Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Vaarwel, (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1053183)

CSN 25-12-2004 11:16

Vaarwel,

Terwijl het leven niet mee zit-
tend op de badkamervloer
wil ik dat ik weg was-
bak vol afgeknipte haren ik
tracht met een opgedroogde
contactlens de pols open
te rijten. Een negatieve
sterkte min vijf zo ben ik
ook als contactlens contact-
gestoord mens vraag ik
mij af:

Hoe kón je,
na acht vernielde fotolijstjes,
negen dichtgeknalde deuren,
de woorden 'weet dat je alleen zult blijven',
'Vaarwel' nog voor een komma schrijven?

Bij deze is dit gedicht voor mijn moeder, die het las zonder toestemming, de inhoud ontzettend letterlijk opvatte en vervolgens ontkende ook maar iets gelezen te hebben.

JackieZ 25-12-2004 11:56

Hij zit heel goed in elkaar, ik houd daar wel van.

In je een-na-laatste zin mist misschien wel een woord :o ('je' ?) (of ben je Vlaams? :o)

P.S. nieuwsgierige en liegende moeders zijn naar

Halogeen 25-12-2004 12:35

Ik moest bijna in therapie nadat mijn moeder een van mijn fictieve gedichten had gelezen.
Ik vind het erg gaaf hoe je het doet met die woorden als: was-bak, contact-gestoord en zit-tend. De tweede strofe zegt mij dan weer niet zo veel, het hele gedicht eigenlijk niet, maar ik vind het wel bijzonder gaaf van die woorden :cool:

Reem 25-12-2004 12:57

Ah. :) Wat gaaf!
Zoals Halogeen al zegt, heel leuk gedaan met die woorden.
Maar ook de inhoud spreekt me aan. Het leuke is dat de eerste strofe heel beschrijvend is en de tweede strofe een verklaring geeft. Erg goed. (y)

Surprise 25-12-2004 13:00

Wow. :)

CSN 25-12-2004 13:15

Citaat:

JackieZ schreef op 25-12-2004 @ 12:56 :
Hij zit heel goed in elkaar, ik houd daar wel van.

In je een-na-laatste zin mist misschien wel een woord :o ('je' ?) (of ben je Vlaams? :o)

Ah, je hebt gelijk. Bedankt, ik heb het aangepast :) .

Bedankt voor de reacties.

Mutant_oud 25-12-2004 22:36

Het idee vind ik leuk, maar zittend niet. Zit en tend vormen geen aparte woorden, wel een geheel. Was en bak wel evenals contact en gestoord, maar die zittend breekt de boel af en is voor mij net te veel eraan. Je moet bepaalde truukjes niet overdrijven.
Een bak vol afgeknipte haren en een gestoord persoon, maar wat is tend op de badkamervloer?

Verder vind ik het minder, je hebt een boel samengeraapt wat het gedicht apart maar ook erg rommelig maakt. Verwarrend, maar niet op een aangename manier, het is bijna té absurd.

En ik heb mijn gedichten altijd verborgen weten te houden, anders was ik allang opgesloten geweest :D.

Thoughtful 26-12-2004 20:25

Ik vind hem wel heel bijzonder. Origineel vooral! Inderdaad, nu Mutant het zegt, wel jammer van het 'zit-tend'.
En ik vind de tweede strofe juist wel wat hebben, het maakt het af.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.