![]() |
Wat gaan jullie eten met kerst?
Dat andere topic is gesloten omdat het ge-upt was (:rolleyes: ) maar ik ben toch wel benieuwd wat jullie dit jaar allemaal met kerst gaan eten :)
Eerste kerstdag gaan wij gourmetten, tweede kerstdag gaat mijn mama voor het eerst in jaren weer een echt diner maken. Wat het precies allemaal wordt weet ik niet, maar in elk geval iets van soep, biefstuk (Vegaburger dus voor mij :p) stoofpeertjes in bladerdeeg, en nog wat kleine gerechtjes. En jullie? Eten jullie iets bijzonders? Gewoon thuis, bij familie of in een restaurant? En wie kookt er? |
1e kerstdag bij m'n oom en tante eten, en wat we eten is nog een verassing :o
2e kerstdag lekker origineel gourmetten :) |
Citaat:
|
kerstavond gourmetten (is lachen met m'n 2 andere broers wordt 1 zooitje) 1e kerstdag brunchen in hotel oranje en 's avonds gaat m'n vader en nog een oom koken en tweede kerstdag moeten wij dan koken(3 zoons en vader) om m'n moeder te ontlasten :P
|
gourmetten en het kerstpakket van m'n vader opeten (= italiaans :cool: )
|
1e Kerstdag: garnalen op de gourmet met nog allerlei groenten erbij.
2e Kerstdag: een wokschotel met kalkoenfilet, paprika en bleekselderij. |
varkens haasje
|
Eerste kerstdag gaan we naar me Oom en die heeft Indische rijsttafel besteld. Tweede kerstdag gaan we thuis steengrillen, jammie :p .
|
1e kerstdag, stoofpeertjes met een rollade
2e kerstdag, gourmetten met een paar familieleden |
Ben net uit eten geweest, morgen eten we rollade met van alles en nog wat erbij, en zondag gaan we gourmetten met de hele familie (=maar 12 personen ;)).
|
eerste kerstdag ga ik zelf koken: met kaas/pesto gevulde cherrytomaatjes, runderbouillon met beenham/lenteui en sherry, forel/grapefruit salade, hertenbiefstuk met grotchampignons/krieltjes en broccoli, hazelnoot tiramisu als toetje
tweede kerstdag eten we bij een tante dus dat zal wel net zoiets worden :) |
Ik maak varkensfilet met ananas, daarbij wat krieltjes en wat sla en wat andere groenten. Niet te chic, maar wel weer 's wat anders :)
|
|
Citaat:
|
Eerste kerstdag: gourmetten bij mijjn schoonouders, schoonzus en gezin en nog een wat ooms, tantes, neefjes, nichtjes en oma erbij.
Tweede kerstdag: bij mijn ouders, de helft van wat we gingen eten ben ik al vergeten, vooraf weet ik helemaal niet meer en daarna iig iets van vlees (ik niet) en verder heb ik oa sperziebonen, gebakken krieltjes oid en stoofperen op het lijstje zien staan <- dat maken m'n ouders. En als dessert zelfgemaakt stracciatella en pepermunt ijs (rood en groen ;)) <- dat maken CJ en ik. |
kerstavond bij de moeder van m'n vriend: http://forum.scholieren.com/showthre...5#post14903875
1e kerstdag bij de vader van m'n vriend, weet nog niet wat 2e, 3e, 4e, 5e kerstdag thuis, weet nog niet wat 6e kerstdag met vriendinnen in eetcafe, weet nog niet wat |
gourmetten
|
Afgelopen donderdag in de flat:
Geroosterde boterhammen met een laagje pesto met daarop zongedroogde tomaten en feta Verse tomaten/paprikasoep met pepers en een basilicummixje Gebraden/gestoofde fazant in een sausje van sherry met een aantal verschillende champignons (Parijsse champignons, Shii-take, oesterzwammen en grotchampignons) en stoofperen klaargemaakt met kaneel, honing en rode wijn een punt appel-kaneeltaart met een bolletje banenijs, een bolletje kaneelijs, vruchtjes en chocolademousse Morgen weet ik nog niet wat ik ga eten, dr wordt voor me gekookt. Zondag wordt het champignonstroganoff met tagiatelle |
Vanavond gaan we gourmetten met het gezin. Wat we morgen gaan eten weet ik eigenlijk nog niet. Ik denk de restjes vlees die overblijven en frietjes.
