![]() |
Nieuwe Top 5
Ik vond het tijd om eens zelf een topic te openen, aangezien het toch wat twijfelachtig overkomt alleen commentaar te geven bij andermans stukjes. Leuk is dan weer dat ook dit topic toch vrijwel volledig commentaar zal moeten bevatten.
Mijn idee was om het idee van Raakvlak in al zijn volledigheid voort te zetten. Spui dus gewoon een top 5 met schrijvers uit dit forum die volgens jou de aandacht verdienen. Graag zou ik daar ook enige argumentatie bij zien. Sommige mensen schenen kritiek te hebben op dit soort 'commentaartopics'. Deze mensen moeten zich hier vooral verre van houden. Negatieve kritiek is wat mij betreft toegestaan, mits er een goede onderbouwing aan vooraf gaat. - Chan |
Wat ben je toch weer heerlijk creatief he changy ;)
|
Yupz (Y) . En om dan maar gelijk iets creatiever over te komen, enige namen die mij opvielen:
LUH-3417 CSN Niam Kristoph Pandarve Zij kwamen positief op me over, door een goede schrijfstijl en een pakkend onderwerp. Gunvald viel me op doordat hij hier totaal niet thuis lijkt te horen met zijn rare verhaaltje, terwijl ik het toch ook met enig plezier heb kunnen lezen. Gaat u verder! (Y) - Chan |
Mijn top 5 is van het gehele jaar: (dus niet alleen de verhalen van de laatste maand)
1. Raakvlak / Tisch (Omdat hij gewoon geweldig schrijft!) 2. LUH-3417 ( (y)(y) ) 3. Redhair (Met d'r prachtige verhaal (y).) 4. Een Tweeling (Met z'n sprookjes en zijn fantasie-verhaal.) 5. niam (Spreekt me erg aan.) Alle vijf hebben goede verhalen met pakkende onderwerpen, goed uitgewerkt en een heerlijke schrijfstijl. *klapt* |
Dank u Duivelaartje!
1. LUH-3417, Leuke schrijfstijl en woordkeuze. 2. Duivelaartje, Grappige onderwerpen, leuke stijl. 3. Simoen, Tja, gewoon mooi om haar dingen te lezen. 4. Grim, Hetzelfde als bij LUH. 5. CyWu, zijn dagboek spreekt me echt heel erg aan (y) Wederom dankje Duivelaartje! :bloos: |
Psst, LUH-3417:bloos:
|
1. LUH-3417
2. Eend 3. Redhair 4. Raakvlak 5. Zut Alors! Deze lijst is niet compleet, maar het is een top-5 he. :o |
Jullie motiveren niet.
Juist die motivatie is de beste leerweg. Werkelijk hoor. |
Citaat:
|
Ik doe niet aan top 5'en
Grim |
Je mag doen wat je wilt, hoor.
Ik zeg alleen dat jij (dwingen na te denken over) en de ander (analyse van de sterkte / zwakte van zijn werk) er meer aan hebben als het wordt toegelicht. Het is namelijk geen rijtje over in welk station de meeste snickers worden verkocht. Het is zeer subjectief. |
Algoed, ik nomineer:
1. Changshan, omdat hij zo crea is geweest dit topic te verzinnen ;) 2. Raakvlak, omdat hij zo gemotiveerd is... 3. Grim, omdat hij "niet aan top 5'en" doet. 4. LUH-34567, omdat iedereen hem in zijn lijstje heeft, en, last but not least, 5. Duivelaartje, omdat zij wel weet hoe je zijn naam moet schrijven. :eek: |
Als ik mezelf buiten beschouwing laat, en dat is niet meer dan logisch aangezien ik hier vrijwel nooit iets plaats, vind ik Raakvlak en LUH-3417 de beste schrijvers. Raakvlak vanwege zijn professionaliteit en fijne schrijfstijl en LUH-3417 vanwege de sporadische pareltjes die hij schrijft en zijn buitengewone analytische en kritische vaardigheden die hier geen moer mee te maken hebben. :)
|
Anders gaan we net als op DK ook hier beginnen met niets-zeggende slijmtopics.
Sorry, nix voor mij. :) |
Citaat:
Het lijkt erop dat er (nog) minder behoefte aan een top 5-topic is dan de vorige keer toen er eentje werd geopend :P . Dan kunnen we die conclusie alvast trekken; en misschien daar weer uit concluderen dat dit forum te gezellig is geworden voor bekritiseringstopics als deze. Bedenk voor jezelf of je dat erg vindt of niet. ;) |
Citaat:
Grim |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hm, eigenlijk hoort het natuurlijk dat ik nu zelf een lijstje maak. Ik laat mezelf buiten beschouwing.
Ik merk dat het vorige lijstje, in het vorige topic, een stuk makkelijker was om neer te zetten. Ik vond dat er destijds duidelijkere lijnen liepen door letteren, met duidelijkere 'talenten.' (lees het topic maar eens terug.) Tegenwoordig is letteren vooral een podium voor jongere mensen en het is lastig te bepalen of zij goed zijn. Ik maak daarom een top drie, met wat uitleg erbij: Op drie: Grim, Kristoph en Changshan: - vergeef mij mijn eventuele spelfouten. Ik vind dat jullie goed bezig zijn met schrijven, maar het is moeilijk te bepalen of jullie goed zullen worden. Het gaat bij schrijven namelijk niet alleen om het 'schrijven.' Of je dat goed kunt, maar vooral om de inhoud en die zit meestal juist in het deel dat je niet beschrijft. Dat mis ik, maar dat is de leeftijd. Op twee: LUH. Je kan goed schrijven, LUH, maar ik blijf erbij dat de verhalenkant je niet heel goed ligt. Ik hoop dat je het tegendeel bewijst en mij later uit de boek toptien knalt, maar ik denk dat dat eerder zal gebeuren met een bundeling columns (als je er vanaf nu voor oefent) of een bundeling essays, want je schrijft heel toegankelijk, herkenbaar. Komisch ook, ik moet vaak om je lachen. Daarom verdien je een plaats in deze top drie. Ik hoop serieus dat je je doorontwikkelt en dat klinkt (vast) stom, want je bent ouder dan ik. Maar ach... Op een: ? Ik heb werkelijk geen idee. De eerste plaats behoort toe aan iemand van wie ik zeker weet dat hij of zij het talent in huis heeft om toch minimaal regelmatige te gaan publiceren en ik weet op het moment niemand die dit doet. Er schrijven zoveel mensen en zo weinigen publiceren in een fatsoenlijk blad, dat het best eens kan zijn dat er momenteel geen nummer 1 aan te wijzen is hier. (ik schreef deze post vrij onoplettend, dus fouten zijn mij vergeven?) |
Maar het gaat er toch niet om of iemand zo goed is dat hij kan publiceren?:confused: Ik neem aan dat die top vijf (of drie, whatever) gaat over wie hier op Letteren goed schrijven. Of die eerste nou zo goed is om er echt in door te gaan of niet, wat maakt dat uit?
Ik neem aan dat hier voornamelijk nog hobby-schrijvers tussen zitten (nou heb ik het gevoel dat ik het over bloemschikkers heb:|) dus weinig 'professioneel'. |
Ik vind dit werkelijk een heel stom topic. En dat is niet omdat ik in niemands top vijf sta, want ik hecht er totaal geen waarde aan wat mensen (die mij notabene niet eens kennen) van mijn verhalen/stukjes vinden. Natuurlijk is positief comentaar onwijs leuk, maar niet het noodzakelijke. Ik vind het maar raar dat er een top 5 gemaakt moet worden om elkaar een veer in de aarsch te steken. Neen, ik vind dit echte onvervalste aarslikkerij en doe er niet aan mee! Zo.
Verder zijn jullie allemaal schatjes en wens ik jullie alvast een gelukkig nieuwjaar. |
Citaat:
|
En ik denk: hoe wil je ooit een discussie winnen of je mening serieus presenteren als je zo praat.
|
Citaat:
Citaat:
Jij ook vast een gelukkig nieuwjaar. ;) |
Jawel, dat gebeurt in andere topics wél, daarom juist. ;)
@ raakvlak: misschien moet je mijn stukje vanaf een sarcastische humoristische kant bekijken... |
Citaat:
|
Citaat:
Door bepaalde mensen juist te verkiezen als 'goed', hoeft nog niet te zeggen dat al het andere maar niets en slecht is? En je leest toch ook boeken van schrijvers die je niet allemaal persoonlijk kent? Overigens ben ik te lang non-actief geweest om een goede top vijf op te stellen. Ik ben in ieder geval literair-gewijs gecharmeerd van LUH-3417. |
Ik vind mezelf ook het tofste, maar dat komt voor een groot deel omdat ik te weinig verhalen van andere mensen lees.
Verder vind ik het een goede zaak dat mijn welgevormde, literair-verantwoorde billetjes hier stelselmatig gekust worden. Dat zouden meer mensen moeten doen! LUH-3417 |
En dat bedoel ik liever dan dat het er nu uitkomt.
LUH-3417 |
mhoa
|
Citaat:
|
Ik kan denk ik niet echt een duidelijk top 5 in lineaire volgorde produceren, aangezien ik de ene keer wel gecharmeerd en de andere keer weer helemaal niet gecharmeerd ben van bepaalde schrijvers/schrijfsters op dit forum.
Ik kan wel zeggen dat een paar stukjes van GiftigKevertje (of hoe je het ook schrijft) mij heel erg geraakt hebben. Heel herkenbaar, zonder cliché te worden. Echt top! LUH-3417, om zijn bizarre fantasieën die hij zo droog onder woorden kan krijgen. Een korte-verhalenbundel zou ik nog wel van zijn hand zien verschijnen, denk ik. Kristoph, daar zie ik wel toekomst in. Ik ken nog niet heel veel van zijn werk, maar ik weet zeker dat hij het vermogen heeft om te groeien en een naam te verwerven in de intellectuele wereld. En verder kan ik het nog niet heel erg zeggen. Ik zal verder denken. |
Citaat:
Chan |
Citaat:
Changy |
Hihi, in het oude topic werd ik wel eens genoemd, maar ik geloof dat ik hier nog te weinig plaats om in de top 5 te komen :D
Of de concurrentie is gewoon beter. Dat zal het zijn. Ik lees ook te weinig om een gedegen oordeel te geven over wat jullie allemaal schrijven, dus aan een top 5 zal ik mij zeker niet wagen. Behalve dat ik LUH's geniale schrijfsels wel even wil noemen, want van jou heb ik nog nooit iets slechts gelezen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23. |