![]() |
onmogelijk
Misselijk van verlangen
herinner je de trein denderend door het landschap dat van jou had kunnen zijn lopend door de straten van de stad die in gedachten jou al zovaak terug nam zonder op mij te wachten zachtjes klinkt de muziek gestolen en verbogen tot over jou - later als ik groot ben - speelt het ik hou van jou Had het maar gesneeuwd: waren al die warme dromen verzwolgen in het ijs om stil bij jou te komen |
:) Best mooi, alleen vind ik dat het soms wat minder goed loopt.
zachtjes klinkt de muziek gestolen en verbogen tot over jou - later als ik groot ben - speelt het ik hou van jou De tweede regel hiervan vind ik te lang. En ik zou de derde regel zonder streepjes schrijven: dat is in mijn ogen niet echt nodig. De laatste strofe vind ik erg mooi. Maar waarom gebruik je wel dubbele punten en geen gewone punten, aan het einde van de zin? |
Mooi wel :)
Ik struikelde ook over de derde strofe, wat Re3m zegt. Misselijk van verlangen herinner je de trein denderend door het landschap dat van jou had kunnen zijn vind ik ook erg mooi gevonden trouwens. (Moet het -taalkundig-alleen niet herinner je je de trein zijn?) Verder een mooi, lief gevoelsgedicht :) |
ja super mooi gedicht je schept een mooi sfeertje
|
dank jullie wel
Re3m: je hebt gelijk, ik kan beter 'gestolen en' weglaten. Thoughtful: het is volgens mij inderdaad 'herinner je je', tenzij het een bevel is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |