![]() |
Wat zijn scripts? En wat is een syntaxisfout?
:confused:
|
een script is een soort progameering voor een programma en een syn error is een fout in het script. Bijvoorbeeld de meeste sympele:
8**8 dit invoeren op je rekmachine, levert een syn error |
Ter aanvulling: Een script is een verzameling opdrachten net als het script van een film.
Het filmscript geeft precies aan wat de acteur moet zeggen en waar hij moet staan. Een computerscript zegt bijvoorbeeld: Start internet explorer op Ga naar forum.scholieren.com Indien geen priveberichten sluit internetexplorer af Anders bekijk privebericht. Als forum.scholieren.com niet goed is gespeld, kan hij de pagina niet vinden en krijg je een syntax error. Syntax betekent eigenlijk manier van schrijven. |
syn·taxis (de ~ (v.))
1 [taalk.] leer van het gebruik van de rede- en zinsdelen, van de woordvoeging en van de zinsbouw => zinsleer |
En als ik hier een foutmelding van krijg..
bij elke internet pagina. What to do? |
Citaat:
Leeg je tijdelijke internet bestanden (in internet explorer: extra -> internet opties -> tabblad algemeen -> verwijder cookies en tijdelijke internet bestanden) en zet je scriptfoutencontrole uit. (Ergens bij tabblad beveiliging. weet ik zo ff niet precies, omdat ik daarvoor ook geen rechten, om mijn stage, om dat te kunnen wijzigen :( ) |
Citaat:
|
Citaat:
zo kun je ook maar beter je virusscanner uitzetten, omdat je steeds last hebt van die virusmeldingen. :-/ |
je krijgt vooral scriptfouten bij een verouderde versie van MSIE, 5 bvb
installeer 6 en het is afgelopen beter idee: installeer mozilla firefox :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15. |