![]() |
filmklassiekers
Wat zijn echte filmklassiekers en waarom zijn ze dat:
(heb het forum doorzocht en niets kunnen vinden) |
Vanmorgen was Citizen Kane op tv (y)
|
Ja, films als Citizen Kane zijn klassiekers. Echter heb ik nooit van dat soort films gezien (uit de jaren 40, 50).
Daarom beschouw ik als een van de klassiekers The Shining, want het is gewoon pure horror. Of een film als Pulp Fiction, met geweldige dialogen en briljante actie en een mooie soundtrack. |
Uhm....Er zijn talloze klassiers, vooral ook omdat niet iedere klassieker een briljante film is. Dus waar wil je beginnen?
|
Gone with the wind?
Sissi? Nooit gezien trouwens... |
Dan zou je een enorme lijst voorgeschoteld krijgen. Ik zou zeggen, raadpleeg IMDB. De meeste films die daar bij de top 250 staan, zijn wel klassiekers.
(Ookal blijft een top 250 een walgelijk idee.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is misschien handiger om gewoon antwoord te geven |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citizen Kane is goed (y)
|
Citaat:
|
ontopic: 2001: A Space Odyssey
A Clockwork Orange Das Boot Magnolia Apocalypse Now natuurlijk zijn er nog tientallen(star wars, LotR etc. etc.) maar deze schieten nu toevallig me te binnen, erg jammer dat ik vooral das boot nergens hoor, beste oorlogs film die ik ooit heb gezien(met misschien dus Apocalypse Now en a ful metal jacket) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gone with the Wind
The Sound of Music Mary Poppins West Side Story Citizen Kane |
Citaat:
Vooral West Side Story. en The great dictator en Modern Times (Chaplin) vind ik ook wel klassiekers. |
Battleship Potemkin (1925).
|
Zal ik aan een lijst gaan beginnen jaar voor jaar??? Vanaf 1896??
|
Doe maar niet Ralph, het zegt ze toch niets. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit zijn pas de klassiekers!!!
Oni Umi wa miteita Dora-heita Ame agaru Last Man Standing Madadayo Hachi-gatsu no kyôshikyoku Yume Runaway Train Kagemusha Dersu Uzala Nora inu Dodesukaden Tora! Tora! Tora! Sugata Sanshiro Akahige The Outrage Per un pugno di dollari Jakoman to Tetsu Tengoku to jigoku Tateshi Danpei Tsubaki Sanjûrô Yojimbo The Magnificent Seven Warui yatsu hodo yoku nemuru Sengoku gunto-den Kakushi toride no san akunin Nichiro sensô shôri no hishi: Tekichû ôdan sanbyaku-ri Donzoko Kumonosu jô Sugata Sanshiro Ikimono no kiroku Asunaro monogatari Kieta chutai Shichinin no samurai Fukeyo haru kaze Ikiru Sengoku burai Araki Mataemon: Kettô kagiya no tsuji Kedamono no yado Hakuchi Ai to nikushimi no kanata e Tateshi Danpei Rashômon Shubun Akatsuki no dasso Nora inu Jakoman to Tetsu Jigoku no kifujin Shizukanaru ketto Shozo Yoidore tenshi Ginrei no hate Subarashiki nichiyobi Yottsu no koi no monogatari Waga seishun ni kuinashi Tora no o wo fumu otokotachi Zoku Sugata Sanshiro Appare Isshin Tasuke Ichiban utsukushiku Dohyosai Sugata Sanshiro Tsubasa no gaika Seishun no kiryu Uma |
Citaat:
Jaja.... gewoon een lijstje kopieren van alles wat Akira Kurosawa heeft geschreven..... Komt heel intelligent over.....Zeker als je ook de remakes erbij plakt.... |
Citaat:
|
a bridge too far,
de grote vriendelijke reus, ben hur. |
The Longest Day
The Odd Couple Unforgiven |
Citaat:
een van de enige(de enige :confused: ) waar jezus echt mooi in beeld is gebracht? |
Citaat:
|
Ik vind Death in Venice een echte klassieker.
|
Pitch Black is een echte klassieker :)
Vin Diesel :cool: |
Star Wars IV, V, VI
|
Citaat:
(een van de vele films die ik zooo graag wil zien :o) |
Ik vind Scarface egt een vette klassieker:D
*doet scene na* Who the fuck do you think you are!?!? I'm fucking Tony Montana You can't aim a fucking gun at me |
Citaat:
Wat is het toch fijn dat je altijd inhoudelijk reageert en je bovendien nooit schuldig maakt aan zelfverheerlijking. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |