![]() |
Ze fluistert zacht de woorden
die ze nooit had willen zeggen De tranen in haar ogen zijn verbannen uit haar hart Ze omarmt hem voor het laatst Geeft hem moed om door te gaan Maar de hoop is uit haar hart uit haar leven, uit haar ziel Haar woorden kleuren rood Van liefde, maar ook van bloed En voor het laatst kijkt ze om naar zijn warme, gekwetst blik Niets waarin ze geloofde Niets waar ze wilde zijn Niets van dat alles is bestand tegen deze pijn Haar lichaam schreeuwt om liefde die ze zojuist verloren is Ze huilt met heel haar hart Ze staart naar de blauwe lucht Haar hele lange leven is ze voor liefde op de vlucht... |
Haar lichaam schreeuwt om liefde
die ze zojuist verloren is Ze huilt met heel haar hart Ze staart naar de blauwe lucht Haar hele lange leven is ze voor liefde op de vlucht... zo mooi meisje..zucht..enorm mooi.. :( koppie op, liefs van Norena |
Je eindigd sterk (y) maar je begin is wat zwakker. Het lijkt of je er nog moest 'inkomen' Maar tis een goede afronding :)
Ik vind het geheel een beetje teveel aanhangen bij een verhaal.Datis mijn eigen mening hoor! Je had dit kunnen voorkomen door het wat korter te houden. Ja het is moeilijker veel te zeggen in weinig woorden, maar dat is vaak mooier... niets waarin ze geloofde niets waar ze wilde zijn niets van dat alles is bestand tegen deze pijn Is minder tov het geheel. De herhaling is net niet sterk genoeg denk ik... Misschien iig mooier lezen als het steeds Niets wordt ipv niets.. Een hoofdletter maakt een woordt sterker.. En de nadruk ligt hier duidelijk op Niets. Je gebruikt ook een redelijk wisselende rijm en schema. En dat viel me wel op maar was niet storend :) wil toch zeggen dat de aandacht echt naar het gedicht gaat. En niet zoals bij sommige gedichten waar de inhoud je niet kan binden tijdens het lezen en waar je meteen op de andere dingen let.. Knap meis :) |
Nah Calista...,
Het ritme zit in een bepaalde melodie in mijn hoofd. Een beetje als een lied. Ik laat hem dus liever zo. Maar bedankt voor je hulp en je moeite mijn gedicht goed door te lezen. :) ik snap ook wel dat jullie datzelfde ritme als ik heb niet zo lezen. :) |
Iemand reageerde met dat het begin zwak is, maar ik vind het mooi beginnen.
Als het wat zwakker is dan het eind heeft dat ook een doel, want dan is er ene mooie opbouw. Mooi gedicht |
ik vind hem moooooooooooooi
*klap klap* echt.... heb je het boek, kathy's dochter van tim krabbe weleens gelezen? daarin wordt zo'n soort weemoed beschreven... maar da's maar een klein stukkie van t boek hoor... echt mooi! liefs, nic |
Ik vind de 1e strophe mooiiiii!, daarna vind ik het wat afzwakken en 't einde vink weer heel sterk...(y)
liefs, mariamne |
Haar lichaam schreeuwt om liefde
die ze zojuist verloren is dit vind ik wel een mooi stukje. jammer dat je daar niet op voortborduurd. Ik vind het gedicht opzich wat matig beginnen, en dan word het weer wat krachtiger, maar met zwakke stukken er tussen. Een aardig gedicht, maar niet een van je beste. liefs |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41. |