![]() |
hoe kan dat?
hoe kan je in vredesnaam nog in God geloven nadat 'Onze Lieve Heer' even leuk 24.000 mensen heeft vermoord :|
ik had altijd nog twijfels of Hij nou wel of niet bestond, ik bedoel al die verhalen moeten toch ergens vandaan komen! maarja, al die zielige kindjes in Afrika.. maar nu is het dus voor mij echt over :| en als God wel bestaat en hij heeft dit gedaan, .. dan vind ik hem een *magiknietzeggen* je kan wel zeggen 'boontje komt om zijn loontje' of weet ik veel, dat Hij alles met een reden doet maar wat is nou een goeie reden om half Azië uit te moorden? hebben al die mensen soms iets verkeerd gedaan ofzo? lijkt me dan wel heel toevallig dat ze dan allemaal op dezelfde plaats wonen :| nou.. ja ik ben dus gewoon kwaad dat zoiets kan gebeuren.. en.. ja, jullie ook? heeft dit invloed op jullie geloofsovertuiging? |
ik kan er niet kwaad meer om worden, het is een vreselijke ramp, en nee, het heeft geen invloed op mijn geloofsovertuiging, want die heb ik niet
|
Vervelend voor die mensen, niet voor mij. Verder:
Citaat:
|
Leuk topic.
Er zijn ook mensen die geloven dat God zich niet actief met de mensheid bemoeit, of dat hij er bedoelingen mee heeft. |
Ontopic: Nee.
Ik geloof niet dat er een wezen bestaat zo, dat hij of dit op zijn geweten heeft of dit had kunnen afwenden. |
Anyways. Kom je er nu pas achter dat er soms hele groepen mensen sterven? En waar ligt dan de grens? Als een onschuldig mens in een ravijn valt, geloof je dan nog wel in God? Of als het er tien zijn? Of een bus met schoolkinderen? Waar trek jij die grens dan? En wat is er nu gebeurd dat nog niet eerder is gebeurd? Omdat je het nu toevallig op het nieuws zag? Wordt deze aarde niet elke dag afgebroken dan?
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
joh, niet na elke ramp zo'n topic
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42. |