![]() |
Als ik mijn nagels uitsteek en schaakmat
Als ik mijn nagels uitsteek
om je te krabben Trekt jouw lieve blik mijn vingers recht Al ben ik nog zo kwaad ik kan in een seconde smelten om wat je zegt Het maakt me razend dat je altijd kalm blijft! Ik wil niet dat je lacht! Totdat je langzaam dichterbij komt en door jouw handen de storm in mij tot zwijgen wordt gebracht Jij bent mijn veilige refrein, ik het couplet Jij bent de poppenspeler en ik jouw marionet |
Als ik mijn nagels uitsteek en Schaakmat
Ik zie de wereld
alleen nog in zwart-wit We schuiven schrijlings langs elkaar ontwijken elkaars blik En in mijn hoofd is het een wirwar van galop en strijdgewoel Al ziet niemand aan mijn strakke buitenkant hoe ik me voel Ik schrijd langzaam vooruit, met brekend hart Wie houdt er dan ook van een slechte kleur, van zwart? De laatste slag, jij vlucht voor me met neergeslagen blik En ik? Ik wou dat ik je had Jouw huid op de mijne Schaakmat. |
Ik heb deze twee topics samengevoegd. Voor een verklaring verwijs ik je naar de regels die heerschen op DoP. Maximaal 2 nieuwe threads per dag. Kun je ook meteen de andere regels doorlezen :)
|
Ik vind ze mooi.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het ritme loopt af en toe niet helemaal lekker Citaat:
|
Mij spreekt dit wel aan. Het is simpel, maar verre van saai. Je gevoel komt goed naar voren, je maakt ook mooie vergelijkingen. Je allereerste strofe vind ik om deze redenen nog het sterkst denk ik. Daarna zwakt t iets af, en op t eind is t dan weer pats boem 'schaakmat', heel goed. Naar mijn idee zou t wat korter kunnen. Goed ritme ook.
|
Ik denk dat ik het zonde vind dat de titel van het 2e gedicht 'Schaakmat' is.
Het is namelijk een geweldig gedicht, nu verklap je de clou al! En ik vind de laatste strofe van het 1e gedicht erg goed. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53. |