überhaupt ooit wel 100% klaar voor iets ?
|
Ik vind t binnen de perken als je op je 16e eens een jointje uitprobeert. De rest van mijn part pas na je 18e.
Zoals little nemo al zei: het is niet alleen geestelijk beter voor je maar ook lichamelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
dus ja !! dat ben je |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet leeftijdgebonden.. je moet het gewoon helemaal niet doen naar mijn idee.
|
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
Take it from someone who knows.. |
Blowen vanaf je 16e, harddrugs en paddos enzo vanaf je achtiende, en LSD en eventuele andere die-hard psychedelica vanaf je 21ste.
Dit alles mits je ook geestelijk en verstandelijk een zekere volmaking hebt bereikt. Maar omdat dit niet te controleren is door officiele instanties zoals de overheid, is dat aan je zelf en de verstrekker om na te gaan. Verder sluit ik me aan bij little nemo. |
Citaat:
who cares? kwas zelf 13 met softdrugs net 17 met harddrugs.. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
verstands gebonden. Zolang je er verantwoord mee om springt is er vrij weinig aan de hand. Maar mijn ervaring is dat je toch een keer over de schreef gaat, maar daar leer je van
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sinds wanneer is neti een vrouw?:P
|
Citaat:
|
10 jaar gewoon roken
13 jaar blowen 14 jaar paddo'en 15 jaar alcohol 16 jaar xtc speed ghb |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is een discussie-forum, maar voor een discussie moet je wel argumenten hebben. Geen loze kreten. Dus kom maar met iets op de proppen zou ik zeggen, OF houd in het vervolg alsjeblieft je mond dicht... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
240.
|
je bent en blijft een domme trut shalalalalalalalala :D En u allemaal :D
http://www.themaybellines.com/photos3/singalong.jpg |
Citaat:
|