![]() |
Shooters Voor Minder Slimme mensen;RPGs En RTS voor de wat slimmere mensen. ?
Wat denken jullie . Zijn mensen die shooters spelen in het algemeen minder slim dan de mensen die RPGs en RTS spelen, of maakt het helemaal nix uit.
|
nee denk het niet. slimme mensen zullen wel beter zijn in rpgs, maar dat geldt ook wel voor shooters. slimme mensen zullen in beide beter zijn.
|
Wat een rare vraag...past beter op psychologie denk ik, hebben ze daar ook s een verzetje...
Maarruh, ik weet dat ik niet zo goed ben in strategisch denken, tenminste in vergelijking met een vriend van me....maar in hoeverre is die vriend slimmer/dommer dan ik?? Ben je slimmer als je een groter strategisch denkvermogen hebt? Ik denk dat hij shooters leuker vind dan ik...ik ben gek van rgp's...dussuh, ik denk dat de vraag helemaal nerges op slaat |
Onzin.
Iemand die bijvoorbeeld counterstrike in een clan speelt op internet zal minstens aan evenveel dingen moeten denken als iemand die op hoog niveau Warcraft speelt. Natuurlijk zijn er shooters als serious sam waarbij je alleen het de muisknop ingedrukt moet houden, maar betekent dat meteen dat je minder intelligent bent dan iemand die graag Starcraft speelt? Neh, de keuze van spellen hangt veel meer af van je smaak. |
Onzin.
Beide spellen kan je léren spelen. |
_Zo_ slim hoef je voor RTS-games zoals Red Alert, en de C&C games in het algemeen ook weer niet te zijn.
Net zo min als je al te intelligent hoeft te zijn voor Diablo. Terwijl er genoeg FPS-games zijn waarbij je tactisch moet zijn. |
Gewoon niet waar. Voor RPG's heb je fantasie nodig. Dat heeft iedereen. RPG's kan je ook spelen op aanwijzing van je Game Master. De spelregels van RPG's zijn natuurlijk wat ingewikkelder, maar iedereen kan ze leren over tijd.
RTS is net zo als Shooters: Ragge |
Het is allebeide volgens mij gewoon aan te leren.
Het gaat bij het kiezen van een genre om smaak en niet om IQ denk ik. Ik vind geen reet aan RTSen omdat het imho wat saai is, maar wss kan ik het wel... |
FPS: Leer de maps kennen, de wapens, etc.
RTS: Bouw een basis, train eenheden en val aan RPG: Ontwikkel je karakter en volg de aanwijzingen van de Quest. Een FAQ voor de drie genre's in een notendop. |
Citaat:
|
FAQ: Frequently Asked Questions
En ik heb nee gestemd. Duh... Ik doelde erop dat iedereen RPG's, FPS's en RTS's kan leren spelen. Zelfs de grootste idioot. MMORPG's, en dan vooral hardcore RP games zijn hierop een uitzondering, maar dat terzijde. |
Ik denk niet dat er veel verschil inzit...het is meer de voorkeur van de speler...
Met spellen als CS heb je dat je binnen no time alle mogelijke schuilplaatsen kent...en dus exact weet waar je dingen kan verwachten enzo.... Maar het ziet er achterlijk uit als je 2 personen om elkaar heen ziet springen en schieten... Bij een RTS zijn die 'schuilplaatsen' er nauwelijks...tenzij je tegen de computer speelt, die duidelijke aanvalspatronen heeft...bovendien speelt de computer bijna altijd vals :p het nadeel van een RTS is weer dat je vaak kan winnen dmv een tankrush....al speel ik niet zoveel RTSen...ik heb nog nooit een game gezien waar je écht strategie nodig hebt en simpelweg een enorm aantal units sturen geen zin heeft... een RPG heeft ook geen superintelligentie nodig...tenzij dr vreselijk moeilijke puzzels inzitten...maar de fights opzich zijn niet zo moeilijk.. vrijwel elke boss heeft een patroon...als je die weet moet je die gewoon counteren...de bosses die je moet spanken als je lvl 99 bent zijn over het algemeen andere koek :D maar kwa opzet is de FPS de simpelste...als je kan klikken kan je het spelen, terwijl bij een RTS en RPG je eerst de regels moet kennen en elke character/unitsoort anders is... dit wil niet zeggen dat een FPS simpel is en geen hersens vereist...in games met grote maps, zoals Battlefield moet je wel een aanvalsstrategie bedenken als je niet tegen n00bs speelt..anders kom je er niet doorheen...in feite is een FPS dan een 1st person RTS |
En als je beide speelt dan ben je en slim en dom? Cool.
|
De meeste mensen antwoorden dat de betere spelers altijd slim zijn, maar ik het over het algemeen. Dus niet goede spelers of heel slechte spelers. Maar als je (fictief) bij beide groepen een iq test zou doen, wat zou dan de gemiddelde uitkomst zijn.
|
wat een kuttopic.. de opzet dan :rolleyes:
|
Citaat:
Waarom? Als je goed wil zijn voor shooters moet je ook een goed reactie vermogen hebben. En als ik naar mezelf kijk (niet dat ik super slim ben ofzo) dan merk ik dat een shooter me minder lang boeit dan een strategie spel. Waarom? Omdat dat op 1 of andere manier meer een uitdaging is. Wat ik bedoel. Een shooter is meestal een mindere geestelijke uitdaging dan een strategie spel. Dus ik denk daarom dat gemiddeld gezien de 'slimme' minder shooteren. Aan de andere kant, misschien vinden slimme mensen 't ook wel fijn om niet na te denken en lekker te knallen. Maar, ik zou zeggen. Doe eens een test. Kan wel leuk zijn vind ik. |
Nee, maar dit soort polls worden wel gemaakt door wat minder slimme mensen.
|
Citaat:
klotetopic |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben achterlijk en kan allebei niet goed dus de stelling slaat nergens op (nee het ligt er niet aan dat ik een meisje ben) :p
|
Een FPS is vaak wel wat toegankelijker, maar dat maakt de gemiddelde speler nog niet meteen dommer dan een doorsnee RTS-speler. Tijdgebrek en voorkeur zijn waarschijnlijk sterkere factoren. Verder hangt het natuurlijk maar sterk af van het spel. Een potje WIII is iets anders dan een potje Close Combat, net zoals Joint Ops iets anders is dan Quake.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kut topic. :p
De grote vraag is welk genre BarbapapaX speelt... |
Citaat:
|
Citaat:
heerlijke Homer Sig (y) |
First person shooters hebben bij mij juist de voorkeur omdat ik niet wil nadenken als ik achter de PC zit. Ik wil even hersenloos knallen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn zat domme mensen die RTS spelen, je vind ze op battle.net bij custom games
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zijn Christenen slimmer dan Moslims ?
|
Citaat:
:rolleyes: LoL |
Ben zelf niet zo'n fan van RTS, maar dat komt vooral omdat ik te lui ben om allemaal strategieën uit te denken. Ik doe wel eens starcraft met wat vrienden als het ze lukt me over te halen, maar ik vind het multiplayer gewoon geen reet aan(mede omdat 1 gast de andere 3 van ons makkelijk beukt). Ik heb geen zin in quasi-guerilla hit en run taktiek zooi enzo. Ik wil gewoon een groot leger en een mooie strijd. Maakt dat mij dommer? Nope, gewoon een liefhebber om een mooi strijdtoneel te zien.
Singleplayer vind ik daarentegen wel leuk, meer omdat ik dan juist wel kan turtelen :P overigens blijft Doom mijn favo FPS allertijde (y) Oh RPG's staat ook in de titel. Same thing: ik heb geen zin om me te verdiepen erin. Daarom speel ik het liefst vrij lineaire rpg's zoals final Fantasy, dungeon siege, etc. Ik heb een tijdlang Baldur's Gate2 gespeeld, maar ik wist op een gegeven moment echt niet meer wat ik moest doen door al die mogelijkheden. Net als met Morrowind: je kan zoveel dat ik het gewoon té veel(tegelijk) vind. Het is meer een kwestie van hoe diep je wil gaan met spellen. |
Citaat:
Wanneer ben je volgens jouw een echte christen of een moslim? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maakt volgens mij allemaal niets uit ...
Ik speel net zo graag 'n intensief potje UT als dat ik Warcraft 3 doe. Momenteel ben ik bezig Morrowind voor de 2e keer te spelen en Final Fantasy VII is voor mij het beste spel ooit :p |
Met RTS games hoef je ook niet slim te zijn, eerder snel...
Want als je langzamer bent dan je tegenstander hang je waarschijnlijk al. En soms heb je bij RTS ook eerst een bepaalde koers die je moet afleggen wil je winnen Of zo hoor :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
in feite valt er weinig strategie toe te passen in een RTS, mannetjes bouwen.. gebouwtjes slopen... klaar..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42. |