Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   vraagje over blaasontsteking (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1054093)

fruitvliegje 26-12-2004 13:34

vraagje over blaasontsteking

Heb gezocht op het forum, en ben al een pak wijzer geworden, maar heb nog 1 vraagje;

Is vrijen tijdens een blaasontsteking onverstandig? (rustig vrijen dan)

Lorelei 26-12-2004 13:44

Ik dacht het niet. Maar je moet er rekening mee houden dat de pil door de antibiotica niet meer betrouwbaar is en waarschijnlijk is het pijnlijk om te doen. Maar volgens mij kan het wel.

elledc 26-12-2004 17:30

Ik begrijp het niet goed want als je een blaasontsteking hebt dan doet dit toch ongelooflijk veel pijn en dan denk je toch niet aan vrijen?
Althans ik toch niet :s

MissBi@tch 26-12-2004 20:07

idd ik ook niet dan weet ik me geen houding te geven als ik zit of als ik sta of loop.. alles doet dan pijn :s
maar goed wanneer die weg aan t trekken is.. dan doet t minder pijn en kan sex wel denk ik..

MevrouwM 26-12-2004 20:12

Citaat:

utopia5 schreef op 26-12-2004 @ 18:30 :
Ik begrijp het niet goed want als je een blaasontsteking hebt dan doet dit toch ongelooflijk veel pijn en dan denk je toch niet aan vrijen?
Althans ik toch niet :s

Ik ook niet nee... dan even geen seks.

Maar goed het kan verder weinig kwaad hoor. Als jij het dan wel prettig voelen vindt, moet je het vooral doen :). Wel opletten met antibiotica zoals gezegd is.

En daarnaast als je dan seks hebt gehad, meteen naar de wc gaan, zeker als je blaasontsteking hebt, maar ja eigenlijk is dit altijd wel van belang als je er gevoelig voor bent.

Dobomobo 26-12-2004 20:16

aleen vrouwen reageren :) :p

per piacere 26-12-2004 20:20

Citaat:

MevrouwM schreef op 26-12-2004 @ 21:12 :

En daarnaast als je dan seks hebt gehad, meteen naar de wc gaan, zeker als je blaasontsteking hebt, maar ja eigenlijk is dit altijd wel van belang als je er gevoelig voor bent.

ik kreeg een tijdje terug een blaasontsteking omdat ik na seks niet naar de wc ging. Dus dit is iig heel belangrijk :)

per piacere 26-12-2004 20:21

Citaat:

Dobomobo schreef op 26-12-2004 @ 21:16 :
aleen vrouwen reageren :) :p
wat een opmerkingsvermogen ;)

Jules 26-12-2004 20:29

Citaat:

fruitvliegje schreef op 26-12-2004 @ 14:34 :
Is vrijen tijdens een blaasontsteking onverstandig? (rustig vrijen dan)
Dat kan gewoon, als je zelf niet te veel pijn hebt. Ik zou wel van tevoren (hoe gepland klinkt dat :p) een glas water drinken, en na de seks meteen gaan plassen.

igfy 27-12-2004 00:15

hmmm... het is alleen wel pijnlijk.. maar verder kan het wel, als je maar voorzichtig bent en bovengenoemde adviezen opvolgt

Andijvie 27-12-2004 12:13

Ik heb soms een blaasontsteking waarbij het daar gewoon pijn doet (vaak voel ik dan niet wanneer ik écht moet plassen, en loopt het er gewoon zo uit :| ), continu, maar meestal heb ik vooral het gevoel dat ik telkens moet plassen en doet het bij het plassen pijn. Bij die laatste heb ik wel gewoon seks, rustig, dan daarna meteen plassen & wassen.

MissyE 27-12-2004 18:09

Blaasontsteking is ontzettend besmettelijk.. Dus je kan best seks hebben, als je vriend 't risico wil lopen om ook een blaasontsteking te krijgen... dat lijkt mij 't enige probleem.. de bestmettelijkheid....

Andijvie 27-12-2004 18:24

Citaat:

MissyE schreef op 27-12-2004 @ 19:09 :
Blaasontsteking is ontzettend besmettelijk.. Dus je kan best seks hebben, als je vriend 't risico wil lopen om ook een blaasontsteking te krijgen... dat lijkt mij 't enige probleem.. de bestmettelijkheid....
Een ontsteking ontstaat door een bacterie, niet door een virus. Je hoeft écht niet bang te zijn hem te besmetten.

MissyE 27-12-2004 21:17

okay.. kan ook..
Ik heb alleen gemerkt dat als 1 van m'n huisgenoten 't had, ik 't ook kreeg, dan kreeg m'n beste vriendin 't ook.. en vervolgens haar vriend.. *elke keer weer*.. Maar ja, kan ook toeval zijn.. biologie is niet m'n sterkste kant ;)

fruitvliegje 28-12-2004 15:57

Citaat:

grl schreef op 26-12-2004 @ 14:44 :
Ik dacht het niet. Maar je moet er rekening mee houden dat de pil door de antibiotica niet meer betrouwbaar is en waarschijnlijk is het pijnlijk om te doen. Maar volgens mij kan het wel.
Heb gevraagd aan de dokter en die zei dat de pil dan nog wel werkt.
Enfin, gisteren nam ik dus nog geen antibiotica, en heb snachts gevreën (en erna gaan plassen), en werd vanmorgend wakker, met de pijn van de eerste dag... (het was al 3 dagen bezig, maar wel aan het beteren)

vandaag dus bij de dokter geweest en heb nu pilletjes, dus het zou nu snel moeten overgaan.

Conclusie; vrijen tijdens blaasontsteking (waar je nog niets voor neemt iig): onverstandig :)

Lorelei 28-12-2004 18:46

Citaat:

fruitvliegje schreef op 28-12-2004 @ 16:57 :
Heb gevraagd aan de dokter en die zei dat de pil dan nog wel werkt.
Enfin, gisteren nam ik dus nog geen antibiotica, en heb snachts gevreën (en erna gaan plassen), en werd vanmorgend wakker, met de pijn van de eerste dag... (het was al 3 dagen bezig, maar wel aan het beteren)

vandaag dus bij de dokter geweest en heb nu pilletjes, dus het zou nu snel moeten overgaan.

Conclusie; vrijen tijdens blaasontsteking (waar je nog niets voor neemt iig): onverstandig :)

Hm, bij mij zeiden ze dat de pil niet meer betrouwbaar was. Maar misschien heb je andere antibiotica gekregen of zo, dat kan wel. :)

Elmoo 28-12-2004 20:25

Kan helemaal geen kwaad hoor, in sommige gevallen is het voor jezelf een beetje een onprettig gevoel maar het kan gewoon :)
Wel moet je even goed lezen (als je aan de pil bent) of de medicijnen die je gebruikt geen invloed hebben op de werking van de pil.

Luna 29-12-2004 14:08

Citaat:

MevrouwM schreef op 26-12-2004 @ 21:12 :
ja, je kunt blaasontsteking krijgen als je niet na de seks naar de wc gaat, dus sowieso moet je het eigenlijk altijd doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.