![]() |
De dood
De dood
slaat in als een bijl in een kuiken zo groot is de dood geestelijk zwaar als lood het verdriet achteraf tranen als een Tsunami die een continent verwoest het machtige water van tranen de kater bij het drinken van het bier tijdelijk geforceerd plezier |
1e strofe vind ik persoonlijk geweldig. 2e strofe en 3 zijn nietszeggender en niet zo heerlijk onverwacht
|
Citaat:
maar zoals Mutant al zei, na de eerste strofe is het wat zwak. Je rijm doet af en toe wat geforceerd aan, bijv 'de kater'. het voegt niet echt iets toe, behalve dat het rijmt. |
Ik denk dat 'kater' wel degelijk iets toevoegt aan het gedicht, maar dan zou ik 'bij' in de één na laatste zin wel veranderen in 'na'.
|
Apart gedicht, ik vind de rijm ook ietwat geforceerd (dood-lood). Het is wel een fris gedicht, om 't zo maar te noemen. Ik vind persoonlijk de zin 'Als een tsunami...', er neit echt in passen omdat je opeens best beschrijvend overkomt terwijl je daarvoor een diepere beeldspraak gebruikt. Vind het ritme daarna wel erg fijn. Inhoud vind ik wel mooi, slotregels ook.
|
Citaat:
maar toch vind ik het rijm geforceerd klinken |
hihi, die eerste strofe... hmm heerlijk, zo bruut.
Het woordjeTsunami kan ik ondertussen niet meer aanhoren |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39. |