![]() |
Ananas
Ik weet niet of het hier hoort...
Waarom schuurt een ananas altijd je tong als er veel van eet :confused: Dus dat je wondjes krijg enzo... graag serieuze reacties :) Als de topic hier niet thuishoort graag verplaatsen ;) |
Misschien moet je eerst de schil ervan afhalen :D
=> Eten & Drinken |
-->e&d
|
Enzymen..
|
idd, zitten eiwitsplitsende enzymen in die je tong en je wangen 'afbreken'
een schijf verse ananas op een geleipudding verandert de pudding in een plasje suikerwater een schijf verse ananas op taai vlees maakt het vlees malser |
Ok het "breekt'' je tong en wangen af maar hoe zet het met de rest.... slokdarm, maag en darmen kunnen die ook wonden krijgen naar bijv 1 hele ananas eten in 1 keer :confused:?
|
Dat overleef je wel hoor ;) Ik krijg altijd last van een opgezette tong van verse ananas.
Van kiwi krijg ik het ook (die groene ten minste) |
Citaat:
|
Ik weet hier niets van, maar misschien zitten er gewoon ruwe stukjes in de ananas die te tong een beetje afslijten?
|
Je darmen kunnen dat wel hebben, want die bevatten zelf ook eiwitafbrekende enzymen, om de eiwitten die je opeet te kunnen verteren
Je maag ook; omdat het daar zo zuur is moet die ook wel tegen een hoop bestend zijn. |
Citaat:
|
Oh van kiwi ook? Dat heb ik niet.. Omdat ik 2dg geleden en hele ananas at heb ik nu alleen nog pijn in de mondhoeken als ik me mond wijdt openmaakt :)
Gisteren kon ik nauwelijks praten Welke les hebben we daarvan geleerd.... |
[Homer stem]
"Mmmmm, pineapple..." |
ananas is een vlees etende plant van daar
|
Ananas? Ananias! :p (oh wat flauw weer)
|
drooog lol ananias :p
|
En hoe zit het met kiwi? Ik ben geloof ik half allergies ofzo, beetje apart... :s
|
Citaat:
Vwb de ananas denk ik ook dat het door de enzymen komt. |
niet echt heel veel last van, maar idd kiwi en ananas geven wel wat prikkelende dingetjes daar vanbinnen :o
|
Citaat:
|
Daar heb ik niet echt last van.
|
Citaat:
|
ananas altijd lekker als het vlees op is
|
wisten jullie dat er ook een zingende ananas is?
nee? s c r o l l Ananastacia! |
een beetje verse rode peper bij de ananas zorgt er weer voor dat gelei met ananas mooi geleerd en de enzymen geontenzymd worden..als je begrijpt wat ik bedoel..
|
Citaat:
|
Geen idee. :o
|
Citaat:
dat ja :P waar het forum al niet goed voor is :O |
wow weer wat geleerd
lol ananastacia :p |
Ananas verdrijft trouwens de caloriën :eek:
|
Tof, dan ga ik heel veel ananas eten!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik weet et niet, ik lust et niet.
Het is denk net zoals kiwis? :confused: |
Maar is het dan ook zo dat je beter niet teveel ananas kan eten? Het is namelijk de enige fruitsoort die ik eet. Niet elke dag een hele hoor, maar zeker een per week.
|
Citaat:
|
Ananas is gewoon een brutale vrucht, die ook mensen eet als zij hem eten. Vooral het hart vreet flink wat cellen op, als je het er niet uitsnijd.
|
Citaat:
|
Ik vind ananas uit blik lekkerder dan verse ananas, want dit prikt bij mij op de tong en de smaak is minder lekker (heel fout).
Over kiwi's: volgens mij zijn kiwi's erg agressief, want als het sap op mijn hand valt, heb ik meteen uitslag. |
Citaat:
OT ik heb nooit problemen met ananas, wel heel lekker:) in duitsland hebben ze lekkere ananas, serieus(y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20. |