![]() |
Als Nederlander studeren in Belgie ?
Hoi,
Ik weet dat een aantal Nederlanders hier in Belgie studeren en dat ze gewoon studiefinanciering van de IB-groep krijgen. Nu is mijn vraag voor welke studies kan je een studiefinanciering aanvragen als je in Belgie gaat studeren ? En maakt het wat uit of de universiteit les geeft in het Frans of in het Vlaams ? Ik heb namelijk totaal geen belang bij Vlaams onderwijs, als ik naar Belgie ga dan is het voor het Frans. |
Volgens mij krijg je studiefinanciering voor alle opleidingen in Vlaanderen. In de rest van de EU krijg je ook voor een aantal studies studiefinanciering (oa geneeskunde, tandheelkunde, verpleegekunde dacht ik). Op de site van de IB-Groep (www.ib-groep.nl) staat welke studies dat zijn.
|
jaaaa, meer Nederlanders in Gent!
Die zijn namelijk stukken leuker, gedurfder en grappiger! *zucht* |
Wat wil je gaan studeren?
Als je Frans wilt studeren, zullen er sowieso nog een aantal lessen in het Nederlands gegeven worden. Bvb. filosofie en algemene taal- en literatuurwetenschap. Als je enkel in het Frans wilt studeren, ga je beter in Wallonië studeren (Namen?). |
Citaat:
|
Wallonië dus. Namur, Louvain-La-Neuve,...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zal Konstantine wel op dit topic afsturen, die studeert Nederlands in Belgie. :cool:
|
Citaat:
|
waarom zou je in België willen studeren :confused:
|
België is een geweldig land! Ik zou het gelijk doen!
|
ik heb het niet zo met belgië
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |