![]() |
[Photoshop] Filters niet beschikbaar
http://images.joakimhelvete.com/photoshop.jpg
Sinds gisteren kan ik bij Photoshop alleen nog maar deze Filters kiezen uit het Filter menu. Ik heb niets veranderd bij de opties of wat dan ook, het was ineens zo. Weet iemand hoe ik de andere Filters weer beschikbaar kan maken? Ik heb hem al een keer opnieuw geïnstalleerd, dat maakte niets uit. Voor het geval dat dit van belang is: Windows XP SP Pentium 4 - 3,0GHz 512 MB van iets, ben even vergeten waar dat voor was. Adobe Photoshop CS |
Ik heb dit probleem ook een keer gehad. Volgens mij ligt het gewoon aan de afbeelding die je bewerkt, want toen ik een andere afbeelding opende werkte het daarin wel. Het kan zelfs aan de layer liggen waarin je werkt, maar daar heb je geen info over gegeven, dus dat weet ik niet.
512 MB is het RAM, oftewel het geheugen van je pjoeter. |
volgens mij heb ik ook een keer zoiets gehad.. ik weet alleen niet meer wat ik gedaan heb :D heb je gekeken of het niet een gif is ofzo die je probeert te bewerken, dus of ie op rgb of cymk (?) staat. En anders zou ik m toch weer herinstalleren, en alle opties langsgaan
|
je moet bij Image > mode op RGB color klikken.
|
heb ik ook wel eens en volgens mij ligt het dan aan de laag waarin je werkt (of aan de afbeelding). t heeft met photoshop zelf niks te maken.
|
Inderdaad. Dat heeft te maken met het feit dat niet op alle afbeeldingen dezelfde bewerkingen gedaan kunnen worden. Zo zal voor de meeste filters een afbeelding in 32 bit-kleur nodig zijn en kun je ook op .GIF-bestanden niet alle bewerkingen uitvoeren die je op .JPG-bestanden wel kunt doen. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34. |