![]() |
Waarom doet die site het niet bij mij?
Hallo,
Ik hoop dat ik hier goed zit voor deze vraag, anders hoor ik het wel. De site www.orange.nl doet het hier niet, bij andere wel, hoe kan dit komen? Hij geeft dan als fout: Kan de server niet vinden of DNS fout. Ik heb me al suf gezocht op me pc, maar de site wordt ook nergens geblocked ofzo. Ik weet echt niet hoe dit kan, wie kan me helpen??? Groetjes Linda |
Welke browser gebruik je?
|
Offtopic:
Citaat:
Als je eens je tijdelijke internet bestanden verwijderd? (in ie: extra -> internet opties -> tabblad algemeen -> bestanden & cookies verwijderen) |
I.E gebruik ik ja...al heel lang en die site heeft het tot kort geleden altijd gedaan. Dat is juist het rare...
|
IE heeft die site geblocked :p
ligt aan dns server dus je isp |
Citaat:
|
niet?
je kan via een anonymous surf gedoe (proxy) kijken als het daadwerkelijk aan de DNS server ligt. google voor anonymous surf |
Citaat:
|
Ga eens naar het start-menu, en dan op uitvoeren. Vul daar vervolgens "cmd" in.
Je komt nu in een opdrachtvenster. Voer daar "ping www.orange.nl" in. Achter de naam www.orange.nl staat een nummer, is dat hetzelfde als: 194.134.232.98 *?* Zo ja, probeer dan eens de telnetten naar poort 80: telnet www.orange.nl 80 Als het scherm zwart wordt, dan heb je connectie met de server en ligt het probleem bij je browser (IE). Krijg je geen connectie, zit het probleem op netwerkniveau. Zo nee, dan klopt er iets niet met jouw DNS server of lokale configuratie. Hoe lang werkt de site al niet meer? Als dit pas sinds kort is, kan het zijn dat Orange zijn IP-adres heeft gewijzigd en de zone-updates nog niet door zijn gekomen bij jouw provider. In dat geval werkt het over een aantal dagen vanzelf weer. |
Als je planet hebt, kan het daar aan liggen. Ik leg het wel uit als het waar is en ik nuchter ben.
|
Citaat:
|
bij mij deed hij het gisteravond ook niet, maar als je dan ff via google zoekt naar orange en er dan op klikt, dan doet ie het wel *iig bij mij*
|
Citaat:
Bij Telnet zegt ie dat de verbinding is mislukt. "Kan geen verbinding maken met de host op poort 23" Raar he? |
|
Citaat:
|
Nogmaals, welke provider? Ik begin echt te neigen naar een weddenschap dat het planet is.
|
Citaat:
|
Ohja, CAIW, ik heb er even naar gezocht en het schijnt hetzelfde probleem als planet te hebben. Ze lezen dus geen complete DNS informatie uit, maar controleren alleen het serienummer van de DNS zone en pas als die veranderd is, koppelen ze de nieuwe DNS aan hun eigen DNS database. Een manier die veel providers gebruiken, met als tegenstelling dat ze nooit een DNS refresh uitvoeren.
Daardoor raken sommige websites onbereikbaar als ze bijvoorbeeld hun NS IP wijzigen. Het enige wat ik je kan aanraden is het rapporteren bij je provider en orange zelf. Orange kan het serienummer refreshen (is ook goed voor hun zaakje ;) ) en CAIW kan een DNS refresh uitvoeren. Ik zeg niet dat dit het zeker oplost, maar de kans is erg groot. Veel succes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |