![]() |
[Laptop] Beeldscherm gebruiken voor Desktop
Kan je het beeldscherm van een Laptop gebruiken als monitor voor een desktop PC?
Het gaat om een Toshiba Tecra 8200 Laptop, PIII 800MhZ. Niet echt een hyperding dus. De Desktop is een AMD Athlon 1500MhZ. |
Als je gewoon de beeldschermkabel in je laptop plugt kan dat prima ja.
meestal is het een blauwe |
Het is niet , een laptop op een beeldscherm aansluiten, maar je desktop pc op een laptop.
Heeft een laptop wel een monitor uitgang? |
Nee je kan niet je desktop op het lcd van de laptop aansluiten zonder daar heel veel moeite voor te doen (je moet dan een interface aan het laptop-lcd solderen).
En ja de meeste laptops hebben een VGA uitgang. |
Hmm, ik dacht dat dat gewoon kon... is dat niet zo'n wat plattere uitgang, die wel lijkt op een beeldschermingang, maar dan dus plat?
Die heb ik namelijk wel. |
je zou inderdaad denken dat er op een laptop (in ieder geval de mijne) een monitor in- én uitgang zit.
Ik heb echter nog niet de kans gehad om het daadwerkelijk aan te sluiten en proberen. Hoe kan het dat Krummeltje en King elkaar tegenspreken? hebben jullie het beide uitgeprobeerd? Ter verduidelijking, het gaat inderdaad erom dat ik het beeldscherm van de Laptop gebruik als zijnde het de monitor van de Desktop. Ik denk dat het er op neerkomt dat ik het gewoon probeer. :) |
ja ik heb er ervaring mee en een normale notebook heeft alleen een uitgang voor een externe monitor. het lijkt me daarom aan te raden het niet zomaar uit te proberen om de videokaart van je pc te verbinden met een aansluiting die waarschijnlijk van de videokaart vd laptop is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heh monitor ingang lijkt me sterk, welk merk en type laptop heb je?
Normaal gesproken op laptop: - VGA uitgang - tv out maar monitor ingang (VGA aansluiting lijkt me) heb ik nog niet van gehoord. |
Citaat:
|
ga er maar veilig vanuit dat het niet kan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |