Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Lord of the RIngs op tv. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1055377)

Hydrogen 27-12-2004 18:36

Lord of the RIngs op tv.

Voor de liefhebbers (zullen heel wat zijn) woensdag Lord of the RIngs: The Fellowship of the RIng op Nederland 2 van 20:25 tot 23:30. Dat wordt weer genieten (y) . Toch een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film. Nietwaar?

Cinema.nl

BCR 27-12-2004 18:38

Mn moeder heeft m nog nooit gezien, dus waarschijnlijk zal ik m wel gaan kijken.

Andijvie 27-12-2004 18:46

Een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film? Met alle respect, 't is een vermakelijke avonturen film, maar zeker niet een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film. Dan moet je gewoon eens meer films gaan kijken.

Maar goed, m'n vader wil hem geloof ik nog zien, ik zal 't hem doorgeven.

sparklingstar00 27-12-2004 18:49

tja ieder zijn eige smaak he :) ik vind het een goede film en ga hem toch maar weer kijken...

IEMOW-KOR 27-12-2004 18:51

Tja ik vind de 3 films zeer goed.

Maar als je het goed bekijkt is het verhaal toch best mager.

m3tr01dm1nd3d 27-12-2004 18:53

Citaat:

Andijvie schreef op 27-12-2004 @ 19:46 :
Een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film? Met alle respect, 't is een vermakelijke avonturen film, maar zeker niet een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film. Dan moet je gewoon eens meer films gaan kijken.

Maar goed, m'n vader wil hem geloof ik nog zien, ik zal 't hem doorgeven.

niet de beste film misschien, maar het heeft alles wat een film te bieden heeft, eigelijk net als star wars.
Maar ik ga em niet kijken, heb mezelf voorgenomen niet elke keer dezelfde films te gaan kijken, maar die tijd te benutten om nieuwe films te kijken

robbie5 27-12-2004 18:54

ik heb er geen 1 af kunnen kijken wat een duffe shit vind ik LOTR zeg.
Ieder zijn ding inderdaad, probeer niemand af te zeiken.
Maar ik ga hem dus niet kijken :P

zus en zo 27-12-2004 19:00

als je de samenvatting in de gids bekijkt, klinkt het toch wel als een slap verhaal...

maar ja, de films zijn mooi en zeker de moeite waard om te kijken :)

Pebbles 27-12-2004 19:02

Ga niet kijken. Al twee keer gezien en op dvd, dus ik besteed die 3 uur wel anders :)

AlienX_NL_ 27-12-2004 19:05

drop it like it's hotttt

Carpe Diem 27-12-2004 19:10

Het 1e deel vind ik het best, dus ik ga wel kijken. Maar het is in mijn ogen niet een van de beste films allertijden.

sparklingstar00 27-12-2004 19:15

ik ben er mee eens t is niet een van de beste films soms is het beetje saai drie uur is te lang pff...maar zate wel mooie effecten in de film..hij was niet super goed maar wel goed tog :)

Dinalfos 27-12-2004 19:21

Ik heb hem al honderd keer gezien, dus ik denk dat ik hem dit keer maar oversla. Trouwens, het is de Theatrical cut die wordt uitgezonden en als je de EE hebt gezien wil je niets anders meer :)

En andijvie: LOTR is geen avonturenfilm. Als je dat niet wist moet je misschien maar eens wat meer avonturenfilms gaan bekijken ;)

Andijvie 27-12-2004 19:35

Citaat:

Dinalfos schreef op 27-12-2004 @ 20:21 :
Ik heb hem al honderd keer gezien, dus ik denk dat ik hem dit keer maar oversla. Trouwens, het is de Theatrical cut die wordt uitgezonden en als je de EE hebt gezien wil je niets anders meer :)

En andijvie: LOTR is geen avonturenfilm. Als je dat niet wist moet je misschien maar eens wat meer avonturenfilms gaan bekijken ;)

Ach, ze beleven allemaal spannende avonturen in een fantasie wereld, dan is het toch een beetje een avonturenfilm in een fantasiefilm, lijkt me. En ik kijk genoeg avonturenfilms en fantasiefilms.

Dinalfos 27-12-2004 19:42

Citaat:

Andijvie schreef op 27-12-2004 @ 20:35 :
Ach, ze beleven allemaal spannende avonturen in een fantasie wereld, dan is het toch een beetje een avonturenfilm in een fantasiefilm, lijkt me. En ik kijk genoeg avonturenfilms en fantasiefilms.
Ja, maar de Fantasy elementen voeren hier dusdanig zwaar de boventoon dat de avonturenelementen niet voldoende zijn voor een vermelding. Lotr is dus gewoon Fantasy. Dat is bijvoorbeeld anders bij een film over Alan Quatermain ofzo.

Andijvie 27-12-2004 19:47

Citaat:

Dinalfos schreef op 27-12-2004 @ 20:42 :
Ja, maar de Fantasy elementen voeren hier dusdanig zwaar de boventoon dat de avonturenelementen niet voldoende zijn voor een vermelding. Lotr is dus gewoon Fantasy. Dat is bijvoorbeeld anders bij een film over Alan Quatermain ofzo.
Goed, ik heb alle drie de delen gezien, en vond het toch een behoorlijk avontuur. Een film hoeft niet binnen één genre te passen, imo valt deze film er in veel meer dan één. (Waaronder fantasie als eerste en toch zeker ook avontuur ergens.)

N00dles 27-12-2004 19:51

Mjah, wel grappig, de tv-premiere.
IK weet nog niet of ik 'm ga kijken, ik had liever dat ze de extended editie zouden vertonen.

iemand of niemand 27-12-2004 22:05

Ik ga hem niet kijken, heb hem al drie keer gezien en zie hem binnenkort toch wel weer eens bij een of andere marathon. Daarnaast vond ik hem eigenlijk de minst leuke van de trilogie. :)

Ieke 27-12-2004 23:00

Ik heb alle dvd versie's (bios en extended, alle 3 de films), dus ik ga hem echt niet op tv kijken.
Maar ik vind het echt wel een van de mooiste triologie die er ooit is gemaakt. Superfilm. Maar het is denk ik wel zo dat je hem leuker vind als je de boeken hebt gelezen. Ik had de boeken al gelezen voor de films en mijn broertje is ze voor het 2e deel in de bios kwam gaan lezen en hij was het met me eens. Je snapt dan gewoon veel meer van alle achtergronden, symboliek en verwijzingen. Maakt het wel leuker. Het is zo'n uitgebreid verhaal, met heel veel diepgang dat je dat nooit zo in een film kan pakken. Maar ik vind deze verfilming echt heel erg goed gedaan voor een boek waarvan heel lang gezegt is dat het niet te verfilmen is. (Nu ik zo ongeveer alle docu's gezien hebt heb ik er nog veel meer bewondering voor. Wat ontzettent knap allemaal)

Morridin 28-12-2004 08:52

Pff, ik ga echt niet me tijd verspillen met dat ding. Sonde van me tijd (n)

Ga donderdag samen met een zooitje anderen alledrie de delen EXTENDED achter elkaar kijken :P

legatus 28-12-2004 09:34

Citaat:

appie2003 schreef op 27-12-2004 @ 19:36 :
Toch een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film.
Bij lange na niet. Wel imposant.

Ilsuuuh 28-12-2004 10:26

jaaah eg fet dta ie op tv komt!! heb alleen eerste kerstdag alledrie de delen achter elkaar gezien dus weet ik niet offik wel ga kijken!!! Misschien ook wel.. en dna deel 2 en drie er weer achteraan.. wie weet!! :p

nare man 28-12-2004 10:34

Citaat:

legatus schreef op 28-12-2004 @ 10:34 :
Bij lange na niet. Wel imposant.
Imposant heeft een onvoldoende negatieve bijklank. Ik kies voor typeringen als bombastisch en pompeus.

Andijvie 28-12-2004 10:35

Citaat:

nare man schreef op 28-12-2004 @ 11:34 :
Imposant heeft een onvoldoende negatieve bijklank. Ik kies voor typeringen als bombastisch en pompeus.
(y)

nare man 28-12-2004 10:39

:)

Eigenlijk was ik ten tijde van LOTR Fellowship of the Ring wel behoorlijk onder de indruk, want die heb ik destijds in de bioscoop gezien. Maar ik kan gewoon niet meer zo goed tegen films van het type 'gooi er maar tweehonderd miljoen tegenaan, huur duizenden acteurs, figuranten en een vierhonderdkoppig orkest in en dan wordt het wel wat'.

Net als die andere films trouwens, Gladiator, Troy, Alexander, King Arthur enz. Westerse geschiedenis is gewoon niet interessant. ;)

Sylph 28-12-2004 10:40

Mwah, die heb ik al veel te veel gezien.

Silverchoice 28-12-2004 10:52

Citaat:

nare man schreef op 28-12-2004 @ 11:39 :
Net als die andere films trouwens, Gladiator, Troy, Alexander, King Arthur enz. Westerse geschiedenis is gewoon niet interessant. ;)
Dan scheelt het weer dat LOTR fantasy is ;)
ontopic: zet morgen om half 9 de extended aan :cool:

BrunetJuh 28-12-2004 10:54

hij is echt helemaal geweldig! maar om ze nu weer te gaan kijken, nee, dat niet, ik heb ze vorige week nog allemaal zitten kijken

legatus 28-12-2004 10:54

Citaat:

nare man schreef op 28-12-2004 @ 11:34 :
Ik zal iets concreter zijn. Het is een imposante productie, niet zozeer de film. Jackson kreeg een welverdiende oscar voor het regisseren van deze immense productie.

MargotTenenbaum12347 28-12-2004 10:58

Ik heb pas nog de EE's gezien dus ik ga niet kijken.

nare man 28-12-2004 10:59

Citaat:

Silverchoice schreef op 28-12-2004 @ 11:52 :
Dan scheelt het weer dat LOTR fantasy is ;)
ontopic: zet morgen om half 9 de extended aan :cool:

Ach, geschiedenis, fantasy, al die films die ik noemde zijn basically niet meer dan een hoop mannetjes met zwaardjes die op een grasveldje rondrennen :o

Silverchoice 28-12-2004 11:06

Citaat:

nare man schreef op 28-12-2004 @ 11:59 :
Ach, geschiedenis, fantasy, al die films die ik noemde zijn basically niet meer dan een hoop mannetjes met zwaardjes die op een grasveldje rondrennen :o
Daarom was Troy idd alleen leuk voor enkele battlescenes; LOTR heeft naast die battlescenes toch nog iets meer inhoud, misschien omdat het boek dikker is :p Zit me bij LOTR iig niet constant te ergeren aan de discongruentie met het boek (ergo, geen slechte film qua inhoud), waar dit bij Troy wel het geval is. Ik heb Alexander en Arthur nog niet gezien, maar dat zal idd wel hetzelfde als Troy zijn.

Miep#1 28-12-2004 11:26

Mijn film is t niet hoor.... Ben in slaap gevallen tijdens deel 1 en deel 2, voor deel 3 heb ik niet eens de moeite genomen om m te gaan bekijken.

Zozo 28-12-2004 11:37

Ik heb ze alle 3 nog niet gezien. Ook niet van plan trouwens.

RaoulDuke 28-12-2004 11:58

Citaat:

Ieke schreef op 28-12-2004 @ 00:00 :
Maar het is denk ik wel zo dat je hem leuker vind als je de boeken hebt gelezen.
Ik heb de boeken gelezen, en toen afgelopen jaar in 1 zit van 10 uur (2x extended 1x normaal, laatste was nog niet uit toen) de 3 delen achter elkaar gezien (voor het eerst welteverstaan). Viel me zeer zeer zeer tegen. Deel 1 is nog best aardig, maar dan zakt het in als een appeltaart in hartje zomer. Toegegeven, veel beter verfilmd dan dit had hij niet kunnen worden. Maar nog beter was> niet proberen te verfilmen!
Ik kan me sowieso niet voorstellen waarom mensen 1 deel van een film zouden willen zien :confused: . Je zet toch ook niet een gewone film op 1/3e stil, om vervolgens het jaar erna maar eens het 2/3e deel te gaan kijken? Klinkklare onzin! En kom nou niet aan met: "het zijn 3 boeken".
Blehh
Het boek is goed (y)
De film is teleurstellend (n)

VERDORIE! IK WIL TOM BOMBADIL!!!!!!!:)(y) (mooiste karakter uit hele trilogie)

*~Angel~* 28-12-2004 12:01

Ik ga ze niet kijken, heb ze al zo vaak gezien.Wel gaaf trouwens dat ned 2 deze film uitzend, tenminste geen kl*te reclames er door (y)

Ieke 28-12-2004 12:18

Citaat:

RaoulDuke schreef op 28-12-2004 @ 12:58 :
Ik kan me sowieso niet voorstellen waarom mensen 1 deel van een film zouden willen zien :confused: . Je zet toch ook niet een gewone film op 1/3e stil, om vervolgens het jaar erna maar eens het 2/3e deel te gaan kijken? Klinkklare onzin! En kom nou niet aan met: "het zijn 3 boeken".
Mja, als je van de 3 films 1 film gemaakt had had je een gigantisch lange film en er zullen dan maar weinig mensen hem gaan kijken. Commercieel gezien niet handig. Net als je alle 3 de films los op het zelfde moment zou uitbrengen. Dat werkt ook niet. De films hebben gigantisch veel geld gekost (en nu ook opgelevert) dus dan moet je wel een goede manier hebben om het terug te verdienen. Het is vervelend dat je ineens op 1/3 of 2/3 stopt, maar ik denk dat het ook niet anders kon. Mede omdat toen de 1e film draaide 2 en 3 beide nog niet klaar waren.

Citaat:

VERDORIE! IK WIL TOM BOMBADIL!!!!!!!:)(y) (mooiste karakter uit hele trilogie)
Ik snap best waarom ze die eruit gelaten hebben. Vind het als fan van de boeken (en ook films) wel jammer, maar ik kan de redenen waarom best wel goed begrijpen.

King Ralph 28-12-2004 12:37

Citaat:

appie2003 schreef op 27-12-2004 @ 19:36 :
Toch een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film. Nietwaar?

Beste films = nee
Beste fantasy films = ja

Kijkcijfers zullen ook wel meevallen.

- de fans hebben 'm al.
- de echt filmliefhebbers hebben 'm al gezien.
- maar ook mensen die zich niet echt voor films interreseren, die hooguit 1 film in het jaar in de bioscoop zien of huren, zijn hiervoor of naar de bioscoop of naar de videotheek geweest.

RaoulDuke 28-12-2004 12:47

Citaat:

Ieke schreef op 28-12-2004 @ 13:18 :
Mja, als je van de 3 films 1 film gemaakt had had je een gigantisch lange film en er zullen dan maar weinig mensen hem gaan kijken. Commercieel gezien niet handig. Net als je alle 3 de films los op het zelfde moment zou uitbrengen. Dat werkt ook niet. De films hebben gigantisch veel geld gekost (en nu ook opgelevert) dus dan moet je wel een goede manier hebben om het terug te verdienen. Het is vervelend dat je ineens op 1/3 of 2/3 stopt, maar ik denk dat het ook niet anders kon. Mede omdat toen de 1e film draaide 2 en 3 beide nog niet klaar waren.

Ach, ze hadden de film best kunnen inkorten tot 6 uur zonder noemenswaardige dingen te missen (gevechtsscénes inkorten oid). Dan kan je hem op 1 dag uitzenden in 2 delen. Net als bijv. La Meglio Gioventu (als ik het goed spel) pas geleden ook deed.

Maar inderdaad. Het is weer een commercieel gebeuren, in- en intriest. Jammer genoeg runt commercialiteit tegenwoordig de Hollywood-industrie (in veel grotere mate dan vroeger).

Citaat:

Ik snap best waarom ze die eruit gelaten hebben. Vind het als fan van de boeken (en ook films) wel jammer, maar ik kan de redenen waarom best wel goed begrijpen.

