![]() |
Oplichten delen plaatje
Beste mensen,
Ik heb een šplaatje van nederland dat ik graag op een site wil plaatsen. Nu wil ik graag dat als iemand met een muis over een provincie gaat dat die dan oplicht of donker wordt. Hoe kan ik dat doen met frontpage? Mvg, |
Je kunt in ieder geval in het centrale HTML/CSS/Javascript topic posten.
Verder denk ik dat je iets met javascript moet gaan doen waarbij je een aparte kaart van Nederland voor elke provincie hebt. Bovendien kun je dan nooit erg nauwkeurig zijn. Het alternatief is met flash gaan werken, maar dan ben je nog verder van huis. |
Nou, dat zal moeilijk gaan in frontpage of scripts.
Qua het figuur van elke provincie. Ik raad je aan om flash daarvoor te gebruiken, zoals krekken ook al zei. |
Citaat:
|
je hebt volgens mij de onmouseover-tag in html ofzo
en je kunt bij de A-tag volgens mij iets van area= opgeven om je provincie uit te knippen. flash is niet cool |
Je kunt idd een imagemap aan je plaatje koppelen. Dan met OnMouseOver hem een plaatje laten zien en daarna met OnmouseOut het plaatje weer weghalen. Possionering zal wat moelijker zijn, IE neemt de margins anders dan Firefox ed.
Flash zou ook kunnen, maar ik vind dat alles wat je met html+css+javascipt min of meer te doen is je niet met flash moet doen. Daar voor heeft je arme gebruiker een flashplugin voor nodig, en links in je falshobject kun je met FF niet makkelijk in een nieuwe tab laden.... |
Citaat:
|
elke gebruiker heeft wel een flashplugin aangezien deze standaart bij i.e zit tegenwoordig :)
|
Citaat:
ikzelf heb Flash moeten installeren, maar ik heb die vervolgens (via Register) uitgezet omdat ik gek word van al die irritante flash-animaties (vooral reclames), dus je moet, als je zoveel mogenlijk mensen wil bedienen, ook een non-flash variant maken, desnoods is die helemaal niet zo mooi, maar wel functioneel |
Citaat:
als je zoveel mogelijk mensen wil bedienen moet je je site ook screenreader compatible maken... maar voor de plaatselijk voetbal club alle leuke foto's tekstueel beschrijven en een alle filmpjes met beschrijvend commentaar voorzien is imo heel leuk om te doen, maar geen hond die het ooit zal gebruiken. Ga lekker na wie je doelgroep is, en hoeveel bezoekers je wil bereiken, en als dat allemaal wel meevalt gebruik je gewoon lekker flash, dat is net zo toegankelijk als een image-map. En voor de mensen die zo anti-flash zijn, er is een plug-in in FireFox die alle flash vervangt door een play knop, dan kan je er zelf voor kiezen of je 't afspeelt. |
|
Citaat:
Aan de andere kant, ziet het er wel origineel uit. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02. |