![]() |
GSM tast DNA aan
Ik weet dat dit eerder bij gezondheid zou passen, maar dit bericht kwam hier (België dus) in de krant, hoort ook een beetje bij nieuws eigenlijk.
Naar het schijnt hebben de wetenschappers niet alles ontsluierd, daardoor zouden er anders duizenden mensen hun baan verliezen als niemand meer gebruik maakt van een mobiel. Ikzelf zette men gsm altijd op mijn nachtkastje bij het slapen. Nu zet ik die gewoon op mijn bureau en het liefst uit. Wat doe jij na het hebben gelezen van het volgend krantartikel? 22/12/2004 09:12:24 Gsm'en is schadelijk voor ons DNA (Belga) De radiogolven van gsm's beschadigen de lichaamscellen en veranderen het DNA van de mens. Dat blijkt uit een Europees onderzoek waarbij 3 jaar lang de gevolgen van gsm-gebruik werden bestudeerd. Het bericht staat woensdag in Het Volk en Het Nieuwsblad. Wanneer iemand lang wordt blootgesteld aan elektromagnetische krachtvelden, raakt het DNA in de cellen dikwijls beschadigd. De schade kan vaak niet hersteld worden en wordt overgedragen naar de cellen van de volgende generatie. Het onderzoek heeft nog niet uitgemaakt of die DNA-schade ook echt de gezondheid in gevaar brengt. Daarvoor is nog minstens vier jaar onderzoek nodig. De wetenschappers raden alvast aan geen gsm te gebruiken wanneer er een vaste verbinding beschikbaar is. (dwm) http://newsbox.msn.be/article.aspx?a...e=windows-1252 |
Citaat:
|
*Irish Washer Woman beltoon gaat*
*Neemt op* Ergo, Boeiend. (Ik heb dat ding altijd aan, en in mn broekzak als ik wakker ben(met een broek aan) dus hopen dat mn geslachtsdeel zn dna muteert, en dat mijn mannelijke kinderen grote dikke geslachtsdelen krijgen. |
Ik heb dat ding sowieso alleen overdag aan, aangezien niemand mij 's nachts belt. Behalve bij het uitgaan, dan heb ik hem wel aan staan. :)
|
hmm, er zijn zoveel dingen slecht voor je.
|
ik heb geen mobiel :) (y)
|
D'r zijn zo veel dingen slecht voor je.
|
Dubieus.
|
mwah, weinig kans dat het serieuze schade veroorzaakt en nog minder kans dat je het doorgeeft aan je kinderen
|
Citaat:
|
Pfff wat een paniek artikel zeg
|
Citaat:
|
overdreven. Ze zeggen ook al van een heleboel dingen dat ze kankerverwekkend zijn, maar daar is ook het merendeel overdreven. Laatst zeiden ze ook dat luchtverfrissers giftig zijn en gevaarlijk voor de gezondheid. Jah dat zal wel maar het hangt ook af van het gebruik van het product. Als je ieder uur je wc volspuit met dat spul lijkt me dat niet zo gezond nee... maar je kan ook zelf wel bedenken dat je stikt in het gas lijkt mij.....
het hangt volkomen af van de hoeveelheid. Als iemand dag en nacht zit te bellen lijkt me dat ook niet gezond, maar van een beetje bellen ga je heus niet dood. dus het is vast wel weer overdreven. |
Wat heb je nou aan DNA?
|
als je echt wil muteren moet het dna uit al je lichaamscellen worden aangepast. en aangezien dat dat er enkele miljarden zijn... voor de rest maak ik me niet zown zorgen, kep m toch alleen maar in mn jaszak zitten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Och. TV kijken was ook schadelijk, ooit. Computeren. De magnetron. Mensen zijn nu eenmaal bang voor alle nieuwe dingen. Er was een tijd dat boeren dachten dat hun vee zure melk zou gaan geven door de trein die langs hun weiland liep.
