Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Geen zin meer om een relatie te houden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=105518)

puvin 26-05-2002 10:33

Geen zin meer om een relatie te houden

Hallo,

ik heb al een jaar een relatie met een ontzettend lief meisje, knap en tof en al wat je wilt, die daarvoor dan nog een heel goede vriendin van me was. Maar ik heb soms het gevoel dat ik eigenlijk gewoon, geen zin meer heb om te verkeren. Begrijp me niet verkeerd; ik zie haar wel graag hé! Maar ik denk gewoon soms: ik ben nu net 17; zou het niet beter zijn om met die vriendin zo'n relatie op te bouwen als we in de twintig zijn.
Ik begrijp dat het misschien oppervlakkig en idioot klinkt, maar ik heb soms zin om wat te fladderen, om niet op mijn 70 te moeten zeggen dat ik maar één lief gehad heb.
Maaaaaaaaaaaaar, ik wil dat meisje eeeecht niet kwetsen....

Wat moet ik nu doen
heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Help me want weet het echt niet meer...

miss_virus 26-05-2002 10:44

je zult haar zowiezo wel kwetsen als je het uitmaakt :confused: teminste dat lijkt mij dan....
misschien kun je haar het proberen uit te leggen

DJken 26-05-2002 10:47

Kvind zielig voor dat meisjes waar je mee verkeert...

Ik zou nooit zoiets denken...

Ook al is het mijn eerste lief... ik blijf haar graag zien eind van mijn leven...

Ik zou toch eerst nekeer goed nadenken vooraleer je ietske onderneemd...

Want misschien is het dan te laat om weer goed te maken.. als je maar pas dan beseft dat je bij haar wilt blijven...

greetz

DJken

lady_x 26-05-2002 11:26

Ofwel leg je haar uit dat je je vrijheid nodig hebt en dat je ze meer op afstand wil. Misschien kunnen jullie toch goeie vrienden blijven. (Ik aan mijn 17 wou ook geen vaste relatie, het beperkte mijn vrijheid veel te veel.)
Ofwel blijf je bij haar want de kans is misschien klein dat je opnieuw een meisje als haar tegenkomt.
Je moet gewoon doen waar je je het best bijvoelt, haar kwetsen in zo'n situatie is onvermijdelijk maar als je er het best bij voelt moet je dat doen en niet uit medelijden bij haar blijven.

-Meisje- 26-05-2002 17:20

T is om die reden uitgegaan met mijn vriend. Nu zijn we wel terug samen, maar het blijft moeilijk voor mij... Hij is terug naar me gekomen omdat hij me té graag zag om zonder mij verder te gaan.

puvin 26-05-2002 18:35

ja,
bedankt voor de reacties...

ik weet het niet hoor

wil ze niet kwetsen
maar kan moeilijk anders hé...

Conkur 26-05-2002 18:53

Hej
Ik denk dat als je echt vaak denkt dat je het niet meer ziet zitten dat je het dan maar beter uit kunt maken, want je houd niet alleen haar voor de gek maar ook jezelf. Probeer haar wel duidelijk te maken dat je gewoon (vrij) wil zijn en dat het niet aan haar ligt. Wat belangrijk is dat je er over moet beginnen als jullie met zijn 2e zijn en niet ergens op school anders krijgt ze misschien een gevoel dat ze vet gedumpt wordt. En dan kwets je haar ook minder.

Anders zou ik het niet weten

Succes ermee (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.