![]() |
"audiosoftware"
vraagje:
welk programma kan ik het best gebruiken als ik op m'n pc opnamens wil afmixen? dat ik zeg maar soundfiles op verschillende sporen kan inladen enzo..? thanks |
Euhmm via cool edit pro kan het simpel.
Maar ik weet niet hoe prof. je het wil doen. Anders moet je pro tools gebruiken, maar dat is een stuk ingewikkelder. |
protools lijkt me niet echt een optie en da's ook meer voor opnemen dan afmixen..
cooledit pro bestaat niet meer, heet tegenwoordig adobe audition, maar daar zou 't mee kunnen als je de multitrack-editor gebruikt. 't ligt er ook een beetje aan wat je wilt, als je de sporen ook nog wil opnemen kun je 't beste logic audio of cubase sx gebruiken, als je de audio al hebt en alleen nog hoeft af te mixen zou ik voor adobe audition of steinberg wavelab gaan. wavelab kan meer maar is wel wat ingewikkelder. |
Citaat:
|
tis echt voor t afmixen, audio importeer ik alleen. maargoed, audio audition en steinberg wavelab dus. nog suggesties hoe ik daar aankom? :o
|
Citaat:
heb ik ook gedaan(y) |
Citaat:
moet je even een berichtje sturen naar ene fichu |
Citaat:
|
audition is makkelijker om te leren denk ik
|
tja maar het is ook niet zo dat nuendo of cubase zo lastig is als je alleen met audio en simpele audio effecten werkt.
|
oja audition, wavelab, cubase en nuendo staan allemaal in mijn slsk mapje
usrnm: Hi, I'm Nora |
Citaat:
Daar ga ik als ik thuis ben maar even in neuzen:o |
thanks!
|
ohja als je gaat afmixen heb je ook een goeie eq en compressor nodig en die heeft hi i'm nora ook wel denk ik, zoek naar de waves diamond bundle en als je dan ook nog de psp vintagewarmer download en daar je eindmix doorheen haalt klinkt 't gegarandeerd vadsig (y)
|
damn, ik voel me echt een n00b nu. haha. maargoed, ga ik me daar ook verder in verdiepen (y)
|
bij al die dingen zitten wel goede tutorials/manuals
|
Audacity
http://audacity.sourceforge.net/ klein makkelijk gebruikersvriendelijk progamma om te mixen... werkt net als cubase en pro tools, maar dan makkelijker Niet al teveel opties, maar je kan d'r nog een hoop mee... |
Citaat:
|
nuendo / protools
|
ik betwijfel of ie protools hardware heeft
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53. |