![]() |
[wlan]Opzetten van wlan
Hallo,
Ik heb net een notebook gekocht met draadloos netwerk, router er bij gekocht. Omdat alle 4 andere vaste pc's nog bedraag aangesloten zitten en onze huidige router ook printserver is heb ik de router tussen mijn pc en de router gezet. Dus aan de router zitten pc's 1 tm 3, daaraan zit de wlan router met mijn pc (bedraad) en mijn laptop (wlan) Nu weet ik niet precies hoe ik dit een beetje goed in kan stellen.. ik heb het internet wel aan de praat maar het netwerk wil nog niet..Ook wil het Wlan om de 4 minuten opnieuw verbinden waardoor het internet steeds wegvalt. Router aan chello Gateway: 192.168.2.1 / 255.255.255.0 Wlan Router Gateway: 192.168.123.254 / 255.255.255.0 Aanvulling: Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection Sitecom Draadloze router met ingebouwde 4 poort switch • Maximale snelheid 54 Mbps • 802.11g netwerk protocol en compatible • Groet Koning |
Code:
|
Het liefst heb ik dus dat ik de wlan router niet merk en dat hij puur het signaal doorgeeft, een voorbeeld opstelling is dus wel handig..
|
je hebt 2 routers?
edit -lama |
Citaat:
|
ik zie het.. tweakers ;)
|
Citaat:
nja vrij simpel dus, was er zelf eiks nooit op gekomen.. |
mja zelf denk ik ook aan om een wlan router te nemen, alleen ik vraag me af hoe het dan zit als ik dan die ene router voorzowel netwerk als internet kan gebruiken? evenals mogelijk een extra webserver eraan te sluiten
|
Goed deze opstelling werkt nu wel, alleen vloept de verbinding er eens per 15 minuten uit, je ziet dan de verbinding rustig afbouwen van 54 naar 1 mbit en daarnaa gaat hij weer omhoog,
Tot nu toe: Sp2 geinstalleerd Nieuwste Intel drivers geinstalleerd Naast dat probleem werkt een WPA verbinding ook niet met de intel proset wireless drivers van intel, die wil wel vebinding maken maar ik kom het internet niet op (na 2 uur proberen) Dit lijken me geen veel voorkomende problemen maar ik zou toch jullie hulp willen vragen, Bedankt! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13. |