|
1ste kerstdag:
- gerookte zalmfilet of carpaccio ( je kan kiezen ) - varkenshaasje met aardappelrozetjes en salade - ijs :cool: 2de kerstdag gaan we gourmetten... |
Ik gok dat we vanavond gaan gourmetten (omdat mijn moeder niet ziek is op dit moment (y)) en morgen gaan we elsazzer kip (= met spekjes en wijn) met aardappeltorentjes (en mijn moeder een gepofte aardappel). Voorgerecht met zalm en nagerecht wordt of vienetta of perzik met bitterkoekjes-vulling.
|
Citaat:
|
Zometeen soep, vanavond gourmetten. En morgen niks bijzonders eigenlijk..
|
Vanmorgen gebruncht met lekkere broodjes en zo :) en vanavond hebben we gegourmet. (y)
|
Citaat:
|
1e kerstdag: vooraf verschillende soorten ham en gemarineerde champignons, het tussengerecht was bleekselderijsoep met geitenkaas, het hoofdgerecht bestond uit hertenbiefstuk in rode wijn saus, aardappelkroketjes en een torentje van groentes (aubergine, courgette en tomaat met wat pesto) en het dessert was chocoladecake met warme kersen en kersensaus en slagroom.
2e kerstdag: vooraf een soort garnalencocktail in een uitgeholde grapefruit, hoofdgerecht weet ik (nog) niet, en het toetje wordt ijs met kiwi, warme mandarijnsaus en geroosterde amandelschijfjes. |
1e kerstdag aten we als voorgerecht rundercarpacio met truffelsaus en pijnboompitten. Tussengerecht was een lichte soep van lente-uitjes. Dan het hoofdgerecht dat bestond uit rollade in mosterd-roomsaus, sugar snaps, spruitjes en witlofschotel uit de oven met gekruide aardappeltjes in de schil, aardappelblokjes en aardappelraampjes. En als nagerecht chocoladesouffle. Mjam :)
2e kerstdag: Kaasfondu |
Vanavond van alles gehad: aardappels, aardappelkroketten, rosbief, erwtjes, champignons, frietjes... :)
Ik zit meer dan vol! :bloos: |
gisteren een frikandel en kaassoufle
vandaag een frikandel en een croissantje leuk als je geen pauze heb: o |
m'n moeder had varken op twee manieren klaargemaakt en eend en kalkoen en kipsaté.
en won ton soep, en nog een groente iets met pindasambel, als voorgerecht en bami en nasi en een cake. pffff |
Citaat:
|
Kerstavond: varkenshaas met roomsaus, frietjes en sla geloof ik :o
Eerste kerstdag: gourmet met als toetje roomijs Tweede kerstdag: tagliatelle met stroganoffsaus en de restjes van het vlees van de gourmet en warme tomaatjes. |
wij hebben
ragout rundvlees soep aardappelschijfjes met varkenshaas en boontjes uit eigen tuin ijs (vanile met chocolade) gegeten |
Eerste kerstdag:
- zalmcocktail - tomatenroomsoep - gourmetten - irish coffee Tweede kerstdag: buffet met o.a.: - scampi's in paprikasaus - carpaccio - vleesbouillion - tomatensoep - paprika/tomaat/enz.-ovenschotel und so weiter |
Wij hebben gegourmet. (y)
|
rode bieten soep vooraf,
dan de haan van de buren als hoofdgerecht en ijs na 2e kerstdag verrassing vooraf, een van de kippen van de buren als hoofdgerecht ijs na |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29. |