Tuurlijk, het zou voor niet-kenners te onsamenhangend worden. Toch vind ik het jammer...

actionhank 28-12-2004 13:35

Citaat:

RaoulDuke schreef op 28-12-2004 @ 13:47 :
de Hollywood-industrie
nope

Plo 28-12-2004 13:46

lol, heb gisteren een marathon gehad, wel éven genoeg LotR für mich.

^^

Manus J. van Alles 28-12-2004 15:40

Citaat:

RaoulDuke schreef op 28-12-2004 @ 13:47 :

Ach, ze hadden de film best kunnen inkorten tot 6 uur zonder noemenswaardige dingen te missen (gevechtsscénes inkorten oid). Dan kan je hem op 1 dag uitzenden in 2 delen. Net als bijv. La Meglio Gioventu (als ik het goed spel) pas geleden ook deed.[/B]
Haha, ja hoor, een film van zes uur. Hoeveel mensen denk je gaan een film van 6 uur in de bios kijken? En hoe laat dan? Van 18:00 tot 0:00?

DutchECK 28-12-2004 17:03

Ik ben een gigantische LotR-fan geworden sinds ik die film voor het eerst heb gezien, maar ik ga hem NIET kijken.

Ik doe liever de EE in de DVD-speler :D

(Ben trouwens al lang blij dat hij niet op *kots* SBS6 komt...)

Morridin 28-12-2004 17:39

Citaat:

Ieke schreef op 28-12-2004 @ 13:18 :
Mja, als je van de 3 films 1 film gemaakt had had je een gigantisch lange film en er zullen dan maar weinig mensen hem gaan kijken. Het is vervelend dat je ineens op 1/3 of 2/3 stopt, maar ik denk dat het ook niet anders kon. Mede omdat toen de 1e film draaide 2 en 3 beide nog niet klaar waren.

Och, ik weet dat er nog een tekenfilm is van de eerste 2 boeken van LotR. Die weet het verhaal in een indrukwekkend korte tijd flink te verneuken :o

Sylph 28-12-2004 18:12

Misschien ga ik hem tóch kijken, ik twijfel. :o

Ieke 28-12-2004 19:23

Citaat:

Morridin schreef op 28-12-2004 @ 18:39 :
Och, ik weet dat er nog een tekenfilm is van de eerste 2 boeken van LotR. Die weet het verhaal in een indrukwekkend korte tijd flink te verneuken :o
Idd, toen hij een poos geleden op tv was heb ik het een stukje gekeken. Wat erg :| Lijkt nergens op. (n)

Plo 28-12-2004 19:24

Citaat:

DutchECK schreef op 28-12-2004 @ 18:03 :
Ik ben een gigantische LotR-fan geworden sinds ik die film voor het eerst heb gezien, maar ik ga hem NIET kijken.

Ik doe liever de EE in de DVD-speler :D

(Ben trouwens al lang blij dat hij niet op *kots* SBS6 komt...)

en na de onderbreking: hart van nederland!

Dinalfos 28-12-2004 19:41

Citaat:

King Ralph schreef op 28-12-2004 @ 13:37 :
Beste films = nee
Beste fantasy films = ja

De trilogie als geheel verdient m.i best een hoog plekje in de top 30 hoor.

Levitating Nun 28-12-2004 20:41

Citaat:

Andijvie schreef op 27-12-2004 @ 19:46 :
Een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film? Met alle respect, 't is een vermakelijke avonturen film, maar zeker niet een van de beste films ooit gemaakt in de geschiedenis van de Film.
Agree.

*~Angel~* 29-12-2004 11:41

Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die de beelden spaart ? :)
Ikzelf wel en heb al best een verzameling.

Waarom dat ik die beelden spaar? Omdat ze zeer gedetailleerd en mooi zijn. Alleen jammer dat ze zo duur zijn.. :s

Dus, sparen er nog meer mensen en welke beelden hebben jullie al?

Ow als het hier niet mag :bloos: verwijder hem maar

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.