![]() |
Wat is wel en wat is geen drugs
Dan doe ik het zelf wel :P.
Wat vind jij wel en wat vind jij geen drugs. Met GOEDE beargumentatie graag zodat de discussie ook nog echt ergens over gaat :P. Eerder genoemd zijn koffie cola en chocola. Ikzelf vind hiervan geen van de dingen drugs. Ik vind het niet dermate verslavend of geestverruimend om het drugs te mogen noemen. |
Citaat:
|
Alles wat een veranderende werking heeft op je lichaam. Ooit veel caffeïne gedronken? of iemand gezien die opeens geen 10 koppen meer per dag drinkt? Mijn vader heeft soort van moeten afkicken, die kreeg hoofdpijnen als hij niet genoeg dronk.
Maar alcohol, nicotine, caffeïne, codeïne, die dingen vallen er voor mij dus zeker onder. |
drug (de ~ (m.), ~s)
1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel dus mutant heeft recht |
Volgens deze site is zelfs thee een drug :\ (zie het kopje stimulerende middelen).
En opzich heeft mutant wel een punt. |
zeepsop is nou typisch zo'n voorbeeld van iets dat nou echt geen drug is
|
Citaat:
:D |
glas ook niet echt een drug
steen ook niet echt dacht ik |
Citaat:
|
nee, ik niet, ik kan rustig een dagje zonder steen te verorberen oid
|
Citaat:
|
ja, maar jij bent dan ook lepra de clown
|
Alles kan een drug zijn, maar dat is erg persoonsgebonden.
Ik kan een koffie drinken, en dan 6 maanden geen koffie drinken. Ik zal het niet missen dus voor mij is koffie geen drug. Maar voor mensen zoals het voorbeeld van mutant is dat het dus wel. En ja een steen kan ook een drug zijn voor iemand die niet zonder kan. Is een beetje zoals de vraag wat is een fetisj. De ene vind ballonnen fucking geil, de ander heeft het nooit met sex geassocieerd. |
en jij zeehond22,9
|
Citaat:
|
Voor sommigen is seks dus een drug...
Verslavend, geestverruimend...voldoet toch allemaal? oh feck :p |
dan gebruik ik geen drugs
|
Alles kan verslavend zijn. Niet alles heeft een veranderende werking op het lichaam (en dan bedoel ik niet misselijkheid of buikpijn na te veel chocolade natuurlijk). Middelen die daadwerkelijk na een normale hoeveelheid een bepaald effect geven op de gewaarwording of de prestatie.
|
Zuurstof is het ergste drug wat er bestaat.
Elke baby is gelijk verslavend, en kan zijn hele leven niet zonder. Zelf jij bent eraan verslaaf probeer maar eens een kwartier zonder. Verder is het geestverruimte, kijk naar het beromde filosofen wat ze allemaal bedacht hebben onder invloed van zuurstof. |
Citaat:
Levensnoodzakelijk en verslavend is iets totaal anders. En het was niet grappig. |
hmm...ik zou onderscheid willen maken tussen de chemisch-biologische definitie van drugs en de definitie zoals die in het normaal taalgebruik gangbaar is...
drugs volgens de chemisch-biologische definitie is iets vaststaands, namelijk alle stoffen die het proces van communicatie tussen de zenuwcellen verstoren door het beïnvloeden van neurotransmitters. hieronder vallen ook cola, alcohol, koffie, sigaretten, ed drugs zoals dit in het normale taalgebruik bedoeld wordt zijn alle verslavende en/of geestverruimende middelen, die dermate slecht voor je zijn dat langdurig gebruik zeer schadelijk voor je gezondheid is, muv sigaretten sigaren enzo. en misschien alcohol. |
liefde is drugs :cool:
ghehe :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder ga ik met mutant mee over wat drugs is en wat niet (y) |
Citaat:
|
Citaat:
wie ben jij om te zeggen dat hij dit niet mag posten...het heeft alles met de discussie te maken ! koen |
Citaat:
We hebben een serieuze discussie. Er zijn genoeg mensen die alcohol geen drugs vinden, maar over de zeik gaan over rokers enz. Ik herhaal, levensnoodzakelijk wil niet zeggen dat het verslavend is. Voedsel en vocht is ook levensnoodzakelijk, maar mensen die anorexia hebben zijn niet bepaald verslaafd aan hun eten. omg. Ik ga ook nog serieus op dit in ook. Iemand die punt afsluit met ! |
Citaat:
en waarom zuurstof en voedsel geen drug is, is omdat het niet het effect van drugs heeft. om drugs te zijn is verslavend zijn niet het enige kenmerk (niet alle drugs zijn btw verslavend). ze moeten ook een bepaalde geestverruimende/-vernauwende werking oid hebben. zuurstof en eten hebben dat niet. klaar. |
ben ik niet mee akkoord
|
Citaat:
edit: typo :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik sluit me aan bij wat mutant eerder zei
dus ook thee en koffie en dergelijken ik probeerde een keertje mn ouders ervan te overtuigen dat ze lke dag drugs tot zich anmen maar dat wilden ze niet geloven :D (N) |
Citaat:
maar omdat iets verslavend is, hoeft t niet per se een drug te zijn. en drugs hoeven niet per se verslavend te zijn. dus dat zegt niet zoveel he |
ik stem voor een slot, want mensen hier blijven nogal standvast in hun mening, en die meningen lopen nogal uiteen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
leven = drugs
tot zover mijn bedrage |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind dit een loze discussie
kijk eerderepost maar van mutant, ZO is het en niet anders. het gaat er niet om wat jij drugs VINDT, maar wat drugs ZIJN |
:o Psychedelische shit, mmmm.
Cafeine is voor mij wel een drugs, als je me smorgens mijn koffie afpakt reageer ik waarschijnlijk hetzelfde als een junk die je een spuit afpakt op t moment dat ie em zetten wil. |
Citaat:
|
ik ben een aap en jij ook!
|
spuit11 mode
drug (de ~ (m.), ~s) 1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel => dope, narcoticum /spuit23 mode |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |