![]() |
Video-cd's maken
Ik zit met een probleempje,
Ik heb een film op mijn computer staan die ik wil branden op een video-cd. De film speelt af met Windows Media Player. {.avi} Als ik 'm verplaats naar video-cd of super video-cd in Nero 6 dan staat er: Kan ''naam film'' niet toevoegen. Niet ondersteund bestandsformat. Ik heb bijna alles geprobeert maar niks lukt. Als iemand het antwoord weet,wil diegeen het dan posten? :) Lazlow |
Ja wat wil je ermee? dat je hem op dvd kan kijken of wil je hem gewoon in een PC kunnen stopppen en dan kunnen opstarten.
Als je het laatste wilt kan je gewoon een data-cd maken. |
Ik wil 'm op de DVD kijken.
|
Citaat:
Je hebt dus een DVD-brander? |
Citaat:
@TS: Download gspot (even googlen) en kijk welke codec je ervoor nodig hebt. Is dat bijvoorbeeld xvid, zoek dan met google op "xvid to mpeg". Je moet namelijk een mpeg bestandje hebben voor een video cd. De meeste coderingen worden door nero automatisch omgezet in mpeg, maar deze herkent hij blijkbaar niet. Als je dus die [codecnaam] to mpeg converter hebt haal je het filmpje erdoorheen en kun je hem met nero op een video-cd branden. Ik raad je aan om verdere vragen in het centrale audio-video topic te stellen. |
AVIs hebben bijzonder weinig met MPEGs te maken.
Lees je eerst eens in: http://www.videohelp.com/vcd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49. |