![]() |
zonder titel
Daar ontstijgen
trotse vogels het dorre gras en wat zij achterlaten heeft allang alle glans verloren. |
De boodschap en de woorden zijn mooi, maar het mist voor mijn gevoel iets dat het áf maakt.
En dat gebeurt niet alleen maar door de zinnen halverwege af te breken denk ik. Voor mijn gevoel is heeft allang alle glans dan ook ineens veel te lang, trouwens. Maar verder, het idee is mooi :) |
Hm. Ik vind 'm eigenlijk best mooi. En voor mijn gevoel is dit gedicht wel af. Kort, maar het schept wel een zeker beeld en het roept ook meerdere gevoelens op: nieuwe hoop, maar dan keert de wanhoop terug. Ja, mooi. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Je krijgt hier bij elke zin een ander beeld dat niet te uitgebreid is, mooi, rustgevend, het loopt in stapjes en bouwt op. Achterlaten en verloren zijn achtergelaten en verloren op de volgende regel. heeft allang alle glans allang alle glans - prachtig letterspel, dat had zeker niet op een andere regel gemoeten anders ging er teveel verloren. De regel breekt het geheel van korte zinnen. Mooi! |
Citaat:
Maar je hebt - bij dit gedicht - wel gelijk, trouwens. |
Toch mooi dat sommigen het zien :).
|
Ik houd wel van dat zen-gevoel (en ja, ik mag zoiets claimen unlike alle andere aZn-wannabees) =). Misschien was het nog gaver geweest in haiku :cool:
|
Het is een idee :) Heb lange tijd geen haiku's meer gemaakt, maar nu je het zegt...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32. |