Ik geloof niet dat mijn GSM gevaarlijker voor mijn DNA is dan mijn eigen veroudering, de achtergrondstraling en de milieuvervuiling. En wat ik eet. Je bent immers wat je eet? |
Als electromagnetische straling slecht zou zijn, waren we daar een eeuw geleden al achter gekomen. Men vergeet bij zulk soort onderzoeken altijd, dat de aarde van nature al allerlei straling afgeeft.
|
Citaat:
Ik denk dat de straling van mobi's inderdaad schadelijk is, te meer omdat je ze dicht bij je hoofd en je hersenen houdt. Dat klinkt wel gevaarlijk. Hersenen zijn hèt regelcentrum in je lichaam en het is best vervelend als daar iets mis mee is. In de praktijk ben ik vast onverschillig en bel niet minder. Er is een begin: nu is mijn telefoon uit! :) |
Citaat:
|
heey, mede-Belg ;) :cool:
>> best mogelijk, zolang er geen rare dingen met mij gebeuren ga ik het me niet aantrekken.. :) |
Citaat:
|
Tsja, zonlicht ook.
Ik heb geen mobiel, maar als ik die wel had: boeju. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
*steekt peuk op*
:eek: ik gooi gelijk me mobiel weg, veelste slecht voor me :eek: |
DNA zal over een paar jaar wel door meer dingen worden aangetast. het NatLab in Eindhoven, om maar niet te spreken van NASA, Harvard's Physics Faculty en andere ijverige wetenschappelijke instituten. lang leve de genetische manipulatietechnieken, maar weg met de GSM, want die veranderen het menselijk DNA.
|
mmwa
zal wel meevallen toch? hier zijn al veel meer dingen over geweest, dat het kanker veroorzaakt enzo. ik had hem vroeger bijna altijd uitstaan maar sinds ik de hele tijd smsjes van Martijn krijg... :D heb ik hem bijna altijd aanstaan :) |
Citaat:
Juistem!!! zo hoort het ;) |
Citaat:
Zulle we alles afbrekne en weer in houten hutten gaan leven? :p |
tv was ooit schadelijk. radio was ooit schadelijk. de vaste telefoon - de computer - mcdonalds - de zon - de auto - asfalt - zoab - spiegels - magnetron - inductie kookplaat - speelgoedvliegtuigjes - kranteninkt - uv-licht - infraroodstraling - het stopcontact - internet - openbaar onderwijs - vliegtuigen - laserstralen - enzovoorts;
- allemaal ooit voor schadelijk aangezien. - en ondanks die overdreven angst hebben we erg veel asbest in oude huizen - ergo; mensen zijn bang voor dingen die geen kwaad kunnen en gebruiken duizenden gevaarlijke dingen dagelijks. (btw, als elektro-magnetisme je dna aantast, hadden we al een probleem sinds we in alle kamers luidsprekers hebben staan.) |
Elektromagnetische straling tast het DNA aan, maar dan moet je wel spreken over een bepaald deel van het spectrum en speelt ook de intensiteit een rol.
|
Gaan we nu dood?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dan bellen jullie Belgen cker erg veel mobiel :p
|
Ik gebruik geen mobiel , dus niks
|
Mensen dachten eerst dat rontgen-straling onschadelijk was. Ik heb wel eens gezien op tv dat er in schoenenwinkels rontgenapparaten stonden die ze gebruikten om te kijken hoe de voet in de schoen zat. Er werd gebruik gemaakt van rontgen voor allemaal onzin totdat ineens bleek dat het schadelijk was. Beetje rontgen is verwaarloosbaar schadelijk, veel is niet meer verwaarloosbaar. Met mobiele telefoons zou best hetzelfde aan de hand kunnen zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk zeker wel dat al die straling waar we tegenwoordig in leven schadelijk is. Draadloze netwerken, draadloze huistelefoons, GSM, UMTS.. misschien dat 1 van die dingen niet zoveel kwaad zou kunnen, maar het is alles bij elkaar.. :s
|
hoe vet is die reclame van Malibu, met die mobiele telefoons :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mee eens,
kijk maar naar mij... |
Goed dat me msn in het wasmachine verdronken is :p
Heb ik gen last van DNA verandering :) |
Citaat: