![]() |
Peniciline
HOi, ik heb vandaag een peniciline kuur gekregen vanwege een infectie maar nu is het punt dat het dus best grote pillen heb en ik altijd moeite heb met pillen(in1x) doorslikken
Nu is het punt dat bij de bijsluiter staat dat je er niet op moet kauwen. Dus weet iemand hoe erg het is als je er wel op kauwt en dan met veel water wegspoelt en een makkelijke manier hoe ik ze wel door kan slikken, ik weet dat het gewoon tussen me oren zit maja als je er aan denk gaat het juist niet lukken... Alvast bedankt |
Er staat niet voor niks in de bijsluiter dat je er niet op moet kauwen... Er zit vaak een laagje om pillen heen, zodat ze pas in je maag oplossen, als je er op kauwt maak je dat laagje dus kapot en lost het eerder op (wat dus niet de bedoeling is).
Probeer het eens met wat vla of yoghurt (pil er in en de hap doorslikken). |
idd sommige pillen zijn heel schadelijk voor je maag, daarom zit er zon laagje overheen zodat het pas opengaat in de darmen...neit op kauwen dus en idd met een lepel yoghurt oid
|
Ik denk dat het gewoon een kwestie van oefenen is.
Het laagje kan trouwens ook om de pil heen zitten om de inhoud te beschermen tegen het zure milieu van de maag ipv andersom |
Indien er een breukstreep op je medicijn zit, mag je 'em wel doormiddel breken.
|
Maar tis gewoon te debiel ook met vla vis ik hem met me tong er gewoon tussenuit terwijl ik normaal wel een halve kiwi kan doorlsikken zonder erop te kauwen. Verder weet ik alleen dat de pil de 1e 2 seconder lekker smaakt en daarna kankervatsig is. Maarja ik zal wel kijken of er een site is waar op staat hoe slecht het is want anders moet ik er echt iets op verzinnen:p
|
Ik weet niet precies wanneer je die pil in moet nemen maar je kan ook gewoon die pil doorslikken en meteen daarna iets anders eten zodat je gee last hebt van de smaak
|
Citaat:
Als je hem snel en in één keer doorslikt dan proef je er amper wat van (meestal niks), als je erop kauwt dan proef je het wel, wat dat betreft kun je dus beter sowieso niet kauwen. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |