![]() |
Overgewaardeerde films
Wat vind jij nou echt overgewaardeerde films?
Mijn top 3: 1) The Matrix trilogy 2) Shawshank redemption 3) The green mile |
LotR
(en nee, dit wordt me niet in dank afgenomen...) |
Citaat:
|
LoTr
Sixth Sense in mijn ogen dan :o |
Shawshank is niet overgewaardeerd. :nono:
|
Citaat:
Ennn... verder kan ik er geen bedenken... [edit] Toch wel; Russian Ark vond ik overgewaardeed, en Father & Son ook. [/edit] |
Citaat:
|
die American Pie films
|
Citaat:
Anyway, ik geloof niet zo in dat overrated/underrated geneuzel, maar als ik dan toch een film moest kiezen: The Shining |
alles wat in de bios komt en veel bezoekers trekt maar eigenlijk gewoon een ondermatige b-film is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond het wél een goed verhaal. En ook goed verfilmd. |
Citaat:
|
Reservoir Dogs en Lord of the Rings.
|
Absoluut Lord of the Rings:
Sommige verhaalaanpassingen zijn ronduit beschamend (grotere rol van die domme Arwen, het ontbreken van Glorfindel/Tom Bombadil), om maar niet te spreken van de karakteraanpassingen (Gimli 'de clown', Pippin 'de dombo'; beiden waren in het boek serieuzer en volwassener). Sommige computergraphics-scenes zijn ronduit lelijk (mensen vallen door gebouwen heen), actiescenes zijn soms lachwekkend (skateboardende Legolas). Daarentegen zijn sommige scenes wel mooi vormgegeven en vooral de sfeer en muziek zijn mooi. Verder The Shawshank Redemption: #2 of all time in the IMDB-top250. Onbegrijpelijk. Het is op zich een leuke/mooie film, maar niet meer dan dat. Sommige scenes zijn clichématig, overgedramatiseerd/sentimenteel, te toevallig en noem maar op. Dan nog The Green Mile: Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde als bij Shawshank. |
Lord of the Rings en the sixth sense.
|
Godfather en Pulp Fiction
|
The matrix (deel 1,2 en 3)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
The Matrix, Godfather en Titanic.
|
HP deel 3
|
Americanhistoryx
|
Verder vind ik tarantino overgewaardeerd.
|
Mag ik vragen wat er mis is aan overgewaardeerde films? Die heisa om een film, dat hij overgewaardeerd zal zijn, vind ik storender dan het overgewaardeerd zijn zelf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus hoe goed een boek is verfilmd bepaald bij jouw of een film overgewaardeerd is of niet? :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain is ook behoorlijk overgewaardeerd imho. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:) |
The Godfather.
|
Lord of the Rings
The Matrix (muv deel 1) King Arthur Bridget Jones Diary (waren ruk) Alles van Stanley Kubrick... wat een meuk... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(y) (y) (y) :cool: |
Citaat:
Star Wars is en blijft van Lucas, die man heeft zijn eigen films geschreven... en ook nog een prachtig verfilmd. Niet teveel eer voor Lucas hoor, want als regisseur bakt ie er nix van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51. |