![]() |
[Internet] Wie weet raad?
Hallo mensen,
Ik heb sinds gister mijn laptop opgehaald maar nu heb ik geprobeerd om deze op internet aan te sluiten via UTP kabeltje van de router of kabelmodem naar de laptop maar nu kan ik het internet niet op. Als ik IE open zoekt de browser naar proxy settings? Ook zegt ie telkens no connectivity or limited Als ik probeer om het ip adres te refreshen zegt ie: Windows could not finish repairing the problem because the following actie cannot be completed: TCP/IP is not enabled for this connection. Cannot proceed. Misschien dat iemand raad weet, dat het een algemeen probleem is maar ik kom er niet uit! Alvast bedankt voor de reacties |
Citaat:
|
Detecting proxy settings is normaal...
Heb je wel de netwerkkaart geinstalleerd? |
Ik heb de netwerk kaart geinstalleerd via windows xp installatie eerst? en daarna via gewoon de drivers in windows...
Heb ook gekeken bij TCP/IP staat gewoon toegevoegd :confused: |
offtopic: Heb je je laptop mischien via studenten.net gekocht, zo ja, wat was je besteldatum?? Ik heb er namelijk ook 1 besteld maar de lervertijd bedraagd al meer dan 5 weken
|
Citaat:
|
Ik wou hem eerst ook bestellen bij studenten.net maar uiteindelijk niet gedaan, dit omdat ik geen zin had om lang te wachten, maar het betreft een alpha 2500 voor dezelfde prijs ong, en met betere specs... inmiddels zit ik op scholieren.nl met de laptop :D
|
Heb hem nu uiteindelijk toch nog gisteren binnengekregen, maar weinig lovende woorden. Er zat maar 192 MB ram in, in plaats van 256, en vanmorgen wou h9ij helemaal niet meer opstarten, dat wordt dus weer terug sturen, heb het nu al helemaal gehad met studenten.net
|
Citaat:
ontopic: mss staan je proxy zoeken nog aan. ga eens naar configuratiescherm - internet opties - verbindingen - LAN-instellingen. Daar alles afvinken, als dat nog niet zo was. Ik zie dat je een router hebt, kan je wel in je router komen? via jou internet explorer. dat adres staat wel in het boekje dat je bij je router hebt gekregen, iets in de trent van: http://192.168.1. Als je hem direct op je kabelmodem hebt aangesloten zal je laptop een bepaalde naam moeten hebben om het te kunnen ontvangen, bij @home is dat bijvoorbeeld iets in de trent van: CC559032-A Kijk ff in je papieren van je provider. Nog een ding is de netwerk-wizard volgen. Deze Computer - Mijn Netwerklocaties - Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen. Volg hier de wizard die het beste bij je past Ook kan je hier kijken of je verbinding er uberhaupt bij staat. Klik bij Mijn netwerklocaties op: Netwerkverbindingen weergeven. Staat daar een verbindingen, dubbel klik je erop en kan je zien of hij uberhaupt packages ontvangt. Ontvangt tie niks is er denk ik iets mis met de kabel zelf of de netwerkkaart. |
Citaat:
Misschien heb je 64 mb shared video geheugen? <-- voor sailfan |
192 kan best, heeft mijn nicht ook.. 32mb standaard + 128mb uitgebreid..
zet trouwens ff all verbindingen uit behalve behalve de lan verbinding.. |
Fuck :P
Dat zinnetje was te klein om er snel doorheen te lezen en toch te begrijpen dat je wel internet had. Moet wel zeggen dat ik mijn reply wel mooi vond :) |
Citaat:
|
Citaat:
holy shit idd, maar de combo is dus wel te maken met 64+128 :bloos: |
Heb de laptop olos gehad, en het was wel een blok van 256 wat er in zat. Dat klopt achteraf gezien ok wel. Heb 64 MB shared memory voor de videokaart. Dus dan kom ik uit op 192.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54. |